Contractul are ca obiect: Execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii: "ASIGURAREA INFRASTRUCTURII PENTRU TRANSPORTUL VERDE PRIN CREAREA DE PISTE PENTRU BICICLETE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEŢUL SUCEAVA"
Crearea, amenajarea pistelor de biciclete, care vor face legătura intre puncte de interes local si centrul administrativ al localităţii va duce la intensificarea activităţilor turistice si de agreement ce pot genera...
Contractul are ca obiect: Execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii: "ASIGURAREA INFRASTRUCTURII PENTRU TRANSPORTUL VERDE PRIN CREAREA DE PISTE PENTRU BICICLETE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEŢUL SUCEAVA"
Crearea, amenajarea pistelor de biciclete, care vor face legătura intre puncte de interes local si centrul administrativ al localităţii va duce la intensificarea activităţilor turistice si de agreement ce pot genera o cerere crescuta pentru afaceri, o gama larga de bunuri si servicii, inclusiv bunuri şi servicii care altfel nu ar fi fost produse sau prestate, precum şi bunuri şi servicii furnizate de către alte sectoare economice (construcţii, transport, industria alimentara, industria uşoara şi artizanala).
Astfel bicicleta nu emite noxe, nu produce zgomot, este un vehicul foarte eficient din punct de vedere energetic, are ciclul de viată potenţial lung, nu conţine mod semnificativ componente toxice sau greu reciclabile şi consuma relativ puţine resurse la producere, întreţinere şi dezafectare. De asemenea se pretează la includere în sisteme de transport intermodal şi este eficienta spaţial ocupând o suprafaţă redusa atât în deplasare cat şi în staţionare, reducând aglomeraţia în trafic şi suprafaţa necesara pentru căile de comunicaţie şi pentru parcări.
Beneficiile deplasării cu bicicleta apar nu doar în domenii specifice, separate, cum ar fi transporturile sau politica de mediu, ci si în multe alte domenii, cum ar fi politica industriala şi agricola, ocuparea forţei de munca, turismul, sănătatea publica si afacerile sociale.
Principalele beneficii măsurabile ale obiectivului de investiţii sunt după cum urmează:
• Reducerea emisiilor de Co2
• Reducerea poluării aerului
• Reducerea poluării fonice
• Economii de combustibil
• Vieţi mai lungi şi mai sănătoase
• Mai puţine concedii medicale de la locul de munca
• Cicloturismul
• Reducerea gradului de congestie rutiera
Economisirea costurilor de construcţie si întreţinere a infrastructurii rutiere pentru vehiculele motorizate.
Indicatori tehnici.
În cadrul investiţiei vor fi realizate următoarele lucrări:
- Realizare pistă de biciclete;
- Realizarea a două staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice.
1. Realizare pistă de biciclete.
În cadrul investiţiei se propune realizarea unei piste de biciclete în lungime de L = 3,00 km amplasată în lungul drumului DC 13. Datorită limitelor de proprietate şi limitele marginii părţii carosabile a DC 13, pista de biciclete se va realiza pe partea dreaptă a drumului cât şi pe partea stângă.
Pista va avea două sensuri de circulaţie cu câte o bandă pe sens fiecare având câte 1,0 m lăţime şi va fi încastrată în borduri prefabricate din beton pe ambele părţi ale zonei rulate având dimensiunile 50x10x15 cm.
Viteza maximă de deplasare pe pista de biciclişti va fi de 30 km/h.
Structură rutieră pentru pista de biciclete este alcătuită din:
- 4 cm strat de uzura din BA 8 rul. 50/70, conf. AND 605;
- 15 cm strat de fundaţie din balast stabilizat;
- 20 cm strat de fundaţie din balast, conf. STAS 6400/84.
Aceasta va asigura legătura dintre centrul comunei şi Şcoala Moişa. Prin execuţia pistei de biciclete se vor efectua lucrări de săpături şi umpluturi pentru aducerea la cota proiectată, desfaceri ale acceselor existente amplasate pe traseul proiectat al pistei de biciclete.
Semnalizare şi marcaje pistă de biciclete:
Pe suprafaţa carosabilă a pistei de biciclete se vor realiza marcaje longitudinale pentru delimitarea sensurilor de mers şi pictograme de bicicletă astfel:
- marcaj continuu cu lăţimea de 10 cm pe laturile pistei;
- marcaj discontinuu cu lăţimea de 10 cm pe axul pistei;
- pictograme de bicicletă la intersecţii, capete şi din loc în loc (cel puţin fiecare 100 m) şi marcaje de direcţie, semnalizând direcţia de mers pe banda pentru biciclete.
De asemenea se vor monta indicatoare rutiere tip "STOP" şi "ATENŢIE BICICLIŞTI"
2. Realizarea a două staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice.
În acest moment, pe teritoriul Comunei Boroaia, infrastructura de încărcare a autovehiculelor electrice şi hybrid este inexistentă. Luându-se în calcul creşterea numărului de persoane care îşi achiziţionează autovehicule electrice şi hybrid, autoritatea publică a comunei Boroaia doreşte să realizeze două staţii de reîncărcare care permit încărcarea în curent continuu de 50kW şi în curent alternativ de 22kW şi care respectă standardul SR EN IEC 61851.
