Amplasamentul investiţiei se află pe raza comunei Pui, mai precis în satu Ponor.
Prin acest proiect se doreşte modernizarea drumului comunal DC65 si a drumurilor din comuna Pui, în lungime totală de 5.430,00 m. Prin lucrările proiectate se asigură desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort.
În prezent starea drumurilor este precară, improprie pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiţii coresp...
Amplasamentul investiţiei se află pe raza comunei Pui, mai precis în satu Ponor.
Prin acest proiect se doreşte modernizarea drumului comunal DC65 si a drumurilor din comuna Pui, în lungime totală de 5.430,00 m. Prin lucrările proiectate se asigură desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort.
În prezent starea drumurilor este precară, improprie pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiţii corespunzătoare, lăţimea părţii carosabile variabilă, cu structura rutieră degradată.
Lucrările proiectate se încadrează în categoria de importanţă C-NORMALĂ şi clasa de importanţa IV.
Traseul drumurilor, in situaţia proiectata, urmăreşte traseul existent, aliniamentele fîind racordate între ele cu arce de cerc a căror raze sunt conform normativelor în vigoare, asigurând viteza de proiectare de 25 km/h.
În profil longitudinal linia roşie se va proiecta astfel incat volumele de umplutura, săpătură sa fie cat mai mici, urmărind in mare parte configuraţia drumului initial, ţinând cont si de grosimile straturilor structurii rutiere propuse; s-au respectat cotele punctelor obligate de racordare cu drumurile laterale si accesele la proprietăţi.
În profil transversal drumurile vor avea o pantă unică sau in acoperiş de 2.50 % şi lăţimea părţii carosabile cuprinsa intre 2,50 m si respectiv 6,00 m cu acostamente pe ambele părţi sau doar pe o singura parte cu lăţimea de 0,50 m. Panta acostamentelor va fi de 4,00 % şi se vor realiza din piatra spartă.
Toate elementele geometrice în profil transversal sunt prezentate în piesele desenate şi în profiluri transversale tip".
Structura rutiera proiectata pentru modernizarea acestor drumuri constituită din:
• Pentru: Drum comunal DC65: /
- 4 cm - strat de uzura BA 16;
- 6 cm - strat de legătură BAD 22.4;
- geocompozit antifisura.
• Pentru: Uliţa de la Gabor la Kovaci A. (CF62990), Ulita de la Gabor A la Bolea G. (CF62988), Uliţa de la Coposescu O. la Botescu I. - Tronson 1 (62992), Uliţa de la Vladislav A. la Vulc T. - Tronson 2 (CF62992), Uliţa de la Roman I. la Biserica Veche (62991) şi Uliţa de la Vladislav I. la Roman I. (CF62994):
- 4 cm - strat de uzura BA 16;
- 6 cm - strat de legătură BAD 22.4;
- 5 cm - sacrificare si reprofilare sistem rutier existent cu adaos de piatra sparta impanata.
• Pentru: Uliţa la Gabor Rozica (CF62986)
- 4 cm - strat de uzura BA 16;
- 6 cm - strat de legătură BAD 22.4;
- 12 cm - strat din piatra sparta impanata;
- 5 cm - sacrificare si reprofilare sistem rutier existent cu adaos de balast.
Asigurarea continuităţii scurgerii apelor de suprafaţă se realizează prin rigole de acostament si rigole carosabile, sectoarele fiind prezentate atat in piesele scrise cat si in piesele desenate.
Scurgerea apelor pluviale din zona drumurilor si deasemenea din rigole se va realiza prin podeţul tubular nou cu diametrul de 600 mm cu tuburi corugate.
Pentru siguranţa în exploatare s-au prevăzut indicatoare de circulaţie (8 buc.) conform pieselor scrise si desenate.
După finalizarea lucrărilor se va executa marcajul rutier orizontal, astfel incat traficul sa se desfasoare in deplina siguranţa si confort.
Nu sunt necesare exproprieri de terenuri, demolări de garduri sau construcţii.
Valoarea estimată a contractului este de 7.186.762,20 lei si este compusă din capitolul:
- 4.1 Construcţii şi instalaţii – 7.186.762,20 lei;
Durata contractului este de 24 luni calendaristice. La acestea se adaugă perioada de garanţie a lucrărilor, minim 60 luni.