Drumul judetean DJ709J este asfaltat, dar prezintă defecţiuni specifice în mare parte cedări ale sistemului rutier, evidenţiate prin fisuri şi faianţări, datorate creşterii traficului în special cu tonaj ridicat. Totodată infiltraţiile de apă în corpul drumului şi scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului granular care a antrenat pe alocuri cedarea fundaţiei drumului.
În urma măsurători...
Drumul judetean DJ709J este asfaltat, dar prezintă defecţiuni specifice în mare parte cedări ale sistemului rutier, evidenţiate prin fisuri şi faianţări, datorate creşterii traficului în special cu tonaj ridicat. Totodată infiltraţiile de apă în corpul drumului şi scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului granular care a antrenat pe alocuri cedarea fundaţiei drumului.
În urma măsurătorilor efectuate în teren se constată o lăţime a platformei drumului existent între 4.00 m şi 5.50 m, lăţime insuficientă pentru realizarea traficului în condiţii de siguranţă şi confort. Şanţul de pe partea stângă a drumului, în extravilan, este decolmatat.
În conformitate cu prevederile O.G.R. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, drumul judeţean supus modernizării, este în proprietatea publică a Judeţului Arad prin Consiliului Judeţean Arad, calitate în care acestuia îi revine obligaţia de a menţine acest drum în starea tehnică corespunzătoare desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă.
În ansamblu, sectorul de drum analizat nu corespunde prevederilor "Normativului privind stabilirea cerinţelor tehnice de calitate a drumurilor legate de cerinţele utilizatorilor", indicativ NE 021-2003 şi a Instrucţiunilor tehnice privind determinarea stării tehnice a drumurilor publice", indicativ CD 155-2001, motiv pentru care se impun lucrări urgente de modernizare a acestuia.
Obiectivele, din strategia locală, la care contribuie realizarea acestei investiţii sunt:
transportul rapid al locuitorilor
creşterea siguranţei în exploatare prin îmbunătaţirea planeităţii, prin îndepărtarea făgaşelor şi gropilor din zonă, prin realizarea lucrărilor de colectare a apelor pluviale de pe carosabil, etc.;
accesul facil al pompierilor, salvării, etc. în caz de urgenţă.
se vor crea condiţii optime de circulaţie;
se va asigura accesul rutier la diferite obiectivele comerciale si industriale, existente sau viitoare atrase de modernizarea drumurilor;
se va asigura un trafic cu un confort sporit;
se vor reduce factorii poluanţi de mediu;
se asigură posibilitatea de acces, în condiţii optime, a mijloacelor de intervenţie rapidă în caz de nevoie (pompieri, salvare, poliţie, etc.) şi a mijloacelor auto pentru transportul şcolar şi public;
se vor asigura condiţii sporite pentru scurgerea apelor pluviale, de pe drum şi din zona drumului, şi se va evita acumulările spontane de debite de apa;
se vor crea condiţii pentru atragerea de investitori în zona;
se va reduce costul intreţinerilor la autovehiculele;
se va asigura o legătura rutieră permanentă şi în condiţii bune;
razele de racordare vor fi în conformitate cu legislaţia în vigoare, sporind astfel vizibilitatea.
In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016,cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de maxim 20 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor, iar termenul limită în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare este în a 12-a zi înainte de data limită de depunere a ofertelor conf. Art. 161 din Lg 98/2016.
•Autoritatea Contractantă îsi rezervă dreptul de a efectua modificări ale contractului conf. prevederilor art. 221 din Lg.98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.