Conform OUG 144/2020, accesul elevilor la procesul de educaţie trebuie să fie asigurat prin implementarea la nivelul unităţilor de invăţământ a unei platforme educaţionale unitare. Aceasta poate varia în funcţie de specificul şcolilor, de spaţiul deţinut, de dotările existente, precum şi de infrastructura necesară învăţământului online. Indiferent de platforma aleasă, educaţia trebuie să fie un proces neîntrerupt, continuu,...
Conform OUG 144/2020, accesul elevilor la procesul de educaţie trebuie să fie asigurat prin implementarea la nivelul unităţilor de invăţământ a unei platforme educaţionale unitare. Aceasta poate varia în funcţie de specificul şcolilor, de spaţiul deţinut, de dotările existente, precum şi de infrastructura necesară învăţământului online. Indiferent de platforma aleasă, educaţia trebuie să fie un proces neîntrerupt, continuu, iar educabililor să li ofere posibilitatea continuităţii şi a permanentizării învăţării.
Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente IT a unităţilor de învăţământ din Mihălăşeni este o condiţie sine qua non pentru reuşita actului educaţional. Sistemul hibrid realizat de unele unităţi de învăţământ necesită, pe lângă dotarea elevilor cu laptopuri şi PC-uri, şi dotarea sălilor de clasă cu computere, cu routere care să permită educatorului predarea lecţiilor online, similar celor faţă-în faţă, dar şi cu conexiune la internet pentru aceste dispozitive. De asemenea, trecerea rapidă şi în masă de la sistemul tradiţional, faţă-în-faţă la cel la distanţă, online, a forţat cadrele didactice la perfecţionări rapide sau la acte autodidacte cu ajutorul cărora să poată fi capabile de a produce calitate într-o direcţie complet nouă pentru aceştia, într-un timp extrem de scurt. În acest sens, nevoia de echipamente IT pentru educatori/invăţători/profesori este una reală, studiul individual, familiarizarea cu aceste platforme fiind un proces anevoios şi impropriu majorităţii cadrelor didactice.
Pentru ca toate prevederile Ordinului 5545/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului să poată fi respectate, iar asigurarea accesului elevilor la procesul de invăţare online, şi nu numai, să fie posibilă, este nevoie imediată de implementarea acestui proiect.
În ajutorul acestor prevederi greu de pus in practică, fondurile europene nerambursabile puse la dispoziţie prin PNRR reprezintă o gură de aer pentru sistemul de învăţământ nepregătit din punct de vedere al dotărilor pentru desfăşurarea unui act educaţional corespunzător.
Starea, locaţia şi tipul infrastructurii educaţionale au impact nu numai asupra accesului la educaţie, ci şi asupra calităţii acesteia, moralului si sănătăţii mentale a copiilor şi cadrelor didactice şi a capacităţii şcolii de a utiliza metode pedagogice moderne.
Fiecare unitate de învăţământ din comuna Mihălăşeni a realizat un inventar al situaţiei şcolare din punct de vedere al dotărilor si al spaţiilor existente, raportând situaţia existentă la numărul de elevi. În acelaşi timp, considerând prevederile Ordinelor emise de Ministerul Educaţiei referitoare la normativele de dotare minimala a claselor, laboratoarelor, cabinetelor şcolare si a sălilor de sport din cadrul unităţilor de invăţământ, reiese o necesitate urgenta de dotare a acestora. Astfel, intervenţiile propuse prin acest proiect vor contribui la stimularea randamentului şcolar al elevilor si totodată la sporirea confortului resimţit de aceştia. Astfel, dotarea unităţilor de învăţământ va contribui la crearea unei experienţe de invătare personalizatăţ, rezultatele elevilor fiind cel mai important indicativ al succesului, întrucât mediul fizic şi instrumentele digitale din dotarea sălilor de clasă şi a laboratoarelor cabinetelor/sălilor de sport susţin performanele elevilor şi randamentul şcolar al acestora.
UAT a comunei Mihălăşeni a depus spre finanţare proiectul "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar din comuna Mihălăşeni, judeţul Botoşani"
Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe Modificat prin Corrigendumul nr. 1 aprobat prin OME în anul 2023 Componenta C15- Educaţie.
Obiectivul principal al proiectului este de a îmbunătăţi calitatea procesului de învăţământ în unitatea de invăţământ preuniversitar şi conexe din Mihălăşeni, prin dotarea acestora cu mobilier modern, materiale didactice şi echipamente digitale.
Descriere produs solicitat:
Catedră profesor 13 buc
Scaun profesor 13 buc
Birou cursant laborator informatică 29 buc
Scaun reglabil cursant laborator informatică 29 buc
Masă cursant săli de clasă 234 buc
Scaun cursant (reglabil) săli de clasă 234 buc
Dulapuri individuale pentru elevi (5 elevi) 56 buc
Dulap pentru depozitarea materialelor didactice (3 poliţe, 6 sertare) 14 buc
Cuiere individuale (cu agăţători metalice pentru 5 elevi) 54 buc
Suport pentru prezentare planşe 12 buc
Tablă magnetică 12 buc
Mese pentru 4 copii dimensiune 52 7 buc
Scaune 30-29-26 29 buc
Pernuţe pentru şezut 29 buc
Dulap pentru jucării/ material special centrelor de activitate(Construcţii, Artă, Ştiinţă, Joc de rol, Bibliotecă): 2 buc
Bibliotecă de înălţime joasă cu rafturi deschise 2 buc
Birou consilier (cabinet psihopedagogic) 1 buc
Dulap cabinet psihopedagogic 1 buc
Scaun consilier (cabinet psihopedagogic) 1 buc
Fotolii 2 buc
Masă conferinţă (cabinet psihopedagogic) 1 buc
Scaune copii (cabinet psihopedagogic) 4 buc
Canapea 1 buc
Toate produsele vor fi în totalitate noi şi nefolosite/recondiţionate.
Contractantul va asigura livrarea, manipularea şi montarea mobilierului în spaţiile de destinaţie. Contractorul va asigura toate operaţiunile necesare asamblării produselor la locul indicat de Autoritatea Contractantă, inclusiv montajul necesar dotărilor furnizate. Contractorul va asigura curaţenia la locul de montare prin îndepărtarea deşeurilor de ambalaje rezultate şi eliminarea acestora pe propria răspundere în afara perimetrului clădirilor structurilor de învăţământ preuniversitar.
Contractorul va participa la testarea preliminară a functionalităţii şi remedirea defecţiunilor înainte de data recepţiei. Orice defect cunoscut sau evident va trebui remediat până la data recepţiei.
Contractantul va asigura remedierea defecţiunilor în perioada de garanţie a produselor.