Sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (CONCURSUL NAŢIONAL PILOT) va acoperi toate etapele de desfăşurare ale CONCURSULUI NAŢIONAL PILOT, şi anume:
1. depunerea candidaturilor,
2. verificarea dosarelor de concurs,
3. contestaţii la selecţia dosarelor,
4. testarea cunoştinţelor, aptitudinilor şi competenţelor (psihometrice, IT, limbi străine, cunoştinţe generale din administraţia publică),
5. testarea în cadrul C...
Sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (CONCURSUL NAŢIONAL PILOT) va acoperi toate etapele de desfăşurare ale CONCURSULUI NAŢIONAL PILOT, şi anume:
1. depunerea candidaturilor,
2. verificarea dosarelor de concurs,
3. contestaţii la selecţia dosarelor,
4. testarea cunoştinţelor, aptitudinilor şi competenţelor (psihometrice, IT, limbi străine, cunoştinţe generale din administraţia publică),
5. testarea în cadrul Centrului de evaluare pe 2 opţiuni,
6. stabilirea listelor de candidaţi ADMIŞI/RESPINŞI,
7. publicitatea listei candidaţilor ADMIŞI şi comunicarea datelor (profile, rezultate teste) către instituţiile publice pentru realizarea concursului pe post,
8. monitorizarea candidaţilor în procesul de selecţie în baza concursului pe post.
Sistemul dezvoltat va acoperi în faza de pilotare un număr cuprins între 1000 şi 3000 de candidaţi pe an.
Sistemul dezvoltat trebuie să fie unul scalabil şi să permită ulterior înrolarea, într-o singură sesiune de concurs, până la 10000 de candidaţi.
Etapă preliminară/ Fazele DE ORGANIZARE ( consultanţă şi dezvoltare soluţie Integrată):
1. Analiză de business – studiu bază legală, studiu şi prezentări livrabile proiect SIPOCA 136, studiu şi organizare de întâlniri cu firme/companii/instituţii publice care organizează deja testări asemănătoare;
2. Planificarea etapelor de organizare şi desfăşurare a concursului naţional;
3. Identificarea persoanelor resursă din cadrul departamentelor de RU din cadrul autorităţilor centrale/crearea unei baze de date cu aceşti responsabili;
4. stabilirea informaţiilor necesare elaborării planului de recrutare (ordin Preşedinte ANFP);
5. Identificarea nevoilor (sondaj adresat instituţiilor publice centrale şi teritoriale) şi identificarea gradului de atractivitate a posturilor (sondaj privind intenţia de a candida);
6. Stabilirea comisiei de evaluare a posturilor supuse procedurii concursului naţional şi de înscriere a fişei de post în matricea de competenţe;
7. Elaborarea Planului de recrutare a funcţionarilor publici şi aprobarea sa de către Guvern+Design fişe de post standardizate şi cadrele de componenţe asociate, încărcate în sistem;
8. Instruirea personalului tehnic implicat în organizarea şi desfăşurarea concursului naţional;
9. Elaborarea Ghidului pentru candidaţi;
10. Recrutarea experţilor care vor realiza subiectele pentru testele de administraţie publică - elaborarea unui Manual de administraţie publică- bază pentru bateriile de teste dezvoltate;
11. Elaborarea bateriilor de teste din domeniul administraţiei publică, pe baza Manualului mai sus menţionat;
12. Selecţia şi numirea comisiilor de recrutare şi de soluţionare a contestaţiilor (constituite din experţii de mai sus, reprezentanţi ANFP/Centrul de evaluare, MLPDA, SGG);
13. Comunicarea concursului (campanie în mass-media nou Concept administrativ transparent şi incluziv - CONCURSUL NAŢIONAL bazat pe competenţe, componentă specifică externă – pentru candidaţi-reţele sociale, site-uri de recrutare, MO/site ANFP dedicat Concursului Naţional, publicitate internă – pentru instituţiile publice centrale şi teritoriale).
FUNCŢIONALITĂŢI
Sistemul nou dezvoltat, care va permite interconectarea/integrarea cu soluţiile pre-existente la nivelul ANFP şi la nivelul operatorilor/deţinătorilor de soluţii, va crea noi funcţionalităţi prin care:
- se operează toate informaţiile referitoare la concurs (integrarea cu pagina web a Agenţiei),
- se realizează planul de recrutare cu accent pe analiza postului şi înscrierea fişei de post în matricea de competenţe,
- se gestionează comisiile de concurs (de experţi pentru comisia de evaluare a posturilor şi elaborarea planului de recrutare, de experţi pentru elaborarea subiectelor de administraţie publică, de concurs, de soluţionare contestaţii).
