In ultimii ani in municipiul Alba Iulia a fost extinsa construcţia de locuinţe noi in zonele de dezvoltare reglementate urbanistic rezultând astfel o reţea noua de străzi ce se formează in mare parte din reţeaua majora a oraşului dar care nu are infrastructura rutiera corespunzătoare si nu este asigurata siguranţa in circulaţie.
Se propune structurarea documentaţiei pe 3 loturi astfel:
Lotul 1 străzile: Alcala de Henar...
In ultimii ani in municipiul Alba Iulia a fost extinsa construcţia de locuinţe noi in zonele de dezvoltare reglementate urbanistic rezultând astfel o reţea noua de străzi ce se formează in mare parte din reţeaua majora a oraşului dar care nu are infrastructura rutiera corespunzătoare si nu este asigurata siguranţa in circulaţie.
Se propune structurarea documentaţiei pe 3 loturi astfel:
Lotul 1 străzile: Alcala de Henares, Garda, Drăgăşani, Zăvoi, Lupşa, Calistrat Hogaş, Abrudului, Albac, Vidra, Albac, Stadionului, Cornel Medrea, Calea Labului, Meteş, Lotru;
Lotul 2- străzile : Constantin Noica, Mircea Eliade, Nada Florilor, Mihail Sadoveanu, Sliven, Alessandria, Viadana, Modena, Nazareth Illit, Aleea Stejarilor, Cerbului, Tuberozelor;
Lotul 3 - străzile: Emil Racoviţă, Petre Ispirescu, Grigore Antipa, Dimitrie Bolintineanu, Alexandru Odobescu, Simion Mândrescu, Arieşului (de la str. Orizontului pana la baza sportiva), care fac legătura cu oraşul si care se impun a se moderniza prin îmbunătăţirea capacităţii portante, modificarea infrastructurii, crearea de şanţuri , rigole de scurgere, amenajarea de trotuare si accese la proprietăţi ,masuri de siguranţa a circulaţiei, etc.
In prezent aceste străzi sunt drumuri de pământ cu un strat superficial de agregate din balast si piatră spartă în grosime variabilă, aşternut in decursul anilor pentru îmbunătăţirea accesului la locuinţele nou construite pentru care este necesara aducerea elementelor geometrice la valori reglementate tehnic, corespunzator claselor tehnice in funcţie de nivelul traficului, sporirea capacităţii portante si realizarea unei suprafeţe de rulare cu planeitate corespunzătoare . Pantele longitudinale ale străzilor sunt in general mici cuprinse între 0-3% cu lăţimi variabile intre fronturile construite care variază de la 2,50-12m, iar situaţia juridica a terenului nu este reglementata in întregime.
Aceste străzi nu dispun decât parţial de reţele edilitare(reţea de apă potabilă, canalizare, gaz, telefonie, internet) iar alimentarea cu energie electrică este asigurată aproape în totalitate, pe soluţia provizorie respectiv in regim de „organizare de şantier”. Pe unele străzi stâlpii de energie se află amplasaţi in zona carosabilului, vehiculele fiind nevoite să-i ocolească. Apa pluviala nu are unde sa se scurgă deversând în proprietăţi sau in terenurile virane fără construcţii din zona generând disconfort.
Pentru majoritatea străzilor publice nou create reglementate urbanistic din aceste zone propuse pentru modernizare în vederea atingerii parametrilor tehnici şi funcţionali precum şi pentru respectarea elementelor geometrice sunt necesare a se efectua si exproprieri.
valoare estimata - lotul 1 194.368 lei;
valoare estimata - lotul 2 – 193.426 lei;
valoare estimata - lotul 3 - 70.182 lei;