Descriere succintă:
În conformitate cu statutul de Autoritate RIS şi cu experienţa îndelungată în acest domeniu, Autoritatea Navală Română, gestionează o serie de servicii RIS şi din domeniul maritim cu relevanţă directă asupra componentelor care fac obiectul acestei achiziţii, respectiv componentele privitoare la raportarea electronică a voiajelor, Ghişeul Unic de Raportare(MSW), siguranţa navigaţiei, urmărirea traficului...
Descriere succintă:
În conformitate cu statutul de Autoritate RIS şi cu experienţa îndelungată în acest domeniu, Autoritatea Navală Română, gestionează o serie de servicii RIS şi din domeniul maritim cu relevanţă directă asupra componentelor care fac obiectul acestei achiziţii, respectiv componentele privitoare la raportarea electronică a voiajelor, Ghişeul Unic de Raportare(MSW), siguranţa navigaţiei, urmărirea traficului, emiterea permiselor de acostare/plecare, etc. O mare parte din activităţile asociate se desfăşoară în absenţa unei platforme centralizate care să optimizeze şi eficientizeze aceste activităţi.
Obiectivul general al proiectului constă în realizarea de servicii de analiză şi de dezvoltare software la nivelul infrastructurii de servicii locale (naţionale) necesare pentru funcţionarea optimă a serviciilor aferente Autorităţii Navale Române şi punerea la dispoziţia potenţialilor consumatori a datelor aferente.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
• Realizarea de activităţi specifice de analiză în vederea dezvoltării componentelor noi, a actualizării componentelor naţionale existente şi a integrării componentelor existente cu noile componente care urmează a fi dezvoltate;
• Realizarea de activităţi de dezvoltare în vederea preluării, stocării şi distribuirii a datelor CeeRIS;
• Realizarea de activităţi de dezvoltare în vederea punerii la dispoziţie a mecanismelor de generare a permisului de acostare/plecare pentru navele fluviale;
• Realizarea de activităţi de dezvoltare a noilor componente de gestionare a activităţilor navelor
• Realizarea de activităţi de dezvoltare a funcţionalităţi suport pentru serviciile de decont
Prin natura activităţilor sale şi prin aria sa de cuprindere acest proiect are o complexitate ridicată, fiind organizat in mai multe direcţii care vizează întregul set de componente care îşi propun eficientizarea activităţilor din cadrul Autorităţii Navale Române atât din perspectiva contextului internaţional curent cât şi din cea a specificului naţional al acestor componente.
Aceste direcţii sunt următoarele:
Direcţia 1 — Analiză detaliată
• Sub-direcţia 1.1: Activităţi analiză detaliată aferente preluării, stocării şi distribuirii datelor CeeRIS
• Sub-direcţia 1.2: Activităţi analiză detaliată aferente generării centralizate a permisului de acostare/plecare
• Sub-direcţia 1.3: Activităţi analiză detaliată aferente gestionării centralizate a activităţilor navelor
• Sub-direcţia 1.4: Activităţi analiză detaliată aferente funcţionalităţilor suport pentru activităţile de decont
Direcţia 2 — Modul preluare, stocare şi distribuire date CeeRIS
• Sub-direcţia 2.1: Client preluare date CeeRIS
• Sub-direcţia 2.2: Infrastructură stocare date CeeRIS (modele date, arhitectură stocare, etc.)
• Sub-direcţia 2.3: Modul API centralizat distribuire date CeeRIS
Direcţia 3 — Modul generare permis de acostare/plecare
• Sub-direcţia 3.1: Actualizare modul existent MSW pentru generarea permiselor şi afişarea datelor aferente voiajelor navelor fluviale
• Sub-direcţia 3.2: Integrare date voiaje CeeRIS;
Direcţia 4 — Modul gestionare activităţi nave
• Sub-direcţia 4.1: Componentă pentru gestionarea activităţilor nave fluviale (intrări/ieşiri/shift-ări)
• Sub-direcţia 4.2: Componentă pentru gestionarea activităţilor navelor maritime
• Sub-direcţia 4.3: Componentă pentru gestionarea activităţilor navelor aflate în tranzit
• Sub-direcţia 4.5: Integrare date MSW
• Sub-direcţia 4.6: Integrare date voiaje din API naţional distribuire date CeeRIS
• Sub-direcţia 4.7: Preluare şi integrare date AIS;
Direcţia 5 — Modul funcţionalităţi decont
• Sub-direcţia 5.1: Componentă integrare funcţionalităţi decont activităţi nave fluviale
• Sub-direcţia 5.2. Componentă integrare funcţionalităţi decont activităţi nave maritime
• Sub-direcţia 5.3. Componentă furnizare date aferente către aplicaţiile de decont
Direcţia 6 — Instalare, configurare, testare şi documentare a tuturor dezvoltărilor efectuate.
• Sub-direcţia 6.1