Etape:
o procesul de depunere a candidaturii (1);
o verificarea eligibilităţii (2);
o dosarul individual al membrului comisiei (3);
o lista candidaţilor (4).
- se realizează managementul candidaţilor la concursul naţional (integrată cu Sistemul informatic existent de management al funcţiilor şi funcţionarilor publici pentru gestionarea candidaţilor declaraţi ADMIŞI). Aceasta presupune:
o proceduri şi metodologie de recrutare, selecţie şi evaluare (1);
o demo seturi întrebări (2);
o depunerea candidaturii, înscriere, modificări survenite în situaţia candidaţilor (Inclusiv încărcarea de documente justificative, formulare predefinite în vederea transmiterii candidaturii) (3);
o stocarea şi evaluarea dosarului electronic al candidatului (4);
o anunţuri privind parcurgerea etapelor concursului, modul pentru gestionarea grupului de candidaţi preselectaţi (5);
- se realizează evaluarea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor candidaţilor (evaluare iniţială prin teste şi evaluare complexă prin centrul de evaluare) – această componentă va fi de tip serviciu închiriat care să cuprindă atât platforma de testare cât şi testele de evaluare. Acest serviciu trebuie să se integreze cu platforma dezvoltată în sensul preluării candidaţilor şi a transmiterii automate a rezultatelor.
Tipuri de testări:
o teste de aptitudine,
o teste de limbă,
o teste psihometrice,
o teste de cunoştinţe generale din domeniul administraţiei publice).
- vor fi puse la dispoziţie instrumente de evaluare şi testare în cadrul sistemului dezvoltat în vederea desfăşurării Concursului pe post, Conform HG pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici (una, două sau toate cele 3 etape):
o Etapa 1. Selecţia dosarelor;
o Etapa 2. Proba scrisă;
o Etapa 3. Interviu.
Soluţia trebuie dezvoltată astfel încât platforma să poată fi pusă la dispoziţia autorităţilor centrale, prin intermediul membrului ANFP în comisia de selecţie, dar şi pentru realizarea funcţiei de monitorizare şi control a ANFP în legătură cu derularea selecţiei şi transmiterea/prelucrarea datelor finale în sistem.
- se realizează evaluarea gradului de absorbţie a candidaţilor ADMIŞI la concursul naţional în sistem prin intermediul concursului pe post. Repartizare candidaţi admişi:
o Pe instituţii;
o Pe structuri funcţionale;
o Pe domenii de activitate;
o Pe cadre de competenţă şi/sau seturi de competenţe.
Procesul de numire pe post presupune interconectarea cu Sistemul informatic existent de management al funcţiilor şi funcţionarilor publici.
RAPORTĂRI
Realizarea unei soluţii software care să permită:
- Generarea de rapoarte analitice, dashboard-uri şi statistici.
- Generarea unor serii de date statistice accesibile publicului precum şi categorii de date destinate unor instituţii publice.
- Posibilităţi de analiză comparativă (intrări-ieşiri, grad de absorbţie, rată de succes).
Dezvoltarea soluţiei software se va realiza în tehnologii similare aplicaţiilor deja dezvoltate şi utilizate în Agenţie, care presupune:
- Analiza de business;
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicaţiilor deja dezvoltate şi utilizate în Agenţie. Testare;
- Punere în funcţiune şi instruire utilizatori.
Furnizorul va oferta separat servicii de găzduire în cloud a soluţiei propuse (inclusiv software-ul aferent).
- La finalul acestei etape se recomandă instruirea personalului tehnic.
Desfăşurarea consultării presupune transmiterea de către operatorii interesaţi, a ofertelor neangajante şi a opiniilor, sugestiilor, recomandărilor la adresele de email: daniel.coman@anfp.gov.ro/ elena.constantinescu@anfp.gov.ro. Informaţiile cu privire la rezultatul consultării vor fi publicate pe www.e-licitatie.ro.
Perioada în care se desfăşoară procesul de consultare este: 17-27 iulie 2020.
În vederea stabilirii valorii estimate precum şi a specificaţiilor tehnice privind achiziţia, ofertanţii interesaţi sunt invitaţi la sediul ANFP, în perioada 17-27 iulie 2020.
În acest sens se va transmite o solicitare la adresele de email: daniel.coman@anfp.gov.ro/elena.constantinescu@anfp.gov.ro
Telefon de contact: 0374.112.716/ 0740.752.982
Data întrevederii se va stabili de comun acord.