Staţiile de reîncărcare vor permite încărcarea simultană la puterile declarate.
Pentru realizarea staţiilor de reîncărcare se vor executa următoarele activităţi:
- desfacerea suprafeţei existente;
- execuţia unei platforme carosabile în suprafaţă de 86 mp alcătuită din:
o strat de uzură din BAPC 16 în grosime de 4,00 cm;
o strat de legătură BADPC 22,4 în grosime de 6,00 cm;
o strat de bază din AB 31,5 în grosime de 8,00 cm;
o strat de fundaţie superior din piatră spartă în grosime de 15,00 cm;
o strat de fundaţie inferior din balast în grosime de 20,00 cm.
- turnarea unei fundaţii din beton armat cu dimensiunile 1,00mx2,30mx0,50m, pentru amplasarea echipamentului şi a tabloului electric;
- amenajarea a două locuri de parcare destinate maşinilor complet electrice prin marcaj de culoare verde;
- delimitarea zonei staţiei de reîncărcare şi a spaţiului pietonal dintre cele două locuri de parcare prin marcaj rutier de culoare alb;
- instalarea staţiei de reîncărcare;
- instalarea tablourilor electrice;
- racordarea staţiei de încărcare la tabloul electric;
racordarea staţiei de încărcare la punctul de transformare adiacent, conform fişei de soluţie a distribuitorului de energie electrică.
Locaţiile punctelor de încărcare vor asigura accesul nediscriminatoriu al publicului la staţiile de reîncărcare instalate şi vor fi semnalizate corespunzător prin marcaje şi indicatoare.
Staţiile de reîncărcare vor respecta cerinţele standardului pe părţi SE EN IEC 61851 (Sistem de încărcare conductivă pentru vehicule electrice).
Staţiile de reîncărcare vor fi echipate cel puţin cu prize şi conectori de tip 2 pentru vehicule (conform SR EN 62196-2), pentru încărcarea în curent alternativ şi cu conectori multistandard, dintre care unul este al sistemului de reîncărcare combinat Combo 2 (conform SR EN 60196 - 3), pentru încărcarea în continuu.
Staţiile de reîncărcare vor dispune de un acces deschis de management şi operare care să permită identificarea locaţiei, monitorizarea în timp real al funcţionalităţii, disponibilităţii, cantităţii de energie transferată. De asemenea, acest acces trebuie sa permită interconectarea şi comunicarea cu alte instalaţii similare în timp real.
Staţiile de reîncărcare comunică prin protocol de tip OCPP – Open Charge Point Protocol minimum 1.5 şi dispun de meniu în limba română şi engleză.
Detalierea fiecărui tip de lucrarea necesara îndeplinirii corespunzătoare a contractului se regăsesc in Proiectul Tehnic si in baza căruia ofertanţii îşi vor fundamenta oferta.
Valoare totala estimată: 1.513.726,49 lei fără TVA, defalcata astfel:
Cap. 4.1. Construcţii şi instalaţii – 1.262.591,49 lei fără TVA
Cap. 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale – 25.000,00 lei fără TVA
Cap. 4.3. Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale care necesita montaj - 221.135,00 lei fără TVA
5.1. Organizare de şantier – 5.000,00 lei fără TVA
Valoarea rezultata prin însumarea valorilor aferente lucrărilor pentru obiectivului de investiţii si a sumei aferente cheltuielilor diverse si neprevăzute se încadrează in pragul valoric prevăzut la art. 7 alin. (1) lit. a) din Legea 98/2016
Note:
*)Nu există limitări între capitole sau subcapitole de cheltuieli, ofertanţii având dreptul cât şi obligaţia de a prevedea toate costurile necesare pentru realizarea tuturor activităţilor contractului. Pentru capitolul 5.1 fiecare ofertant are libertatea de a propune propriile costuri în funcţie de organizarea proprie şi cerinţele Documentaţiei de atribuire.
**) Se permite ofertanţilor să utilizeze propriile distanţe de transport pentru resursele materiale de la furnizori la locul lucrării. În cadrul propunerii tehnice ofertanţii trebuie să indice furnizorii pentru materialele cu pondere semnificativă în execuţia lucrărilor şi/sau în atingerea obiectivelor, precum şi distanţa de transport de la aceştia.
***) La întocmirea ofertei sunt aplicabile prevederile Ordonanţei 1568/2002, în sensul în care normele din articolele de deviz sunt orientative, respectiv "Ofertanţii au deplină libertate de a-şi prevedea în ofertă propriile consumuri şi tehnologii de execuţie, cu respectarea cerinţelor cantitative şi calitative prevăzute în proiectul tehnic, în Caietul de sarcini şi în alte acte normative în vigoare are reglementează execuţia lucrărilor" – conf. Art. 2.2.2
****) Organizarea de şantier se va oferta conform necesitaţilor fiecărui operator economic, dar nu ca o suma forfetara