Cursuri educationale de dezvoltare personala La ora actuală în educaţie, ne confruntăm cu o creştere a numărului de copii care întâmpină probleme academice cum ar fi eşecul şcolar sau abandonul şcolar, cu probleme de comportament (agresivitate, hiperactivitate) sau probleme emoţionale (anxietate, depresie). În acest sens, şcoala trebuie să îşi redefinească rolul şi intervenţiile educaţionale. Precizăm faptul că în dezvoltar...
Cursuri educationale de dezvoltare personala La ora actuală în educaţie, ne confruntăm cu o creştere a numărului de copii care întâmpină probleme academice cum ar fi eşecul şcolar sau abandonul şcolar, cu probleme de comportament (agresivitate, hiperactivitate) sau probleme emoţionale (anxietate, depresie). În acest sens, şcoala trebuie să îşi redefinească rolul şi intervenţiile educaţionale. Precizăm faptul că în dezvoltarea şi menţinerea stării de bine la copil rolul esenţial îl au familia şi şcoala. Din păcate însă, cele două instituţii sociale generează, adeseori, condiţii care subminează încrederea în sine a copiilor şi elevilor, le îngrădesc autonomia şi independenţa, le şablonează individualităţile şi îi antrenează în diverse competiţii neproductive. Focalizarea exagerată a şcolii pe latura intelectuală a elevilor şi a performanţelor şcolare, ignorând nevoile lor emoţionale şi sociale, sunt situaţii care conduc la diminuarea stării de bine a elevilor şi, în acelaşi timp, la creşterea riscului pentru disfuncţii fiziologice şi psihice sau chiar la stări maladive. O asemenea stare de lucruri impune nevoia şi importanţa evaluării şi dezvoltării personale, desfăşurate regulat, ca disciplină şi activitate de sprijin în dezvoltarea personalităţii elevilor. Cunoştinţele şi activităţile propuse prin programul de formare „Evaluarea şi dezvoltarea personală a copiilor şi elevilor” urmăresc să ofere un suport în formarea cadrelor didactice, cu finalitate în planul cunoaşterii prop