În prezent, şcoala funcţionează cu dotări minime (bănci, scaune, table) care sunt într-o stare de degradare avansată din punct de vedere fizic. Investiţii în achizitia de dotări pentru şcoală au fost făcute, dar la nivel minimal, pentru înlocuirea celor în stare avansată de degradare sau pentru funcţionarea de bază, astfel că acestea nu mai corespund cerinţelor actuale ale unui sistem de învăţământ modern şi eficient. Dezvo...
În prezent, şcoala funcţionează cu dotări minime (bănci, scaune, table) care sunt într-o stare de degradare avansată din punct de vedere fizic. Investiţii în achizitia de dotări pentru şcoală au fost făcute, dar la nivel minimal, pentru înlocuirea celor în stare avansată de degradare sau pentru funcţionarea de bază, astfel că acestea nu mai corespund cerinţelor actuale ale unui sistem de învăţământ modern şi eficient. Dezvoltarea demografică a localităţii şi prestigiul şcolii a făcut să crească numărul de elevi din oraş şi din localităţile învecinate, iar materialele didactice şi tot ceea ce este necesar procesului de învăţământ nu mai sunt îndestulătoare, actuale şi în pas cu cerinţele unui învăţământ modern. Astfel, se impune creşterea capacităţii de preluare a elevilor şi a cadrelor didactice, precum şi suplimentarea facilităţilor necesare unei bune desfăşurări a procesului de învăţământ.
Şcoala are în prezent 661 de elevi şi preşcolari, iar dotările deţinute actual nu corespund capacităţii acesteia, făcându-se improvizaţii în unele cazuri (bănci, scaune), în altele neexistând la nivelul fiecărei clase, al fiecărui profesor şi elev (de ex. echipamente IT). Cadrele didactice deţin competenţele necesare utilizării echipamentelor IT propuse a se achiziţiona prin proiect, sunt deschise la nou, sunt preocupate de crearea unui mediu favorabil învăţarii.
Una dintre ţintele strategice ale şcolii, detaliată în Proiectul de Dezvoltare Instituţională 2014-2018, prin Programul „Folosirea tehnologiei informaţionale şi a spaţiilor şcolare” are obiectivul îmbunătăţirea condiţiilor de studiu şi a siguranţei în şcoală, în scopul creşterii calităţii învăţării, prin asigurarea resurselor pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii şi organizarea eficientă a resurselor umane.
Dotarea şcolii cu mobilier nou, dotări laboratoare, echipamente IT etc. va aduce pe termen lung o creştere a gradului de educaţie al populaţiei precum şi atragerea de cadre didactice bine pregătite, dar şi asigurarea normelor igienico-sanitare prin dotarea spaţiilor auxiliare cu mobilier şi utilaje conform destinaţiei spaţiilor, corelat cu specificul activităţii, al numărului de copii şi al legislaţiei în vigoare.