Reglementarile tehnice şi metodologice pentru actualizarea PUG şi RLU sunt elaborate în scopul aplicării, unitare a prevederilor Legii 350/2001, precum şi în corelare cu prevederile aplicabile în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului ale altor acte normative în vigoare.
Formularele utilizate în cadrul procedurii de eliberare a avizelor de oportunitate sunt prevăzute la art. 32 din Legea 350/2001.
La elaborarea ...
Reglementarile tehnice şi metodologice pentru actualizarea PUG şi RLU sunt elaborate în scopul aplicării, unitare a prevederilor Legii 350/2001, precum şi în corelare cu prevederile aplicabile în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului ale altor acte normative în vigoare.
Formularele utilizate în cadrul procedurii de eliberare a avizelor de oportunitate sunt prevăzute la art. 32 din Legea 350/2001.
La elaborarea PUG se vor consulta şi avea în vedere strategia de dezvoltare locală şi judeţeană, (prin direcţionarea globală pe termen lung sau sectorială a acţiunilor), politicile de dezvoltare (ca mijloace politico-administrative, organizatorice şi financiare utilizate în scopul realizării strategiei), a programelor de dezvoltare (ca ansamblu de obiective concrete propuse pentru realizarea politicilor), precum şi a documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism (ca instrumente de aplicare şi control al dezvoltării) impunându-se constituirea, întreţinerea, extinderea şi dezvoltarea bazei de date urbane şi teritoriale în domeniul urbanismului.
În situaţia existenţei unor litigii cu privire la limitele administrativ-teritoriale, zonele aflate în litigiu se evidenţiază explicit în planşele componente ale documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism şi vor fi prevăzute cu interdicţie de construire până la reglementarea situaţiei juridice. În cadrul documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi urbanism, pentru asigurarea coerenţei dezvoltării spaţiale vor fi cuprinse prevederi cu caracter indicativ cu privire la modul de ocupare şi utilizare a terenurilor şi priorităţile de dezvoltare şi pentru zonele aflate în litigiu. În acest scop se va consulta serviciul juridic si serviciul urbanism ale comunei pentru evidenţierea acestor zone.
Planul urbanistic general va cuprinde prevederi pe termen mediu şi lung cu privire la delimitarea zonelor în care se preconizează operaţiuni de regenerare urbană. Aceste zone vor fi delimitate pe limite cadastrale şi vor cuprinde zone omogene din punct de vedere funcţional, ce necesită implementarea unor operaţiuni integrate, caracterizate de una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) zone centrale;
b) zone istorice;
c) zone construite protejate;
d) zone de locuit;
e) zone locuite de comunităţi defavorizate, inclusiv aşezări informale;
f) zone de reconversie funcţională:
- situri industriale dezafectate;
- situri militare dezafectate;
- situri cu infrastructuri majore dezafectate.
Se va realiza Planul de acţiune pentru implementare şi programul de investiţii publice propuse prin planul de urbanism general care evidenţiază acţiunile, denumirea investiţiilor, valoarea estimată a acestora, sursele posibile de finanţare, etapizarea realizării investiţiilor, stadiul implementării acestora la momentul realizării programului şi părţile responsabile de implementare.
Conţinutul planului urbanistic general va fi format din piese obligatorii adaptate la complexitatea problematicii generată de categoria unităţii administrativ-teritoriale în cauză.
Potrivit art. 21 al Ordinului MDRAP 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, procesul elaborării documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism implică parcurgerea următoarelor etape:
a) iniţierea elaborării documentaţiilor de amenajare a teritoriului sau de urbanism;
b) contractarea elaborării documentaţiei în condiţiile legii;
c) elaborarea studiilor de fundamentare;
d) elaborarea analizei diagnostic integrate;
e) elaborarea formei preliminare a documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism;
f) obţinerea de avize şi/sau acorduri;
g) redactarea finală a documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism - cu introducerea tuturor observaţiilor din avize şi/sau acorduri;
h) aprobarea propunerii de documentaţie de amenajare a teritoriului sau de urbanism de către autoritatea administraţiei publice locale competente;
i) asigurarea caracterului public al documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism aprobate, conform legii.
Informarea şi consultarea populaţiei se realizează potrivit cap. IV secţiunea a 6-a din Legea 350/2001 şi Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2701/2010, cu modificările ulterioare.
Prin urmare, componenta de urbanism din prezentul contract se va derula în următoarele etape:
• Etapa I - Elaborarea studiilor de fundamentare
• Etapa II - Elaborarea unui Concept General de Dezvoltare Urbană/Strategie de dezvoltare spaţială
• Etapa III - Elaborarea formei preliminare a documentaţiei de urbanism PUG
• Etapa IV - Obţinerea de avize şi/sau acorduri
• Etapa V - Redactarea finală a documentaţiei de urbanism PUG - cu introducerea tuturor observaţiilor din avize şi/sau acorduri, aprobare prin HCL
Componenta informatică
Beneficiarul îşi propune integrarea informaţiilor de planificare teritorială într-un sistem informatic GIS ("Geographic Information System").
