Comuna are un sistem de iluminat public recent modernizat, dar sunt unele locaţii, unde sunt necesare corpuri noi pentru respectarea normelor în vigoare.
Durata perioadei de garanţie este: 5 ani, până în iulie 2027 – Electric Inst SRL, Miercurea Ciuc.
În momentul actual în satele componente comunei Lunca de Jos, sunt 69 de km de infrastructură rutieră care ar necesita iluminatul public.
Corpuri noi din proiect AFM: 790 buc,...
Comuna are un sistem de iluminat public recent modernizat, dar sunt unele locaţii, unde sunt necesare corpuri noi pentru respectarea normelor în vigoare.
Durata perioadei de garanţie este: 5 ani, până în iulie 2027 – Electric Inst SRL, Miercurea Ciuc.
În momentul actual în satele componente comunei Lunca de Jos, sunt 69 de km de infrastructură rutieră care ar necesita iluminatul public.
Corpuri noi din proiect AFM: 790 buc, inclusiv Puntea Lupului (în documente tehnice referit ca Valea Lupului) 18 buc cu stistem PV şi baterie, respectiv 334 buc corp LED în afară perioadei de garanţie.
Eventuale corupuri vechi (21 buc), cu alte tehnologii decât cea cu LED, trebuie înlocuite în primii 2 ani de operare, respectiv montarea corpuri noi cu sau fără stâlp (35 cu stâlp nou necesar, 17 fără stâlp nou necesar), cu LEA/LES, pentru creşterea siguranţei circulaţiei:
1. pentru poduri r. Trotuş,
2. pentru poduri pr. Rece,
3. treceri pietonale la case de cultură,
4. primaria şi parcare (tronson primăria - CF),
5. şcoli, la cererea comunei
6. străzi şi drumuri publice locale fără iluminat public în prezent.
Se va înlocui corpurilor deteriorate, sau reparare, dacă este cazul – se acceptă numai corpuri cu consum identic sau mai mic, cu luxometrie identică sau superioară – termen de rezolvare: maxim 3 zile din data sesizării.
Se va testa sistemul 4 ori pe an, inclusiv curăţarea şi intreţinerea corpurilor şi punctelor de aprindere. - in caz de avariere linie IP existent - cabluri vechi; Lucrari de intervenţie in caz de avariere sistem sau punct de aprindere;
Prezenţa în cazul accidentelor rutiere, CF: maxim 4 ore de la sesizare.
Se va oferi dispecerat de 24 ore telefonic/robot telefonic pentru sesizări.
Durata minimă de funcţionare apreciată este 3.985 ore/an, dar până la sfârşitul crizei economice actuale, se propune diminuarea 1.825 ore/an (între orele 23 şi 4) având ca scop reducerea consumului de energie electrică.
Autoritatea contractantă nu deţine informaţii tehnice şi personal specializat, necesare pentru evaluarea sistemului existent, drept din acest motiv are nevoie de o firma specializate pentru operarea sistemului. Firma specializată are următoarele posibilităţi în faza de ofertare:
- vizita pe teren,
- analiza documentelor postate în SEAP pentru lucrări deja realizate, dacă sunt probleme cu sistemul nou.
Pentru fiecare locaţie cu risc ridicat, prioritar, operatorul selectat, în cadrul contractului de operare, are obligaţia de a elabora propuneri tehnice pentru creşterea siguranţei în locaţiile respective, fundamentate cu studii luminotehnice, respectând standarde în vigoare.
Contravaloarea păgubelor cauzate de acciedente rutiere sunt achiztate direct conform contractului RCA/CASCO către operatorul sistemului, fără vre-o intervenţie din partea autorităţii contractante.