UAT Mihălăşeni este o instituţie publică ce se încadrează în categoria serviciilor de administraţie publică locală.
Implementarea proiectului va asigura infrastructura şi resursele tehnologice necesare în unităţile de învăţământ din Comuna MIHĂLĂŞENI prin dotarea sălilor de curs şi a laboratoarelor cu echipamente informatice dedicate, în vederea creşterii accesului elevilor la tehnologie şi dezvoltării competenţelor d...
UAT Mihălăşeni este o instituţie publică ce se încadrează în categoria serviciilor de administraţie publică locală.
Implementarea proiectului va asigura infrastructura şi resursele tehnologice necesare în unităţile de învăţământ din Comuna MIHĂLĂŞENI prin dotarea sălilor de curs şi a laboratoarelor cu echipamente informatice dedicate, în vederea creşterii accesului elevilor la tehnologie şi dezvoltării competenţelor digitale ale elevilor din ciclurile primar şi gimnazial, îndeplinirea standardelor de calitate în sălile de clasă şi în laboratoarele şcolare, în concordanţă cu tranziţia clădirilor şcolilor către clădiri verzi, precum şi modernizarea infrastructurii educaţionale şi a dotării aferente, în corelare cu nevoile prezente şi viitoare ale elevilor, în vederea asigurării participării la un proces educaţional de calitate, modern şi incluziv, care să crească atractivitatea procesului educaţional, pentru a asigura un parcurs educaţional complet pentru elevii înscrişi în învăţamântul preşcolar, primar şi gimnazial.
La nivelul comunei MIHĂLĂŞENI funcţioneazä în prezent o singură unitate de învăţământ în sistemul public ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 MIHĂLĂŞENI şi îşi desfăşoară activitatea în 4 structuri după cum urmează:
• Şcoala Gimnazială nr. 1 Mihălăşeni, Localitatea: Comuna Mihălăşeni
• Grădiniţa Mihălăşeni, Localitatea: Mihălăşeni Comuna Mihălăşeni
• Şcoala Primară nr. 1 Sarata, localitatea Sarata, Comuna Mihălăşeni
• Şcoala Primară nr. 2 Negreşti, localitatea Negreşti, Comuna Mihălăşeni
Unităţile de învăţământ din UAT Comuna Mihălăşeni nu sunt dotate corespunzător nevoilor actuale în ceea ce priveşte mobilierul şcolar, echipamentul digital şi dotarea specifică a cabinete, neîndeplinind standardele de calitate corespunzătoare unei funcţionări normale. Mobilierul deţiunut în acest moment este foarte vechi iar echipamentele digitale lipsesc sau sunt uzate moral.
În concluzie este o nevoie urgentă de dotäri şi echipamente moderne pentru unitatea de învăţământ Mihălăşeni astfel încât să poată deveni atractivă pentru elevii de gimnaziu şi nu în ultimul rând să conducă la creşterea numărului de elevi înscrişi, atât din punctul de vedere al elevilor de pe raza comunei Mihălăşeni , cât şi al UAT-urilor învecinate.Conform unui studiu al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, pe durata primului val al pandemiei s-au observat probleme în utilizarea de instrumente educaţionale online.
Conform OUG 144/2020, accesul elevilor la procesul de educaţie trebuie să fie asigurat prin implementarea la nivelul unităţilor de invăţământ a unei platforme educaţionale unitare. Aceasta poate varia în funcţie de specificul şcolilor, de spaţiul deţinut, de dotările existente, precum şi de infrastructura necesară învăţământului online. Indiferent de platforma aleasă, educaţia trebuie să fie un proces neîntrerupt, continuu, iar educabililor să li ofere posibilitatea continuităţii şi a permanentizării învăţării.
Pentru că toate prevederile Ordinului 5545/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului să poată fi respectate, iar asigurarea accesului elevilor la procesul de invăţare online, şi nu numai, să fie posibilă, este nevoie imediată de implementarea acestui proiect.
În ajutorul acestor prevederi greu de pus în practică, fondurile europene nerambursabile puse la dispoziţie prin PNRR reprezintă o gură de aer pentru sistemul de învăţământ nepregătit din punct de vedere al dotărilor pentru desfăşurarea unui act educaţional corespunzător.
Digitalizarea este o preocupare şi la nivelul educaţiei terţiare. Chiar dacă unităţile de învăţământ s-au adaptat mai bine procesului de digitalizare forţată din ultimul an, se confruntă în continuare cu nevoia de schimbare a pedagogiei, care să valorizeze implicarea mai activă şi autonomă a elevilor în propria formare, utilizarea tehnologiei şi a resurselor de tip open access, astfel încât să dezvolte o relaţie