Acesta va permite posibilitatea de consultare a Planului Urbanistic General, cu evidenţierea operaţiunilor efectuate, precum şi revizuirea permanentă a datelor şi prevederilor din respectivele documentaţii cu toate modificările care apar în timp prin documentaţii cu caracter derogatoriu.
Prin utilizarea acestui Sistem informatic GIS integrat, cu baza de date urbane, se urmăreşte atingerea obiectivului autorităţii contractante de dezvoltare cu privire la liberul acces la informaţii, transparenţă, creşterea capacităţii administrative, precum şi creşterea calităţii serviciilor publice în cadrul instituţiei.
Sistemul GIS ofertat, de tip thin-based, va putea functiona in regim cloud on-premise dar si off-premise. Pentru a facilita desfasurarea proiectului, ofertantul va furniza sistemul in regim off-premise, pe un serviciu cloud ales de acesta astfel incat sa raspunsa necesitatilor aplicatiei si ale beneficiarului (trafic si volum de date, viteza, etc).
Serviciile de mentenanta si actualizare a aplicatiei precum si hostingul si stocarea datelor, cu spatiu dedicat nelimitat, va fi inclus in pretul ofertat pentru intreaga perioada de derulare a contractului si pentru 6 luni subsecvente receptiei. La cererea beneficiarului, sistemul GIS impreuna cu toate componentele sale se va putea migra in regim on-premise (pe servere puse la dispozitie de beneficiar) fara cost suplimentar, oricand pe intreaga perioada a contractului sau pe perioada mentenantei.
Serviciul de hosting va fi adaptat astfel incat sa raspunda necesitatilor de trafic si utilizare ale Beneficiarului pe intreaga perioada a contractului si sa ofere un uptime de cel putin 99,99%. Orice latente sau insuficiente constantate vor fi remediate in cel mult 48 ore.
Sistemul de stocare a datelor cloud trebuie sa utilizeze un factor global de deduplicare pentru toate datele salvate sau arhivate, indiferent de protocolul de retea prin care au fost transferate.
Ofertantul va face o analiza a sistemului IT utilizat in cadastru din cadrul Oraşului Băile Tuşnad, datele obtinute urmand a fi utilizate pentru conversia acestuia catre un sistem tip GIS.
Harta va fi stocată pe serverul de bază de date şi va fi publicată spre utilizare în cadrul diverselor aplicaţii care se dezvoltă sau care urmează a se dezvolta în cadrul Primăriei Oraşului Băile Tuşnad sub forma de vector "tile service". Principiul de funcţionare a sistemului G.I.S. va fi "o singură hartă" utilizată de către toţi angajaţii primăriei, peste care se suprapun straturile operaţionale, straturile specifice departamentelor de Urbanism, Patrimoniu şi Cadastru, Poliţie Locală, etc. Se vor crea fluxuri de lucru şi mecanisme specifice prin care harta de bază să fie în permanent actualizată de către departamentele responsabile.
Se doreşte utilizarea unei baze de date unice la nivel instituţional, o Bancă de Date Urbane integrată, respectiv stocarea oricăror straturi operaţionale adiţionale hărţii topografice de bază, straturi specifice activităţii departamentelor din cadrul primăriei, precum cele aferente P.U.G./P.U.Z./P.U.D., Patrimoniu, Poliţie Locală etc., într-o singură locaţie.
În scopul creării Băncii de Date Urbane, prestatorul va preda fişiere în format shapefile (fişiere arhivate ".zip" care vor conţine toate fişierele necesare - .shp, .shx, .dbf etc, conţinând atât partea grafică cât şi atributele asociate, respectiv partea alfanumerică), cu referinţă geografică în sistem de proiecţie naţională Stereo 1970, care vor respecta o structură standardizată de date, respectiv un model de date geo-spaţiale, detaliată prin prezenta.
Documentaţia de standardizare (modelul de date geo-spaţiale), pe care autoritatea contractantă o va pune la dispoziţia prestatorului, va conţine descrierea seturilor de date care vor fi livrate în format digital şi regulile privind modul de organizare a datelor, descrierea straturilor de date şi atributele asociate elementelor geospaţiale.
Această documentaţie standard va fi creată urmărind respectarea reglementărilor metodologiei de elaborare a planurilor de urbanism şi având în vedere specificaţiile cu privire la recepţia documentaţiilor de urbanism livrate de către proiectanţi.
Acest model standard este necesar pentru gestionarea noului plan de urbanism (P.U.G. actualizat al Oraşului Băile Tuşnad) şi ulterior ca standard şi pentru restul planurilor de urbanism de tip P.U.Z./ P.U.D. Modelul de date geo-spaţiale va fi astfel structurat încât să permită extragerea reglementărilor de urbanism şi perioada de aplicabilitate a acestora, dar şi evoluţia în timp a modificărilor apărute, incluzând atribute care permit gestiunea versiunii informaţiei.
Descrierea detaliata a cerintelor se regaseste in Caietul de sarcini al prezentei proceduri.