Menţinerea unei traiectorii optime pentru navigaţia pe sectorul Dunării de Jos, precum şi transmiterea în timp util a informaţiilor reale referitoare la condiţiile minime de navigaţie, conduc la asigurarea navigaţiei în condiţii dificile, respectiv, niveluri scăzute ale apei Dunării care au generat adâncimi mici în zona şenalului, sub cele recomandate de Comisia Dunării, dar şi condiţii meteorologice dificile, cum ar fi vit...
Menţinerea unei traiectorii optime pentru navigaţia pe sectorul Dunării de Jos, precum şi transmiterea în timp util a informaţiilor reale referitoare la condiţiile minime de navigaţie, conduc la asigurarea navigaţiei în condiţii dificile, respectiv, niveluri scăzute ale apei Dunării care au generat adâncimi mici în zona şenalului, sub cele recomandate de Comisia Dunării, dar şi condiţii meteorologice dificile, cum ar fi viteze mari ale vântului, care au afectat deplasarea navelor şi convoaielor de nave la trecerea pe sub poduri sau la intrarea în porturi şi au condus la accidente prin coliziune cu infrastructura podului sau cu alte nave aflate în zonă ori au condus la eşuarea în afara şenalului.
În aceste condiţii, este necesară creşterea siguranţei navigaţiei prin instalarea unor sisteme de semnalizare, care să indice traiectoria optimă care trebuie urmată de convoaiele de nave.
Echipamentele propuse a fi achiziţionate şi instalate pe infrastructura din pasa de trecere pe sub pod sau infrastructura din zona danelor de acostare din porturi va conduce la creşterea siguranţei navigaţiei prin indicarea traiectoriei optime de navigaţie, folosind lumini de dirijare.
De asemenea, transmiterea în timp real a informaţiilor despre parametrii minimi ai şenalului în condiţii hidrologice dificile cu niveluri scăzute ale apei, vor conduce la diminuarea riscului de eşuare a navelor în zona şenalului.
Proiectarea şi dezvoltarea unui sistem instalat pe geamanduri care să măsoare şi să transmită informaţii în timp real despre adâncimile din şenal va reprezenta o componentă inovatoare folosită pentru creşterea siguranţei navigaţiei la trecerea navelor prin punctele critice.
Acesta va consta din:
A. Geamanduri luminoase destinate marcării limitei şenalului, echipate cu sistem de măsurare de tip ecosonda pentru adâncimea apei si sistem AIS pentru transmiterea acestor informaţii şi identificarea automată a locaţiei geamandurii (AtoNs) - 12 buc.
B. Lumini de precizie pentru dirijarea navigatiei (PELs) – 4 buc.