Sectorul de drum analizat este cuprins între Primaria Umbraresti şi localitatea Silistea respectiv km 1+962,00 ÷ km 7+222,00, în lungime de 5,260 km.
În plan de Situaţie
Traseul în plan respectă amplasamentul existent, elementele geometrice (aliniamente, curbe, pas proiectare, declivitaţi) sunt proiectate pentru viteza de 40 KM/h, conform STAS 863/85.
În profil longitudinal
Sistemul de referinţă altimetric este corespunzăt...
Sectorul de drum analizat este cuprins între Primaria Umbraresti şi localitatea Silistea respectiv km 1+962,00 ÷ km 7+222,00, în lungime de 5,260 km.
În plan de Situaţie
Traseul în plan respectă amplasamentul existent, elementele geometrice (aliniamente, curbe, pas proiectare, declivitaţi) sunt proiectate pentru viteza de 40 KM/h, conform STAS 863/85.
În profil longitudinal
Sistemul de referinţă altimetric este corespunzător cu cel al ridicării topografice.
Cotele proiectate în profil longitudinal şi transversal s-au stabilit ţinând cont de cotele proiectate ale construcţiei, de cotele străzii existente cu care se voa racorda Traseul in plan urmareste drumul DC 58 existent, avind aliniamente de lungimi diferite cuprinse intre 12ml si 906 ml si curbe cu raze de 25m la 450 m.
Declivităţile în prifil longitudinal ale drumului sunt cuprinse între 0,01% si 7,11%.
În secţiune transversală
Sectorul de drum are parte carosabilă de 5.50m şi doua acostamente de 0.75m, conform cu Ordinul Ministerului Transportului nr.1296/2017 pentru aprobare Normelor tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor.
Structura rutieră va avea urmatoarea alcatuire:
- covor asfaltic din BAPC 16 4 cm
- existent:
o strat uzura BAPC 16 4 cm
o strat de binder BADPC25 5 cm
o strat de lidonit 15 cm
o strat balast de riu 15-20 cm
Pantele transversale s-au adoptat cu valori cuprinse intre 1.0% şi 5.0% pe carosabilul şi ȋn dreptul intersecţiilor cu drumurile laterale, care va avea stratul de uzură realizat din îmbrăcăminte asfaltică.
Pentru descărcarea apelor pluviale de pe carosabil
Varianta constructiva de realizare a investiţiei
Lucrările proiectate se vor executa în următoarea succesiune :
o semnalizarea lucrărilor şi delimitarea zonei de lucru;
o realizarea reparatiilor suprafetelor degradate şi gropi cu BADPC 22,4 (plombari);
o realizarea îmbrăcăminţilor din mixturi asfaltice pe carosabil covor asfaltic din BAPC 16 4 cm;
o realizarea reparaţiilor la acostamentele drumului;
o Realizarea racordarilor imbracamintii asfaltice la drumurile laterale;
o realizarea marcajelor;
o recepţia la terminarea lucrărilor.
Atât pentru materialele ce se vor încorpora în lucrare cât şi pentru utilajele de construcţii sau echipamentele de lucru se vor rezerva şi asigura spaţiile necesare, având în vedere ordinea tehnologică de execuţie.
Trasarea lucrărilor
Trasarea pe teren a lucrărilor se va face de personalul specializat, dotat cu aparatura corespunzătoare, pe baza proiectului.
Elementele de trasare ale aliniamentelor şi curbelor de racordare ale drumului cât şi dimensiunile şi modul de amplasare sunt prezentate pe planul de situaţie şi in pofilele
longitudinale şi transversale.
Cotele de înălţimi vor fi transmise cu nivelă topografică sau cu alte mijloace de măsurare.
Protejarea lucrărilor executate si a materialelor din şantier
Protejarea lucrărilor executate si a materialelor din şantier cade în sarcina integrală a executantului. Executantul asigură depozitarea şi paza corespunzătoare, pe toata perioada execuţiei şi supravegherea tuturor lucrărilor în desfăşurare.
Organizarea de şantier
Având în vedere că lucrările se execută în intravilanul localităţii, organizarea de şantier nu ridică probleme speciale. Construcţiile necesare organizării de şantier vor fi amplasate in perimetrul amplasamentului. Executantul este obligat sa asigure realizarea construcţiilor provizorii necesare desfăşurării in condiţii optime a execuţiei lucrărilor, activităţii de supraveghere precum si depozitarii temporare a materialelor necesare realizării prezentului proiect. Proiectul de organizare de şantier va fi întocmit de executantul lucrării. Curăţenia pe şantier se va menţine zilnic, de către executant, astfel încât să nu afecteze construcţiile din vecinătate si circulaţia în zonă. Pe timpul lucrărilor se vor lua masuri organizatorice pentru prevenirea degajării prafului si pentru reducerea la minim a zgomotelor.
Menţiuni privind execuţia şi exploatarea:
Se vor respecta reglementările privind asigurarea împotriva surpării pământului, prezentate în Caietul de sarcini din prezenta documentaţie tehnică, precum şi normele se siguranţa şi securitatea muncii prevăzute de reglementările în vigoare.
La săpare se va ţine cont de existenţa reţelelor în zonă, pentru care, în prealabil, au fost emise avize favorabile înaintea începerii lucrării, avize cerute prin Certificatul de Urbanism.
Atât pentru materialele ce se vor încorpora în lucrare cât şi pentru utilajele de construcţii sau echipamentele de lucru se vor rezerva şi asigura spaţiile necesare – având în vedere ordinea tehnologică de execuţie.
Alimentarea cu apă şi energie electrică pentru executarea lucrărilor se va asigura din reţelele existente, după obţinerea acordurilor de la administratorii acestora.
Lucrările proiectate nu necesită noi utilităţi pentru exploatare.
Referitor la prevenirea şi stingerea incendiilor - PSI, pe durata execuţiei se vor lua măsurile necesare conform reglementărilor în vigoare, pentru eliminarea oricărui potenţial risc de producere a incendiilor, acordându-se o atenţie specială depozitării şi manipulării materialelor combustibile, hidrocarburi, vopseluri, ş.a.m.d.
Prin normativul P188, referitor la Norme Generale PSI, căile de acces pentru autospecialele de intervenţie în caz de incendiu necesită un gabarit de 3.80 m lăţime şi 4.30 m înălţime. Lăţimea proiectată a drumurilor în faza de exploatare îndeplineşte această condiţie. În faza de execuţie se vor lua măsurile necesare pentru asigurarea acestei cerinţe.
De asemenea, pe durata execuţiei, se vor lua măsuri de asigurare a accesului mijloacelor de intervenţii rapide pentru urgenţe medicale, de securitate a populaţiei sau de intervenţii la reţelele de utilităţi.