Execuţie lucrări în cadrul proiectului "Modernizare drum comunal DC 154 – Stejaru km. 0+000 – 3+200 Comuna Farcaşa, Judeţul Neamţ" - Rest rămas de executat.
Proiectul prevede realizarea lucrărilor aferente următoarelor obiecte:
Drum comunal DC 154 – Stejaru km. 0+000 – 3+200 Comuna Farcaşa, Judeţul Neamţ - Rest rămas de executat
Proiectul tehnic de execuţie propune un sistem rutier şi un profil transversal corespunzător ...
Execuţie lucrări în cadrul proiectului "Modernizare drum comunal DC 154 – Stejaru km. 0+000 – 3+200 Comuna Farcaşa, Judeţul Neamţ" - Rest rămas de executat.
Proiectul prevede realizarea lucrărilor aferente următoarelor obiecte:
Drum comunal DC 154 – Stejaru km. 0+000 – 3+200 Comuna Farcaşa, Judeţul Neamţ - Rest rămas de executat
Proiectul tehnic de execuţie propune un sistem rutier şi un profil transversal corespunzător categoriei funcţionale drumurilor şi clasei tehnice V.
Lungimea traseului: Drum comunal DC 154 – Stejaru km. 0+000 – 3+200; L=3,2 km;
Clasa tehnică a drumului: V, conform Ordinului nr. 1296 din 2017, anexa nr. 1;
Viteza de proiectare: 20 km/h;
Lăţimea părţii carosabile in aliniament: 4,00 m, conform Ordinului nr. 1295 din 2017
Acostamente: 2 x 0,50, conform Ordinului nr. 1295 din 2017;
Panta in profil transversal va fi de 2,5 % sub forma de streaşină.
Declivitatea maxima pe drumul comunal studiat este de 12,38 %.
Dimensionarea sistemului rutier s-a realizat in conformitate cu prevederile "Normativului de dimensionare a structurilor rutiere rigide", indicativ NP 081-2002 pentru o perioada de perspectivă de 30 ani, rezultând un sistem rutier alcătuit din:
- strat superior de fundaţie din balast in grosime de 25 cm după compactare, conform SR EN 12620+A 1 :2008, SR EN 13043:2003/AC:2004;
- strat de egalizare din nisip in grosime de 2 cm - conform SR EN, conform SR EN 12620+A 1 :2008, SR EN 13043:2003/AC:2004 si hârtie Kraft, conform SR 183/1-1995;
- dală din beton de ciment in grosime de 20 cm, clasa BcR 4,5 conform SR 183/1-1995.
In profil transversal traseul de drum comunal cuprins intre km. 0+000 - 3+200 prezinta1 bandă de circulaţie, lăţimea părţii carosabile fiind de 4,00 m, acostamentele având lăţimi variabile cuprinse intre 0,50 m si 0,75 m, declivitatea maxima fiind de 12,38 %.
Structura rutiera rezultata in urma dimensionării sistemului rutier reprezintă varianta constructive optima si se va realiza in următoarele etape:
- scarificarea si reprofilarea mecanica cu autogrederul a împietruirii existente;
- săpătura mecanica cu buldozerul pentru corecţia profilului drumului;
- realizarea stratului de fundaţie din balast cu aşternere si compactare mecanica realizarea stratului de egalizare/repartiţie din nisip;
- montarea hârtiei Kraft;
- realizarea dalei din beton de ciment BcR 4,5, aşternerea se va face cu repartizatorul de beton de ciment conform normelor tehnice in vigoare;
- închiderea suprafeţei stratului de uzura cu dressing.
La realizarea structurii rutiere nu exista variante alternative, toate lucrările se vor executa mecanizat, conform legislaţiei in vigoare cu respectarea prescripţiilor tehnice de execuţie ce au fost prevăzute pentru fiecare fază in caietele de sarcini anexate proiect tehnic.
Numărul zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limita de depunere a ofertelor este de 8 zile. Răspunsul autorităţii contractante la aceste solicitări de clarificări va fi transmis cu 6 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SICAP (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub).