Având în vedere prevederile Art. 104 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consiliul
local are obligaţia întocmirii şi aprobării Statutului unităţii administrativ-teritoriale prin hotărâre
a CL. Statutul cuprinde date şi elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritorială se
distinge în raport cu alte unităţi similare, precum şi prevederi privitoare la:
→ reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii ...
Având în vedere prevederile Art. 104 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consiliul
local are obligaţia întocmirii şi aprobării Statutului unităţii administrativ-teritoriale prin hotărâre
a CL. Statutul cuprinde date şi elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritorială se
distinge în raport cu alte unităţi similare, precum şi prevederi privitoare la:
→ reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii administrativ- teritoriale şi modalităţile de
utilizare a acestora, conform prevederilor legale;
→ autorităţile administraţiei publice locale, sediul acesteia, date privind constituirea şi
organizarea autorităţilor administraţiei publice locale;
→ întinderea şi delimitarea teritorială a unităţii administrativ- teritoriale, localităţile
componente, amplasarea acestora, prezentarea grafică şi descriptivă, distanţa dintre
localităţile componente, rangul unităţii administrativ-teritoriale, stabilit potrivit
prevederilor legislaţiei privind amenajarea teritoriului naţional;
→ date privind înfiinţarea unităţii administrativ-teritoriale, prima atestare documentară,
evoluţia istorică;
→ componenţa şi structura populaţiei unităţii administrativ- teritoriale, defalcate inclusiv pe
localităţi componente;
→ căile de comunicaţie existente şi categoria acestora;
→ date privitoare la principalele instituţii din domeniul educaţiei, cercetării, culturii, sănătăţii,
asistenţei sociale, presei, radioului, televiziunii şi altele asemenea;
→ principalele funcţiuni economice, ca