Proiectul reprezintă una dintre investiţiile avute în vedere în cadrul PNRR, Componenta 8 - Reforma fiscală şi reforma sistemului de pensii, Reforma 2 - Modernizarea sistemului vamal şi implementarea vămii electronice. A se vedea caietul de sarcini anexat prezentului anunţ, ce conţine elementele principale vizate de autoritatea contractantă, care vor sta la baza procesului de consultare a pieţei.
Administraţia vamală român...
Proiectul reprezintă una dintre investiţiile avute în vedere în cadrul PNRR, Componenta 8 - Reforma fiscală şi reforma sistemului de pensii, Reforma 2 - Modernizarea sistemului vamal şi implementarea vămii electronice. A se vedea caietul de sarcini anexat prezentului anunţ, ce conţine elementele principale vizate de autoritatea contractantă, care vor sta la baza procesului de consultare a pieţei.
Administraţia vamală română trebuie să respecte legislaţia unională şi obligaţiile ce îi revin, alături de celelalte administraţii vamale din statele membre şi Comisia Europeană.
Art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului
de stabilire a Codului vamal al Uniunii (CVU), cu modificările şi completările următoare, care a intrat în vigoare de la 1 mai 2016, promovează utilizarea tehnicilor de prelucrare electronică a datelor, pentru toate schimburile de informaţii (cereri/decizii) între autorităţile vamale şi operatorii economici.
Totodată, CVU promovează utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor, aşa cum se prevede în Decizia 70/2008/CE a Parlamentului European şi a Consiliului. Prin urmare, toate schimburile de informaţii între autorităţile vamale şi între operatorii economici şi autorităţile vamale şi stocarea acestor informaţii trebuie să se realizeze prin utilizarea tehnicilor electronice de prelucrare a datelor, iar sistemele informatice şi de comunicaţii trebuie să ofere operatorilor economici aceleaşi facilităţi în toate statele membre.
Astfel, schimbul de informaţii trebuie să se realizeze prin utilizarea tehnicilor de prelucrare electronică a datelor, iar sistemele informatice şi de comunicaţii trebuie să ofere operatorilor economici aceste facilităţi.
Proiectul este iniţiat ca urmare a necesităţilor de îndeplinire de către administraţia vamală din România a obligaţiilor ce îi revin, alături de celelalte administraţii vamale din statele membre şi de Comisia Europeană, în implementarea măsurilor/acţiunilor prevăzute în CVU. Acesta răspunde nevoilor de aplicare a reglementărilor unionale şi naţionale privind mediul informatizat pentru vamă şi comerţ, cât şi a necesităţii de coordonare a eforturilor cu politicile Comisiei Europene în vederea reorientării activităţii de vămuire către un mediu complet electronic.
Datorită creşterii numărului de solicitări pentru actualizarea informaţiilor privind condiţiile iniţiale de autorizare, a activităţii de monitorizare a condiţiilor de autorizare şi a obligaţiilor pe care trebuie să le respecte titularii de autorizaţii/certificate gestionate pe format hârtie, este necesară digitalizarea procesului de eliberare şi gestionare a acestora precum şi realizarea interoperabilităţii cu alte aplicaţii ale Autorităţii Vamale Române şi sisteme fiscale şi nefiscale.