Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) intenţionează să achiziţioneze serviciul de "Implementare a Modelului National de Transport (MNT), prin actualizarea şi detalierea acestuia pentru anul 2020, pentru transportul de calatori pe calea ferata, si definirea obligaţiei de serviciu public de transport feroviar de calatori pentru anul 2022". Cod CPV: 71241000-9 – "Studii de fezabilitate, servicii de consultanţă, anali...
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) intenţionează să achiziţioneze serviciul de "Implementare a Modelului National de Transport (MNT), prin actualizarea şi detalierea acestuia pentru anul 2020, pentru transportul de calatori pe calea ferata, si definirea obligaţiei de serviciu public de transport feroviar de calatori pentru anul 2022". Cod CPV: 71241000-9 – "Studii de fezabilitate, servicii de consultanţă, analize"
ACTIVITATILE ce se vor desfăşura în cadrul proiectului, pentru care se face consultarea de piaţă şi se solicită prezentarea unei valori estimative sunt următoarele:
SARCINA 1 – Actualizarea şi detalierea MNT la nivelul anului de baza 2020.
Actualizarea si detalierea bazei de date a Modelului Naţional de Transport (MNT) pentru anul de baza 2020. Astfel, se prevăd ca minim de realizat următoarele activităţi:
- Detalierea zonificării MNT după cum se va considera necesar;
- Actualizarea şi detalierea bazei de date socio-economice la nivel de zonă a MNT;
- Actualizarea matricelor OD privind cererea de mobilitate. Se vor lua in considerare date observate privind mobilitatea populaţiei şi transportul de marfă pentru toate modurile de transport (recensăminte de circulaţie şi interviuri în trafic pentru modul de transport rutier, vânzări de bilete pentru modurile de transport rutier şi feroviar, alte informaţii disponibile);
- Actualizarea structurii, stării şi nivelul de performanţă al reţelei de transport pentru fiecare mod de transport în parte;
- Actualizarea şi implementarea serviciilor oferite de operatorii de transport pentru călători şi marfă pentru toate modurile de transport şi caracteristicile acestora;
- Actualizarea parametrilor specifici fiecărui mod de transport în parte pentru determinarea timpului şi costului deplasărilor persoanelor şi transportului de marfă.
SARCINA 2 – Restructurarea funcţională a MNT pentru a corespunde obiectivelor proiectului
În cadrul acestei sarcini se vor avea în vedere, cel puţin:
- Scopurile de deplasare;
- Modul de afectare pe reţea pentru transportul de călători pe calea ferată şi cu autobuze/microbuze ;
- Modulele de distribuţie între modurile de transport;
- Modul de implementare funcţională a MNT;
- Posibilitatea de a utiliza separat diferite module ale MNT.
SARCINA 3 – Stabilirea obligaţiei de serviciu public de transport feroviar de călători pentru anul 2022
În cadrul acestei sarcini se vor avea în vedere cel puţin:
- Stabilirea cererii de mobilitate la nivel naţional pentru transportul feroviar de călători, la nivel detaliat, pe scopuri de deplasare pentru fiecare relaţie tip Origine – Destinaţie;
- Stabilirea serviciilor optime de transport feroviar de călători pentru preluarea acestei cereri şi pentru a promova creşterea traficului feroviar de călători la nivel naţional.
- Stabilirea volumelor de trafic feroviar de călători pentru fiecare rută în parte;
- Se vor avea în vedere două scenarii de bază, şi anume: pe baza serviciilor de transport feroviar de călători existente în anul 2021, şi pe baza serviciilor de transport feroviar de călători optimizate pentru creşterea traficului feroviar de călători la nivel naţional.
DURATA implemetarii proiectului: Iunie 2020 - Mai 2021
SURSA de FINANTARE: Bugetul de Stat + POIM
A.R.F. are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Finanţarea proiectului este asigurată din POIM, iar cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat.
Finalizarea procedurii de atribuire prin încheierea contractului de achiziţie publică va fi supusă următoarei condiţii: încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de:
- obţinerea aprobării necesare asigurării cofinanţării de la Bugetul de Stat;
- semnarea contractului de finanţare din fonduri externe nerambursabile cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea finanţării din POIM /aprobarea cofinanţării de la Bugetul de Stat nu se realizează, ARF, în baza clauzei suspensive, va aplica prevederile art. 212 alin.1 lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, actualizată, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică.