A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi nu...
A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând implicit şi volumul de muncă depusă, precum şi necesarul de resurse pentru dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic. Actualmente Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituţiile publice şi instituţiile financiare din România şi din străinătate.
Prin activităţile proiectului se asigură rezolvarea problemelor identificate la nivelul grupului ţintă din cadrul MF şi al instituţiilor din subordine prin analiza situaţiei existente referitor la problemele de funcţionare ale portalului existent ANAF şi serviciile publice electronice furnizate prin SPV, în ceea ce priveşte legislaţia, procesele, instrumentele de lucru, procedurile şi stabilirea măsurilor de simplificare pentru reducerea poverii administrative a cetăţenilor extinzându-se gama serviciilor electronice disponibile prin SPV, permiţând astfel operaţionalizarea modalităţilor de rezolvare a problemelor MF şi a instituţiilor din subordine.
Caracterul inovator al proiectului constă în integrarea următoarelor principii în cadrul măsurilor de simplificare prevăzute a fi implementate:
a) acces facil şi imediat către servicii publice şi autorizate care să fie disponibile non-stop şi accesibile din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile;
b) identitatea electronică a utilizatorului - acces la servicii publice electronice utilizând un mijloc de comunicare şi autentificare uzual, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
c) schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate şi dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.