Scopul achiziţiei publice este contractarea serviciilor de elaborare documentaţii tehnico-economice fazele Studiu de fezabilitate şi Proiect tehnic privind investiţia: Modernizare DJ 593B Parţa – Petroman. Obiectivul de investiţie propus a se realiza va avea destinaţia de cale de comunicare rutieră cu funcţionalitate şi caracteristici tehnice de drum judeţean.
Prestatorul va realiza serviciile solicitate la un nivel cantita...
Scopul achiziţiei publice este contractarea serviciilor de elaborare documentaţii tehnico-economice fazele Studiu de fezabilitate şi Proiect tehnic privind investiţia: Modernizare DJ 593B Parţa – Petroman. Obiectivul de investiţie propus a se realiza va avea destinaţia de cale de comunicare rutieră cu funcţionalitate şi caracteristici tehnice de drum judeţean.
Prestatorul va realiza serviciile solicitate la un nivel cantitativ si calitativ minim solicitat prin legislaţie, Caietul de sarcini, reglementările tehnice in vigoare şi prin Legea nr. 10/1995, cu modificările şi completările ulterioare, privind calitatea în construcţii.
Etapele serviciilor de elaborare documentaţii tehnico-economice fazele Studiu de fezabilitate şi Proiect tehnic privind investiţia: Modernizare DJ 593B Parţa – Petroman sunt următoarele:
A. Obţinere avize/ acorduri/ autorizaţii
Prestatorul va elabora în conformitate cu prevederile legale în vigoare documentaţiile necesare obţinerii avizelor/ acordurilor/ autorizaţiilor prevăzute în Certificatul de Urbanism, şi va depune documentaţiile întocmite tuturor administraţiilor şi instituţiilor abilitate, le va susţine în faţa autorităţilor competente (comisii tehnice, după caz) şi le va obţine în numele Beneficiarului.
Prestatorul va preda către Beneficiar documentaţiile ce au stat la baza obţinerii avizelor/ acordurilor şi autorizaţiilor în următorul format: 1 exemplar pe suport de hârtie şi 1 exemplar pe suport electronic CD/ DVD).
Prestatorul va elabora (dacă este cazul), prin proiectanţi de specialitate toate studiile de specialitate (excepţie face studiul de impact) ce condiţionează obţinerea avizelor, acordurilor, autorizaţiilor prevăzute în Certificatul de Urbanism;
B. Elaborare expertiză tehnică
Având în vedere că o parte a lucrărilor sunt lucrări de intervenţie la drumul existent, se va întocmi Expertiza tehnică.
Documentaţia va fi elaborată de către un Expert tehnic atestat cu atribuţii privind elaborarea documentaţiei tehnice - faza expertiză tehnică, respectiv un expert tehnic atestat, conform art. 13 alin. (4) din Legea nr. 10/1995 în domeniile/ subdomeniile: A4 – rezistenţă mecanică şi stabilitate pentru infrastructura transportului rutier: drumuri, podeţe, poduri, viaducte, tunele, piste de aviaţie şi B2 – siguranţa în exploatare pe construcţii aferente transportului rutier.
C. Elaborare Studiu geotehnic
Prestatorul va elabora Studiul geotehnic în conformitate cu prevederile NP 074-2014 – "Normativ privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii". Studiul geotehnic va fi verificat de un verificator de proiecte atestat M.L.P.T.L. la cerinţa Af - rezistenţa şi stabilitatea terenului de fundare a construcţiilor şi a masivelor de pământ.
D. Elaborare Studiu topografic
Documentaţia topografică va fi elaborată de către o persoană fizică/ juridică autorizată O.C.P.I./ A.N.C.P.I. Se vor amplasa borne de reper. Studiul topografic se va prezenta în forma avizată de O.C.P.I. Timiş.
E. Elaborare Studiu de fezabilitate
Studiul de fezabilitate va fi elaborat în conformitate cu cerinţele din Tema de proiectare nr. 8871/ 06.04.2022 şi cu respectarea anexei nr. 4 la H.G. nr. 907/2016:
Anterior dezvoltării şi prezentării scenariului recomandat, prestatorul va discuta cu beneficiarul minim 2 (două) variante.
Scenariul/ Opţiunea tehnico-economic(ă) optim(ă), recomandat(ă) va cuprinde:
a) soluţia tehnică;
b) principalii indicatori tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii;
c) strategia de implementare, exploatare/ operare şi de întreţinere a investiţiei.
Studiul de fezabilitate va conţine obligatoriu evaluarea lucrărilor pe categorii de lucrări, pe obiectele necesare realizării întregului obiectiv.
