Infrastructura rutieră din localitatatea Sanmartin nu a putut ţine pasul cu intensificarea traficului, numărul de maşini crescand dramatic. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit, prin degradările accentuate şi progresive în complexul rutier, ceea ce cauzează: disconfortul utilizatorilor; reducerea vitezei de circulaţie; creşterea cheltuielilor cu carburanţi şi piese de schimb...
Infrastructura rutieră din localitatatea Sanmartin nu a putut ţine pasul cu intensificarea traficului, numărul de maşini crescand dramatic. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit, prin degradările accentuate şi progresive în complexul rutier, ceea ce cauzează: disconfortul utilizatorilor; reducerea vitezei de circulaţie; creşterea cheltuielilor cu carburanţi şi piese de schimb; creşterea cheltuielilor de întreţinere a drumului; creşterea poluării. Proiectul consta in realizarea unui drum de legatura intre cartierul de tineri din loc. Sanmartin si breteaua care descarca traficul intre drumul national DN76 si viitorul drum de legatura Oradea – Sanmartin, aflat in faza de achizitie publica a lucrarilor.
In prezent accesul la Cartierul de tineri Sanmartin se realizeaza printr-o strada modernizata – Strada Scolii, care se racordeaza la drumul national DN76 intr-o intersectie semaforizata, in care mai debusaza si drumul comunal DC63 spre Cihei. Insa acest acces la orele de varf se blocheaza, iar utilizatorii pierd minute bune in trafic pentru a intra sau iesi in strada principala a localitatii – DN76.
Amplasamentul investitiei propuse are loc pe teritoriul UAT Sinmartin, făcând parte din intravilanul/extravilanul acestora. Lungimea strazii de legatura propuse este de 471m. Acest drum reprezintă o alternativă de trafic la strada actuala care leaga Cartierul de tineri de centrul Comunei Sanmartin, degrevând localitatea Sanmartin de congestionarea traficului în interiorul acestuia. Pe traseul proiectat al drumului de legatura exista 2 intersectii cu drumurile existente sau propuse: cu strada perimetrala a Cartierul de tineri la km 0+037,48 si cu breteaua 2 ANL, din cadrul proiectului Drum de legatura Oradea – Sanmartin, la km 0+471. Contractul prevede executia de lucrari in conformitate cu Proiectul Tehnic anexat.
Prin realizarea acestui drum de legatura se preconizeaza:
- descongestionarea traficului din localitatea Sanmartin si sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului
- crearea unui mediu sanatos pentru locuitori: inlaturarea poluarii aerului, zgomotelor, trepidatiilor, accidentelor, etc;
- reducerea timpului de transport la punctele de destinatie prin marirea vitezelor de circulatie.
- eliminarea ştrangulărilor din fluxul de trafic;
- scurtarea duratei medii de călătorie
- reducerea costurilor de călătorie cauzate de uzură şi consum de combustibil prin eliminarea staţionării nenecesare în trafic şi a utilizării excesive a motoarelor la ralanti;
- realizarea unui confort pentru participanţii la trafic – autovehicule şi pietoni;
- mărirea siguranţei circulaţiei;
- reducerea numărului de accidente;
- îmbunătăţirea mediului din localitate prin reducerea noxelor şi a poluării sonore.
Termenul pana la care operatorii economici pot solicita clarificari, in conformitate cu prevederile art.160 alin. (1) din Legea 98/2016 este de 10 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor stabilita pentru transmiterea solicitarilor de clarificari. Autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatiilor suplimentare (daca acestea au fost primite in termen), in conformitate cu prevederile art.161 din Legea 98/2016 cu 6 zile inainte de data stabilita pentru depunerea ofertelor.