În conformitate cu prevederile art.1 alin. (4) şi (6) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul prevenirii şi combaterii riscurilor de spălare a banilor şi finanţare a terorismului, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor realiz...
În conformitate cu prevederile art.1 alin. (4) şi (6) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul prevenirii şi combaterii riscurilor de spălare a banilor şi finanţare a terorismului, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor realizează evaluări ale riscului de producere a acestor fenomene infracţionale la nivel sectorial.
Evaluările de risc sus-menţionate vor fi întocmite ţinând cont de concluziile evaluării privind riscurile de spălare de bani şi finanţare a terorismului realizate de Comisia Europeană şi sunt utilizate în vederea alocării şi ierarhizării resurselor pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului în mod eficient.
Domeniile cu risc ridicat, conform Evaluării Naţionale a Riscului de Spălare a Banilor şi Finanţare a Terorismului, aflate în portofoliul Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor sunt:
agenţii imobiliari;
dezvoltatorii imobiliari;
cazinourile (terestre şi on-line) şi jocurile de noroc on-line;
furnizorii de servicii pentru societăţi sau fiducii, alţii decât cei prevăzuţi la art.5 lit. e) şi f) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
servicii furnizate de profesionişti care oferă consultanţă managerială şi de afaceri.
În vederea pregătirii achiziţiei publice de Servicii de elaborare a unui caiet de sarcini pentru realizarea evaluărilor sectoriale şi ţinând cont de caracterul de noutate al acestora, se impune iniţierea unui proces de consultare a pieţei.
Scopul prezentei consultări este obţinerea de informaţii în ceea ce priveşte valoarea estimată a serviciilor sus-menţionate, pornind de la cerinţele urmatoare:
Caietul de sarcini care va sta la baza lansării procedurii de achiziţie publică pentru atribuirea contractului având ca obiect Servicii de elaborare a unui caiet de sarcini pentru realizarea evaluărilor sectoriale va fi elaborat conform Modelului de Caiet de sarcini standardizat, precum si recomandărilor si instructiunilor ANAP în vigoare şi trebuie să conţină informaţii privind:
Metodologia si toate elementele necesare realizării evaluărilor sectoriale pentru domeniile cu risc ridicat conform Evaluării Naţionale a Riscului de Spălare a Banilor şi Finanţare a Terorismului aflate în portofoliul Oficiului (agenţii imobiliari, dezvoltatorii imobiliari, cazinouri (terestre si on-line) şi jocurile de noroc on-line, furnizori de servicii pentru societăţi sau fiducii, alţii decât cei prevăzuţi la art.5 literele (e) si (f) din legea 129/2029, serviciile furnizate de profesionişti care oferă consultanta manageriala si de afaceri) în scopul prevenirii si combaterii riscurilor de spălare a banilor si finanţare a terorismului, elemente ce vor face referire la:
Instrumentele şi procedurile de colectare a datelor care urmează să fie utilizate;
Surse de date şi informaţii;
Metodologii de analiză;
Procesul de evaluare a riscurilor;
Realizarea unei matrici a nivelului de risc pentru a trage concluziile privind evenimentele de risc asociate sectorului evaluat;
Concluziile/Rezultatele evaluării;
Masuri pentru atenuarea riscurilor identificate;
Structura echipei de experţi care urmează să realizeze evaluările sectoriale, calificările educaţionale şi profesionale.
Totodată, caietul de sarcini va fi însoţit de o documentaţie care va conţine informaţii privind:
Criterii de atribuire şi factori de evaluare a ofertelor care pot fi utilizaţi la stabilirea ofertei câştigătoare;
Informaţii privind posibilitatea/imposibilitatea de a derula achiziţia unor astfel de servcii pe loturi; în situaţia în care nu este posibilă împărţirea pe loturi Prestatorul are obligaţia de a justifica această decizie;
Valoarea estimată a serviciilor ce urmează a fi achiziţionate în vederea realizării evaluărilor sectoriale.
Prestatorul va asigura asistenţă tehnică în procesul de evaluare a ofertelor, sens în care va pune la dispoziţia Autorităţii Contractante expertul care va fi numit prin Ordin al preşedintelui Oficiului "expert cooptat" în comisia de evaluare a ofertelor ce vor fi depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică a serviciilor de realizare a evaluărilor sectoriale. Expertul cooptat va întocmi, în baza şi cu respectarea legislaţiei în vigoare, un raport de specialitate pentru activitatea de evaluare a ofertei din punct de vedere al elementelor tehnice propuse.