Pentru amenajarea DJ572, pe baza studiilor privind starea tehnică a drumului, în documentaţie s-a prevăzut realizarea unei structuri rutiere eficiente din punct de vedere tehnico-economic.Pe baza dimensionării structurii rutiere, s-a stabilit următoarea soluţie pentru amenajarea drumului:Structura rutieră este în corelare cu soluţia propusă prin noul raportul de expertiză tehnică intocmit de catre expertul tehnic ing. COSTE...
Pentru amenajarea DJ572, pe baza studiilor privind starea tehnică a drumului, în documentaţie s-a prevăzut realizarea unei structuri rutiere eficiente din punct de vedere tehnico-economic.Pe baza dimensionării structurii rutiere, s-a stabilit următoarea soluţie pentru amenajarea drumului:Structura rutieră este în corelare cu soluţia propusă prin noul raportul de expertiză tehnică intocmit de catre expertul tehnic ing. COSTESCU I. ION, astfel pe sectorul de drum km 102 +500-km 116 +795, s-a prevazut realizarea unei structuri rutiere suple noi, care consta dintr-un strat de fundatie din balast, un strat de baza din piatra sparta si o imbracaminte bituminoasa in doua straturi 4,0 cm beton asfaltic B.A. 16 conform AND 605; 8,0 cm anrobat bituminos AB 22.4 conform AND 605; 25,0 cm piatră spartă conform SR EN 13242; 30,0 cm balast conform SR EN 13242; 30,0 cm pământ stabilizat cu lianti hidraulici.Realziarea straturilor rutiere este sarcina antreperenorului general S.C. SYLCON TRANS SRL iar stabilizarea pamantului cu lianti hidraulici din zona drumului DJ572 de la km 102+500-116+795 cade in sarcina executantului de specialitate. Executantul de specialitate va respecta prevederile proiectului tehnic si a caietelor de sarcini aferente lucrărilor de stabilizare a terenului de fundare sector 102+500 – 116+795 şi lucrări accesorii aferent obiectiv de investiţie Modernizare DJ572 km 102+500 – 128+519 Limită judeţ Timiş – Lipova.Liantul hidraulic ce va fi folosit la stabilziarea pamantului din zona drumului DJ572 de la km 102+500 la km 116+795 va fi un amestec de lianti hidraulici dintr-un amestec de compusi hidraulici, clincher de ciment Portland si var calcic, în conformitate cu standardele tehnice în vigoare (SR EN 197-1:2011, SR EN 459-1:2011), în functie de natura si umiditatea pãmântului ce trebuie îmbunãtãtit se va realiza amestecul de lianti hidraulici. Determinarea compozitiei amestecului de lianti hidraulici se va face dupã efectuarea testelor preliminare de laborator.Avand in vedere ca liantul care se va folosi si pentru scaderea umiditatiii naturale a pãmântului (Wnat > Wopt + 15% - pãmânturi mlãstinoase, pãmanturi foarte compresibile), se va folosi un procent mai mare de 8%, in functie de testele preliminare efectuate în laborator, raportat la masa pamantului uscat, în functie de natura si calitatea pamantului care se stabilizeaza.Procentul de liant va fi stabilit de cãtre un laborator de specialitate, avându-se în vedere si realizarea unor sectoare de proba si interpretarea rezultatelor obtinute.Dozajele de lianti sunt recomandate pentru anumite categorii de pamanturi in functie de umiditatea pamantului in comparatie cu umiditatea optima de compactare.Dozajul de lianti hidraulici speciali poate fi marit in cazul tratarii unor pamanturi coezive cu umiditate naturala mai mare decat umiditatea optima de compactare Wopt + 10... 15% contandu-se pe o reducere a umiditatii de cca. 2...3% pentru fiecare procent suplimentar de Iiant. Liantii hidraulici utilizati pentiu imbunatatirea si stabilizarea pamanturilor se identifica pe baza avizului de expeditie eliberat de fumizor. Avizul de expeditie ce insoteste produsul va contine urmatoarele specificatii:denumirea firmei producatoare; denumirea comerciala a produsului;lotul de fabricatie ; cantitatea livrata; destinatia livrarii; Având în vedere starea actuală a sectorului de drum studiat, s-a analizat în această fază de proiectare, modernizarea acestuia prin realizarea unei structuri rutiere suple cu îmbrăcăminte bituminoasă alcătuită din două straturi, care să răspundă necesităţii traficului actual şi de perspectivă, elementelor privind siguranţa circulaţiei.Structura de rezistenţă proiectată pentru modernizarea drumului investigat va fi suplă conform normativului PD 177-2001, cu o îmbrăcăminte bituminoasă în două straturi, care rezultat în baza calcului de dimensionare efectuat de către proiectant. Structura rutieră proiectată se verifica la acţiunea de îngheţ-dezgheţ (STAS 17079/1-90 şi STAS 17079/2-90). Imbunatatirea si stabilizarea pamanturilor prin tehnologia de tratare "IN SITU" cu lianti hidraulici se realizeaza respectand urmatoarele etape: trasarea axului i pichetarea amprizei drumului; amplasarea reperelor de nivel şi marcarea acestora; corectarea denivelarilor fn profil transversal si longitudinal cu ajutorul autogrederului.Amestecarea materialelor cu ajutorulinstalatiei mobile speciale (reciclatoare, pulvimixer) de reciclare a amestecului (pamant si liant hidraulic) pana la obtinerea unui grad de faramitare de minim 80%, (in 95% din numarul punctelor de masurare efectuate conform STAS 10473/2- 86) prin trecerea amestecului prin site cu ochiuri patrate cu latura de 8 mm. Amestecarea si omogenizarea se realizeaza pe loc iar pamantul este faramitat pe toata grosimea stabilita.De asemenea vor mai fi realizate: accese la proprietati: 12 buc, in intravilanul localitatii Sistarovat cu o latime parte carosabilă 4,00 m; dispozitive de siguranţă pasiva: pentru siguranta participantilor la trafic s-a preväzut un parapet de protectie flexibil, conform indicativ AND 593/2012 SR 1948 2/95. Protectia anticorozivä a parapetului se realizeazä prin zincare termica. Parapetele metalic va avea montate catadioptrii din 10.00 în 10.00 m dispozitive de scurgere: rigola carosabila din beton – din elemente prefabricate.Scurgerea apelor meteorice de pe partea carosabilă, care este asigurată prin panta de 2,5% în profil transversal iar de pe acostamente prin panta acestora de 4,0 %., iar în lungul drumurilor prin şanţurile existente sau noi proiectate, cu dirijarea spre podeţele existente sau proiectate;