SITUATIA PROIECTATA
Structura rutiera -strazi principale
• sapatura caseta stanga/dreapta de 0.70 m, pe o adancime de 32 cm pentru asigurarea latimii partii carosabile si completare cu strat de nisip 7 cm respectiv piatra sparta de 15 cm din pietruirea existenta;
• Scarificare, reprofilare si compactarea a pietruirii existente inclusiv zona casetelor;
• executie strat de fundaţie din piatra sparta cu grosimea de 25 cm pe to...
SITUATIA PROIECTATA
Structura rutiera -strazi principale
• sapatura caseta stanga/dreapta de 0.70 m, pe o adancime de 32 cm pentru asigurarea latimii partii carosabile si completare cu strat de nisip 7 cm respectiv piatra sparta de 15 cm din pietruirea existenta;
• Scarificare, reprofilare si compactarea a pietruirii existente inclusiv zona casetelor;
• executie strat de fundaţie din piatra sparta cu grosimea de 25 cm pe toata latimea strazii inclusiv casetele de largire, conform SR EN 13043/2013, SR EN 12620-A1 si STAS 6400-84
• amorsarea suprafetei cu emulsie cationica cu rupere rapida 0,9 kg / mp
• asternerea unui strat de baza tip EB 22.4 baza 50/70 (AB 22.4 ) cu grosime de 6 cm conform AND 605/2016 – SR EN 13108-1
• asternerea unui strat de uzura tip EB 16 rul 50/70 (BA16 ) cu grosime de 4 cm conform AND 605/2016 – SR EN 13108-1
Spatii parcare pe str. Nucilor
• sapatura platforma strada existenta pe o adancime de 42 cm si latimea de 2.50 m;
• nivelarea patului drumului pana la atingerea cotelor proiectate;
• compactarea la un grad de compactare de minim 98%;
• executie substrat anticontaminant din nisip de 7 cm grosime (sau geotextil)
• executie strat de fundaţie din piatra sparta cu grosimea de 35 cm, conform SR EN 13043/2013, SR EN 12620-A1 si STAS 6400-84
Accese rutiere la proprietati
• sapatura pe o adancime de cca 26 cm
• nivelarea patului drumului pana la atingerea cotelor proiectate
• compactarea la un grad de compactare de minim 98%
• executie substrat anticontaminant din nisip de 5 cm grosime
• executie strat de fundaţie din piatra sparta cu grosimea de 15 cm conform SR EN 13043/2013, SR EN 12620-A1 si STAS 6400-84
• executie strat din beton C 30/37 cu grosimea de 10 cm
Acostamentele se vor executa din aceasi structura rutiera ce se va executa pe partea carosabila pentru a asigura impermeabilizarea structurii rutiere.
Montarea de borduri prefabricate din beton C30/37 la marginea partii carosabile si dirijarea apelor in lungul strazii urmand ca la intersectia strazilor sa fie montate rigole carosabile pentru preluarea apelor si descarcarea catre emisari
La realizarea lucrărilor se vor utiliza numai materiale agrementate conf. reglementărilor naţionale în vigoare, precum şi legislaţia şi standardele naţionale armonizate cu legislaţia UE. Aceste materiale sunt în conformitate cu prevederile HG 766/ 1997 şi a Legii 10/1995.
La toate lucrările constructorul va respecta normativele şi prescripţiile tehnice în vigoare privitoare la calitatea materialelor , controlul execuţiei lucrărilor , normele de siguranta in transporturi si are obligaţia să respecte “Legea 319/2006, privind protectia si securitatea muncii" şi să le îmbunătăţească conform specificului fiecărui loc de muncă.
La stabilirea soluţiei tehnice s-au luat în considerare următoarele:
• Strazi de categoria III , clasa tehnica IV
• viteza de proiectare 50 km/h
• lăţimea părţii carosabile = 5.50 m (2 benzi x 2,75m).
• panta drumului in profil transversal 2.5 %
• razele minime ale racordarilor verticale convexe = 1200 m; ale racordarilor concave = 1000 m;
• distanta de vizibilitate = 70 m;pasul de proiectare Lp minim = 50 m,
• perioadă de perspectiva de 5 ani, cu un trafic de tip mediu.
• prevederea unor măsuri necesare asigurării pentru complexul rutier a unor condiţii hidrologice cel puţin mediocre sau favorabile, asigurarea drenării şi evacuării apelor din straturile de fundaţii
• imbunătăţirea condiţiilor de circulaţie prin realizarea unui sistem rutier modern cu corectarea elementelor geometrice ale strazilor atât în plan cât şi în profil longitudinal.
Strazilele proiectate pentru modernizare se incadreaza in prevederile Legii 82/1990 pentru aprobarea OG 43 /1997 privind regimul drumurilor. Strazile proiectate pentru modernizare sunt cai de comunicatie si fac parte din infrastructura de transport a comunei Limanu.
Cantitatile de lucrari cu unitatile lor de masura sunt prezentate in listele de cantitati de lucrari. Receptia cantitativa a lucrarilor se va face pe baza proceselor verbale de receptie calitativa, a buletinelor de incercari, a buletinelor de atestare a calitatilor materialelor de la furnizor. Receptia cantitativa va fi facuta pe baza caietelor de masuratori, a releveelor elementelor de constructie gata executate.
Antreprenorul are obligatia de a respecta toate prevederile contractului de executie, a caietelor de sarcini, a prevederilor proiectului, a dispozitiilor de santier si a dispozitiilor tuturor institutiilor si organelor in drept. Urmarirea lucrarilor se va face de catre un consultant, numit de catre beneficiar.