Lucrările proiectate prevăd modernizarea sistemului rutier existent cu:
- 8 cm strat de baza tip EB 31.5 baza 50/70(AB 31.5) conform AND 605/2016 – SR EN 13108-1
- 4 cm strat uzura tip EB 16 rul 50/70 (BA 16) conform AND 605/2016 – SR EN 13108;
Acostamentele se vor executa din aceasi structura rutiera ce se va executa pe partea carosabila pentru a asigura impermeabilizarea structurii rutiere.
Montarea de borduri prefabricat...
Lucrările proiectate prevăd modernizarea sistemului rutier existent cu:
- 8 cm strat de baza tip EB 31.5 baza 50/70(AB 31.5) conform AND 605/2016 – SR EN 13108-1
- 4 cm strat uzura tip EB 16 rul 50/70 (BA 16) conform AND 605/2016 – SR EN 13108;
Acostamentele se vor executa din aceasi structura rutiera ce se va executa pe partea carosabila pentru a asigura impermeabilizarea structurii rutiere.
Montarea de borduri prefabricate din beton C30/37 la marginea partii carosabile si dirijarea apelor in lungul strazii urmand ca la intersectia strazilor sa fie montate rigole carosabile pentru preluarea apelor si descarcarea catre emisari.
La realizarea lucrărilor se vor utiliza numai materiale agrementate conf. reglementărilor naţionale în vigoare, precum şi legislaţia şi standardele naţionale armonizate cu legislaţia UE. Aceste materiale sunt în conformitate cu prevederile HG 766/ 1997 şi a Legii 10/1995.
Nivelul de calitate corespunzător cerinţelor fundamentale privind rezistenţa mecanică şi stabilitatea structurii rutere a străzilor ce urmează a fi amenajate se vor asigura prin:
soluţiile tehnice şi măsurile stabilite prin proiect,
punerea în operă a materialelor specificate în caietele de sarcini,
respectarea tehnologiilor de execuţie prevăzute în caietele de sarcini.
La executarea lucrărilor de modernizare a strazilor se va ţine seama de normele de tehnică a securităţii muncii cuprinse în: "Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, completată de H.G. 1425/2006 privind aprobarea normelor metodologiei de aplicare" a acestei legi, "Normele generale de protecţia muncii (Ministerul Muncii şi Ministerul Sănătăţii - 2002), precum şi de orice acte normative ulterioare care înlocuiesc, modifică sau completează aceste acte normative în vigoare la data elaborării prezentului proiect.
În cazul lucrărilor de organizare şi de pregătire a şantierului, se vor înlătura, de pe întregul traseu şi din zonele învecinate, bolovanii, stâncile în echilibru nestabil, cioatele, arborii aninaţi etc., care pot provoca accidente.
Executantului îi revine în exclusivitate responsabilitatea modului cum îşi organizează şantierul. Contractantul este responsabil şi are obligaţia să asigure constituirea spaţiilor necesare activităţilor de supraveghere a execuţiei, a realizării lucrărilor de construcţii precum şi pentru depozitarea materialelor necesare realizării prezentei investiţii.În perioada execuţiei lucrărilor se va păstra curăţenia în şantier şi la punctele de lucru pentru a se evita îmbolnăvirea personalului muncitor cât şi accidentele.
Materialele vor fi depozitate în mod ordonat, în magazii sau spaţii deschise asigurându-se accesul rapid în cazuri de urgenţă.
Carburanţii şi lubrifianţii se vor depozita în locuri special amenajate, conform normelor P.S.I.
Executantul va asigura ordinea si curăţenia atât în incinta organizării de santier cât şi în zona lucrărilor. Se vor respecta condiţiile din avizele emise de către autorităţile competente, prevăzute în certificatul de urbanism emis pentru prezentul proiect.
Organizarea santierului de constructii trebuie sa satisfaca toate conditiile de securitate si de igiena a muncii. Amplasarea pe teritoriul santierului a constructiilor temporare auxiliare, a depozitelor, a rampelor de descarcare, a drumurilor de acces, a instalatiilor si a grupurilor sociale pentru muncitori trebuie sa fie in concordanta cu toate normele care asigura securitatea si sanatatea in munca.
La loc vizibil, se va amplasa panoul de identificare "Santier in lucru", continand datele de identificare necesare conform legislatiei in vigoare.