SERVICIILE SOLICITATE, ACTIVITĂŢI CARE VOR FI REALIZATE
Serviciile solicitate prin prezentul caiet de sarcini sunt servicii de consultanţa privind elaborarea analizelor şi a studiilor incluse în proiect. Derularea acestor servicii va fi coordonată de 3 experţi din cadrul D.R.P.
Activităţi generale
Prestatorul va fi responsabil pentru desfăşurarea următoarelor activităţi şi a celor subsecvente acestora:
- Consulta...
SERVICIILE SOLICITATE, ACTIVITĂŢI CARE VOR FI REALIZATE
Serviciile solicitate prin prezentul caiet de sarcini sunt servicii de consultanţa privind elaborarea analizelor şi a studiilor incluse în proiect. Derularea acestor servicii va fi coordonată de 3 experţi din cadrul D.R.P.
Activităţi generale
Prestatorul va fi responsabil pentru desfăşurarea următoarelor activităţi şi a celor subsecvente acestora:
- Consultanţa privind elaborarea analizelor şi a studiilor incluse în proiectul "Cadru strategic pentru dezvoltarea infrastructurii politicilor publice derulate de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni" (Cod SIPOCA/MySMIS 730/130070).
Scopul acestei activităţi este de a crea un fundament obiectiv, bazat pe indicatori măsurabili şi evaluări independente pentru propunerile de direcţii de acţiune, de priorităţi de acţiune, de tipuri de instrumente şi de programe de politici publice care vor da conţinut documentului strategic elaborat de DRP în domeniul pe care îl coordonează.
Perioada de derulare a serviciilor este de maximum 3 luni.
RESURSE NECESARE/ EXPERTIZĂ NECESARĂ
Se vor solicita servicii de consultanţă care vor implica trei tipuri de experţi, după cum urmează:
Experţi principali/experţi cheie
1. Responsabil de contract – 1 expert, nivel superior
Responsabilul de contract va avea responsabilitatea îndeplinirii sarcinilor contractuale, coordonând echipa de experţi, inclusiv alocarea sarcinilor pentru fiecare membru al echipei. De asemenea, va reprezenta Prestatorul în relaţiile cu toate părţile implicate în proiect, va monitoriza modul în care sunt implementate toate activităţile prevăzute în proiect şi va întocmi rapoartele în conformitate cu cerinţele din proiect.
Se estimează un număr maxim de 21 zile lucrătoare pentru acest expert pe durata contractului.
Principalele responsabilităţi:
- Să asigure o bună coordonare cu Beneficiarul;
- Să participe la toate activităţile specifice;
- Să asigure calitatea activităţii desfăşurate şi respectarea prevederilor contractuale şi a calendarului asumat, este responsabil pentru livrabile şi calitatea rezultatelor obţinute, ca urmare a implementării contractului;
- Să soluţioneze problemele contractuale cu Beneficiarul;
- Să asigure managementul corect al proiectului raportarea cerută de prevederile contractului.
2. Expert în politici publice - 2 experţi, nivel superior
Experţii în analiza politicilor publice vor fi responsabili de analiza concordanţei acţiunilor cu implementare directă şi indirectă aprobate de M.R.P. şi instituţiile care au preluat responsabilităţile sale după desfiinţarea acestuia, cu direcţiile de acţiune/ domeniile şi zonele prioritare în perioada 2017-2020. În plus, vor analiza efectele produse de acestea la nivelul comunităţilor de români din afara graniţelor ţării, vor identifica şi evalua avantajele şi dezavantajele instrumentelor de acţiune folosite (atât pentru acţiunile cu implementare directă, cât şi pentru acţiunile cu implementare indirectă). De asemenea, vor propune un plan de prioritizare a măsurilor de intervenţie finanţate prin programele gestionate de instituţie, precum si organizarea dezbaterilor publice.
Principalele responsabilităţi:
- Să cerceteze conţinutul Strategiei Naţionale pentru Românii de Pretutindeni 2017-2020;
- Să cerceteze conţinutul Planurilor Anuale de Acţiune aprobate la nivelul M.R.P. şi S.G.G.-D.R.P. în perioada 2017-2020;
- Să formuleze un aparat teoretic care să cuprindă dimensiuni de cercetare, variabile operaţionale, indicatori de măsură cantitativă, tehnici şi indici pentru analiza materialului cercetat;
- Să propună un plan de prioritizare a măsurilor de intervenţie finanţate prin programele gestionate de instituţie, precum si organizarea dezbaterilor public.
