UAT Botoşani a semnat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei Contractul de Finanţare nr. 141274/13.12.2022, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 10 – Fondul Local, PNRR/2022/C10/1.4., Runda 1, având ca obiect acordarea finanţării nerambursabile pentru implementarea proiectului "SUSŢINEREA TRANSPORTULUI ALTERNATIV PRIN REALIZAREA UNUI CIRCUIT DE PISTE DE BICICLETE LA NIV...
UAT Botoşani a semnat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei Contractul de Finanţare nr. 141274/13.12.2022, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 10 – Fondul Local, PNRR/2022/C10/1.4., Runda 1, având ca obiect acordarea finanţării nerambursabile pentru implementarea proiectului "SUSŢINEREA TRANSPORTULUI ALTERNATIV PRIN REALIZAREA UNUI CIRCUIT DE PISTE DE BICICLETE LA NIVELUL MUNICIPIULUI BOTOŞANI".
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă promovarea mobilităţii urbane durabile şi reducerea emisiilor de gaze de efect de seră prin implementarea de măsuri care să conducă la creşterea cotei modale a deplasărilor nemotorizate şi, în special, a deplasărilor cu bicicleta, prin crearea/extinderea infrastructurii specifice dedicate acestui mod de deplasare.
Obiectivele specifice ce conduc la îndeplinirea obiectivului general sunt:
1. Reducerea utilizării autoturismelor şi a realizării unei reţele integrate de piste de biciclete pentru facilizarea alternative nepoluante;
2. Creşterea gradului de siguranţă şi accesabilitate pentru pietoni;
3. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi prin dezvoltarea sistemului de transport velo.
Proiectul vine în întâmpinarea obiectivului Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Pilonul IV Coeziune socială şi teritorială, Componenta 10 Fondul Local, prin implementarea unor măsuri strategice, bazate pe datele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Botoşani 2014-2030, ce vor conduce la la promovarea mobilităţii urbane cu mijloace de transport alternative nepoluante durabile şi la reducerea emisiilor de CO2, ca urmare a facilitării utilizării modurilor de transport nemotorizate în detrimentul transportului cu autoturismele personale.
La nivelul municipiului Botoşani există, la ora actuală, aproximativ 3 km de piste de biciclete. Reţeaua de piste este lipsită de continuitate, în special între zonele rezidenţiale şi zonele de muncă spre centrul oraşului.
Prezentul proiect prevede execuţia unui tronson de mobilitate urbană durabilă, integrat prin soluţii de transport ecologic, pentru trafic pietonal şi biciclete, cu o lungime cumulată de aproximativ 13,56 km. Soluţia propusă trebuie să fie optimă în ceea ce priveşte racordarea pistelor de biciclete care urmează a fi realizate la reţeaua de piste deja existentă.
Valoarea estimata in suma de 9.620.700,00 lei fara TVA pentru atribuirea contractului de lucrari ce face obiectul prezentei proceduri NU contine suma reprezentând “cheltuieli diverse si neprevazute".
Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 13.
În masura în care solicitarile de clarificari sau informatii suplimentare au fost adresate autoritatii contractante în termenul de la punctul I.3, termenul limita în care autoritatea contractanta va raspunde în mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare este a 7-a zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.