Servicii de audit tehnico-economic privind activitatea S.C. CT BUS S.A., denumit Operator în perioada 1 noiembrie 2019 – 31 decembrie 2019, în conformitate cu prevederile Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în municipiul Constanţa cu scopul de a evita supracompensarea cheltuielilor operatorului de transport.
Ca urmare a serviciilor de audit tehnico-econo...
Servicii de audit tehnico-economic privind activitatea S.C. CT BUS S.A., denumit Operator în perioada 1 noiembrie 2019 – 31 decembrie 2019, în conformitate cu prevederile Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în municipiul Constanţa cu scopul de a evita supracompensarea cheltuielilor operatorului de transport.
Ca urmare a serviciilor de audit tehnico-economic, Prestatorul va pune la dispoziţia Autorităţii Contractante Raportul de audit tehnico-economic în care va evidenţia verificările efectuate şi diferenţele constatate şi va certifica situaţia cheltuielilor şi veniturilor Operatorului în legatură cu furnizarea serviciului de transport public local de persoane.
Se va avea în vedere faptul că Operatorul de transport are dreptul de a formula obiecţii cu privire la conţinutul Raportului. Prestatorul va furniza detalii/ explicaţii suplimentare, va fundamenta suplimentar observaţiile şi concluziile sau, dupa caz, va renunţa la observaţiile care nu pot fi susţinute în mod adecvat.
În scopul îndeplinirii obiectivului contractului, Prestatorul va desfăşura următoarele activităţi, fără a se limita la acestea:
a) Elaborarea unei metodologii de lucru pentru efectuarea auditului şi pentru asigurarea conformităţii cu prevederile legale şi ale Contractului de Delegare. Metodologia va fi prezentată Municipalităţii şi Operatorului astfel încât să poată fi asigurată disponibilitatea documentelor solicitate în scopul auditului.
b) Identificarea procedurilor interne şi a normelor de consumuri aplicate de Operator pentru evidenţierea costurilor eligibile Obligaţiei de Serviciu Public asumate prin Contractul de delegare a gestiunii.
c) Identificarea procedurilor de alocare a costurilor indirecte, în măsura în care în perioada auditată Operatorul a prestat şi alte categorii de servicii decât cele care fac obiectul Contractului de Delegare.
d) Determinarea numărului de km efectiv efectuaţi în scopul furnizării serviciului.
e) Determinarea cheltuielilor eligibile, conform Contractului de Delegare.
f) Determinarea costurilor unitare, conform Contractului de Delegare, luând în considerare rezultatele obţinute la pct. d) si e) de mai sus.
g) Determinarea veniturilor obţinute din furnizarea serviciului de transport public local de călători conform Contractului de Delegare a Gestiunii, pe fiecare tip de venit.
h) Determinarea compensaţiei anuale eligibile pentru perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2019.
i) Elaborarea Raportului de audit tehnico-economic care să cuprindă cele de mai sus şi în plus:
identificarea deficienţelor/neconformităţilor de funcţionalitate/evidenţă internă şi operare şi propunerea de măsuri de remediere;
propunere de ajustare sau modificare a procedurilor actuale;
recomandări pentru imbunătăţirea activităţilor tehnico-economice şi înregistrărilor contabile.
Lista de activităţi de mai sus nu este limitativă. În cadrul Auditului tehnico-economic se vor realiza toate acţiunile necesare pentru evidenţierea rezultatelor pe perioada menţionată, cu aplicarea legislaţiei naţionale în vigoare.
Auditorul va obţine, pe baza verificărilor, dovezi suficiente în vederea exprimării unei opinii asupra realităţii, legalităţii şi conformităţii cheltuielilor şi veniturilor efectuate de CT BUS SA.
Prestatorul va anexa raportului de audit toate analizele şi sintezele necesare pentru susţinerea concluziilor.