Având în vedere prevederile Art. 104 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consiliul local are obligaţia întocmirii şi aprobării Statutului unităţii administrativ-teritoriale prin hotărâre a CL. Statutul cuprinde date şi elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritorială se distinge în raport cu alte unităţi similare, precum şi prevederi privitoare la: → reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii ...
Având în vedere prevederile Art. 104 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consiliul local are obligaţia întocmirii şi aprobării Statutului unităţii administrativ-teritoriale prin hotărâre a CL. Statutul cuprinde date şi elemente specifice prin care unitatea administrativ-teritorială se distinge în raport cu alte unităţi similare, precum şi prevederi privitoare la: → reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii administrativ- teritoriale şi modalităţile de utilizare a acestora, conform prevederilor legale; → autorităţile administraţiei publice locale, sediul acesteia, date privind constituirea şi organizarea autorităţilor administraţiei publice locale; → întinderea şi delimitarea teritorială a unităţii administrativ- teritoriale, localităţile componente, amplasarea acestora, prezentarea grafică şi descriptivă, distanţa dintre localităţile componente, rangul unităţii administrativ-teritoriale, stabilit potrivit prevederilor legislaţiei privind amenajarea teritoriului naţional; → date privind înfiinţarea unităţii administrativ-teritoriale, prima atestare documentară, evoluţia istorică; → componenţa şi structura populaţiei unităţii administrativ- teritoriale, defalcate inclusiv pe localităţi componente; → căile de comunicaţie existente şi categoria acestora; → date privitoare la principalele instituţii din domeniul educaţiei, cercetării, culturii, sănătăţii, asistenţei sociale, presei, radioului, televiziunii şi altele asemenea; → principalele funcţiuni economice,