Lungimea totala a drumului de pământ propus pentru construcţie conform proiectului tehnica este de 3075 m.
Traseul străzilor propuse pentru construcţie a fost astfel selectat incat sa atingă obiective de interes social pentru comuna Gradina care au legătura cu drumurile judeţene şi apoi prin ele cu cele naţionale.
În plan, străzile se prezintăsub forma unor aliniamente de lungimi diferite, racordate cu curbe arc de cerc cu...
Lungimea totala a drumului de pământ propus pentru construcţie conform proiectului tehnica este de 3075 m.
Traseul străzilor propuse pentru construcţie a fost astfel selectat incat sa atingă obiective de interes social pentru comuna Gradina care au legătura cu drumurile judeţene şi apoi prin ele cu cele naţionale.
În plan, străzile se prezintăsub forma unor aliniamente de lungimi diferite, racordate cu curbe arc de cerc cu raze cuprinse între Rmin = 10m şi Rmax = 1250m, excepţie face str. Carmen, care este în aliniament.
Curbe de racordare în plan, cu valori mici cuprinse între 10m şi 25m se întâlnesc la străzile:
- Str. Crinului R = 10,00 m, R = 15,00 m
- Str. Fântânii II R = 10,00 m, R = 15,00 m, R = 25,00 m
- Str. Garofiţei R = 10,00 m
- Str. Trandafirilor R = 10,00 m
În profil longitudinal, aleile carosabile ce urmează a se moderniza au pante cuprinse între 0,25 % şi 11,90 %.
La modernizarea (amenajarea) străzilor se vor avea în vedere următoarele:
• pentru străzile cu două benzi de circulaţie, panta longitudională 9%, excepţionale 12%, dar numai cu acordul beneficiarului şi al Poliţiei rutiere judeţene, care pe timp nefavorabil (zăpadă, gheaţă, polei) poate să aducă suprafaţa carosabilă la o stare corespunzătoare, aderentă şi nu alunecoasă, prin lucrări de deszăpezire şi înlăturare a gheţii, în caz contrar va fi închisă circulaţiei publice pe această perioadă;
• pentru străzile cu o bandă de circulaţie, panta longitudională maximă va fi de 12%, excepţionale 15%, dar numai cu acordul beneficiarului şi al Poliţiei rutiere judeţene, care pe timp nefavorabil (zăpadă, gheaţă, polei) poate să aducă suprafaţa carosabilă la o stare corespunzătoare, aderentă şi nu alunecoasă, prin lucrări de deszăpezire şi înlăturare a gheţii, în caz contrar va fi închisă circulaţiei publice pe această perioadă.
Pe porţiunile din anumite străzi pe care prin modernizare pantele nu se aduc la max. 12%, pentru străzi principale şi 15% pentru străzi secundare, aceste porţiuni vor fi scoase din proiect.
În profil transversal, străzile au o parte carosabilă cuprinsă între 2,75m şi 5,50m.
Structura rutieră existentă este o pietruire din piatră spartă, cu grosimi cuprinse între 15cm şi 34cm.
Partea carosabilă existentă prezintă degradări de tipul:
- gropi în pietruirea existentă, în care bălteşte apa
- făgaşe (ornieraje) longitudionale
- cedări către marginea pietruirii existente către acostamente
- pante transversale necorespunzătoare
Elementele de colectare şi dirijare a apelor pluviale (şanţuri, podeţe, rigole carosabile) există parţial pe traseul străzilor, în mare parte colmatate şi sau deteriorat. Podeţele de subtraversare există parţial şi nu permit prin deschiderea lor trecerea debitului de apă cumulată în regim liber.
Acostamentele străzilor lipsesc în totalitate.
Străzile laterale nu sunt amenajate în cea mai mare parte şi lipsesc podeţele de la intersecţii.
Semnalizarea rutieră lipseşte în totalitate, cea orizontală şi parţial cea verticală.