Experţi non-cheie - 5 experţi non-cheie, cu un număr maxim de 120 de zile lucrătoare pe toata durata contractului (în total pentru cei cinci experţi).
Experţii non-cheie vor fi experţi de nivel superior, cu expertiza în domeniile în care DRP are atribuţii. Aceştia vor sprijini experţii-cheie şi experţii DRP implicaţi în activităţile proiectului să obţină date şi să elaboreze analize premergătoare rezultatelor proiectului.
ATRIBUŢIILE ŞI RESPONSABILITĂŢILE PĂRŢILOR
Contractantul/Prestatorul va fi pe deplin responsabil pentru:
1. identificarea şi obţinerea cadrului normativ şi de politici publice naţionale, a cadrului normativ şi cazuisticii comunitare (UE), precum şi a cadrului normativ şi cazuisticii internaţionale/regionale (Consiliul Europei), prin activităţi de cercetare şi solicitare a informaţiilor cu caracter public către instituţiile competente;
2. strângerea materialului de cercetare;
3. extragerea datelor necesare şi realizarea indicilor, a evaluărilor, analizelor şi indicatorilor la care fac referire Obiectivele specifice definite în cadrul prezentului Caiet de Sarcini;
4. O analiza in detaliu a reglementarilor ce ţin de domeniul de activitate al DRP, la nivel naţional, comunitar si internaţional.
5. Propunerea metodologiei şi a unui Plan pentru prioritizarea intervenţiilor pe termen lung, ce vor fi finanţate prin programele DRP, precum şi a unui plan de organizare a dezbaterilor publice;
6. asigurarea planificării resurselor în raport cu graficul estimat pentru derularea contractului şi prezentat în cadrul acestui document;
7. asigurarea personalului calificat corespunzător;
8. asigurarea tuturor materialelor şi logisticii necesare bunei desfăşurări a activităţilor. Prestatorul se va asigura că toţi experţii dispun de logistica corespunzătoare (de ex. IT, birotică, mijloace de transport etc.). De asemenea, se vor asigura serviciile administrative, de secretariat şi de traducere pentru a permite experţilor să se concentreze asupra responsabilităţilor primare;
9. îndeplinirea obligaţiilor sale, cu respectarea celor mai bune practici în domeniu, a prevederilor legale şi contractuale relevante, precum şi cu deplina înţelegere a complexităţii legate de derularea cu succes a contractului astfel încât să asigure îndeplinirea obiectivelor stabilite, la parametrii calitativi solicitaţi;
10. asigurarea valabilităţii tuturor autorizaţiilor şi certificatelor (atât pentru organizaţia sa, cât şi pentru personalul/echipamentul propus pentru realizarea serviciilor), care sunt necesare pentru prestarea serviciilor;
11. prestarea serviciilor în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini;
12. colaborarea cu personalul Autorităţii contractante alocat pentru serviciile desfăşurate conform contractului (monitorizarea progresului activităţilor în cadrul contractului, coordonarea activităţilor în cadrul contractului, feedback etc.);
13. informarea de urgenţă a Autorităţii contractante despre orice eveniment sau circumstanţe care pot împiedica îndeplinirea la timp şi cu eficienţă a obiectului achiziţiei;
14. respectarea şi promovarea la toate nivelurile principiul non-discriminării şi diversităţii. În activităţile acestui contract, prestatorul va promova eliminarea discriminărilor pe motive de sex, rasă, naţionalitate, religie, vârstă etc.;
15. orice alte activităţi considerate necesare, în vederea atingerii rezultatului contractului.
Autoritatea contractantă va fi responsabilă pentru:
1. punerea la dispoziţia contractantului a documentelor disponibile, conţinând informaţii cu caracter public, conform Legii nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
2. sprijinirea contractantului în identificarea/clarificarea aspectelor ce privesc realizarea Obiectivelor Specifice descrise în prezentul Caiet de Sarcini;
3. desemnarea echipei implicate şi responsabile cu interacţiunea şi suportul oferit contractantului, constând într-un dialog sistematic cu Prestatorul, pentru a explica şi discuta, în detaliu, cerinţele specifice referitoare la derularea contractului;
4. asigurarea tuturor resurselor care sunt în sarcina sa pentru buna derulare a contractului, inclusiv a unui spaţiu de lucru adecvat pentru întâlnirile de lucru organizate, la sediul Beneficiarului.
LOCUL ŞI DURATA CONTRACTULUI
Locul desfăşurării activităţilor: România.
Durata contractului: 5 luni, cu o durată a serviciilor de consultanţă de 3 luni.