Proiectantul va avea în vedere faptul că cerinţele din Tema de Proiectare sunt elementele tehnice principale de la care se porneşte în dezvoltarea implementării obiectivului de investiţie, ele putând fi îmbunătăţite în funcţie de reglementările obligatorii impuse de legislaţia şi normativele în vigoare la data elaborării documentaţiei tehnico-economice, conform H.G. nr. 907/2016. Orice propunere nouă justificabilă din partea Proiectantului va fi discutată cu Beneficiarul investiţiei publice. Prevederile Temei de proiectare vor fi completate de concluziile Expertizei Tehnice.
F. Elaborarea Proiectului de autorizare a executării lucrărilor (D.T.A.C.) şi obţinerea Autorizaţiei de construire
Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor este parte a documentaţiei pentru emiterea Autorizaţiei de construire, reglementata prin Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Pentru emiterea Autorizaţiei de construire, Prestatorul va depune la Beneficar documentaţia completă pentru autorizarea lucrărilor de construire/ Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire, întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 actualizată, în vederea transmiterii către autoritatea emitentă.
Prestatorul va respecta în activitatea de proiectare toate cerinţele din Certificatul de urbanism, Acordul de mediu, etc., puse la dispoziţia Prestatorului/ obţinute de Prestator in numele Beneficiarului, în vederea obţinerii Autorizaţiei de construire precum şi din toate celelalte avize şi acorduri puse la dispoziţie de Beneficiar/ obţinute de Prestator în numele Beneficiarului.
După obţinerea autorizaţiei de construire, Beneficiarul îi va preda Prestatorului exemplarul vizat spre neschimbare împreună cu Autorizaţia de construire.
Documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/ PAC-ul va fi întocmită în conformitate cu conţinutul-cadru reglementat prin H.G. nr. 907/2016 şi cu respectarea recomandărilor autorităţii emitente.
Prestatorul va susţine documentaţia D.T.A.C. pentru verificarea acestuia de către verificatorul de proiecte atestat, ales de Autoritatea contractantă (conform art. 8 lit. a) din H.G. nr. 742/2018).
Contravaloarea taxelor/ tarifelor sau costurilor aferente avizelor, acordurilor, aprobărilor şi autorizaţiei obţinute de Prestator sunt în sarcina Achizitorului şi nu se vor include în ofertă.
G. Elaborarea Proiectului tehnic de execuţie
Proiectul tehnic de execuţie va respecta conţinutul cadru definit în H.G. nr. 907/2016.
De asemenea, Proiectul tehnic de execuţie va respecta următoarele cerinţe, fără însă a se limita la acestea:
• Va răspunde obiectivelor Beneficiarului (funcţionalitate, performanţă, etc.) după cum au fost identificate în Studiul de fezabilitate;
• Va detalia soluţiile din Studiul de fezabilitate şi va integra constrângerile identificate în Studiul de fezabilitate, inclusiv cele aferente urbanismului, mediului, configuraţiei terenului, etc.;
• Va răspunde obiectivelor de durabilitate, exploatare şi întreţinere;
• Va fi adaptat locului, solului, climatului, etc.;
• Va corespunde cu standardele şi normele naţionale şi europene;
• Se va baza pe studii de teren complete privind solul, măsurătorile topografice şi utilităţile;
• Va răspunde cerinţelor fundamentele stabilite în Legea nr. 10/1995 şi va fi verificat în acest sens;
• Va permite minimizarea costului de construcţie şi a costurilor de întreţinere;
• Va fi complet şi coerent inclusiv între specialităţi;
• Va asigura coerenţa internă dintre documentele proiectului (specificaţii, piese desenate, liste de cantităţi).
Proiectul tehnic va include planşe de proiectare detaliate, adecvate pentru executarea lucrărilor cu specificaţii tehnice complete. Specificaţiile tehnice vor trebui să acopere fiecare aspect al lucrării detaliate în proiectarea predată. Detaliile de execuţie trebuie să permită efectuarea lucrărilor în condiţii tehnice corespunzătoare, cu respectarea normelor şi legislaţiei în vigoare.
H. Asigurarea asistenţei tehnică din partea proiectantului
Prestatorul va sprijini Beneficiarul pentru pregătirea documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări, va acorda asistenţă pe toată perioada derulării procedurii de atribuire a contractului de lucrări, va răspunde la solicitările de clarificări în maxim 3 zile de la solicitare, va avea calitate de expert cooptat în cadrul comisiei de evaluare a ofertelor, conform prevederilor art. 126 alin. (2) din H.G. nr. 395/2016, va avea obligaţia de a elabora rapoarte de specialitate conform prevederilor art. 128 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016, cu completările şi modificările ulterioare. Va elabora puncte de vedere către C.N.S.C. sau instanţa judecătorească competentă.
Autoritatea contractantă va răspunde tuturor solicitărilor de clarificare/ informaţiilor suplimentare cu 4 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, în măsura în care solicitările de clarificări/ informaţii suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut la punctul I.3), respectiv 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.