Dreptul de a primi zilnic suportul alimentar prevăzut il au numai preşcolarii/elevii prezenţi fizic la activităţile didactice. Suportul alimentar nu se acordă în perioada vacanţelor sau a altor zile declarate prin lege ca zile nelucrătoare. Şcoala, prin reprezentanţii săi, va comunica zilnic prestatorului numărul de suport alimentar necesar, iar acesta din urmă va preda şcolii numărul de suport alimentar corespunzător număr...
Dreptul de a primi zilnic suportul alimentar prevăzut il au numai preşcolarii/elevii prezenţi fizic la activităţile didactice. Suportul alimentar nu se acordă în perioada vacanţelor sau a altor zile declarate prin lege ca zile nelucrătoare. Şcoala, prin reprezentanţii săi, va comunica zilnic prestatorului numărul de suport alimentar necesar, iar acesta din urmă va preda şcolii numărul de suport alimentar corespunzător numărului de preşcolari/elevi prezenţi la cursuri.Unităţile de învăţământ răspund, în mod direct, de asigurarea condiţiilor de primire, recepţie şi distribuţie a produselor alimentare, prin nominalizarea persoanelor responsabile în acest sens, precum şi de confirmarea documentelor ce stau la baza plăţii produselor alimentare.Plata produse lor şi a serviciilor contractate se efectuează lunar, in 30 de zile dela emiterea documentului fiscal, la solicitarea prestatorilor, pe baza documentelor de recepţie calitativă şi cantitativă, întocmite şi aprobate de unităţile-pilot.Inspectoratul şcolar desemnează un inspector responsabil cu monitorizarea desfăşurării programului- pilot în unitatea/unităţile de învăţământ din judeţ/municipiu, de regulă, inspectorul teritorial.Consiliul de administratie unităţii de învăţământ desemnează un coordonator local de program care poate fi din categoria personal didactic, didactic-auxiliar sau nedidactic, cu excepţia personalului de îngrijire sau de întreţinere. În unităţile de învăţământ care funcţionează cu structuri şcolare arondate se desemnează câte un responsabil la nivelul fiecărei structuri.Distribuire a suportului alimentar se face de către persoane care deţin certificat de absolvire a unui curs de Noţiuni fundamental e de igienă, conform Ordinului ministrului sănătăţii şi alministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.225/5031/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea şi certificarea instruirii profesion a le a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, cu modificările şi completările ulterioare, şi fişă de aptitudini specifice activităţii desfăşurate, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare. Coordonarea programului la nivel de unitate de învăţământ constă în diverse tipuri de activităţi, ca de exemplu: recepţie de produse alimentare, efectuată cu respectarea legislaţiei în vigoare, servicii, evidenţa zilnică a livrării mesei calde/pachetului alimentar, completarea formularelor de raportare periodică.La nivelul unităţii de învăţământ se elaborează un raport lunar cu privire la derularea programului, după modelul prevăzut în a nexa nr. 4 din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. 105/2022.La nivelul judetului Galaţi coordonarea programului-pilot este asigurată de către inspectoratulşcolar, care elaborează şi transmite rapoarte semestriale, respectiv raportul final privind implementarea programului-pilot, către Ministerul Educaţiei Naţionale.La nivel naţional, coordonarea programului-pilot este asigurată de către Ministerul Educaţiei Naţionale, prin direcţia desemnată în acest sens. Numărul de zile de şcoală repartizate in cadrul contractului sunt menţionate mai jos•Ianuarie 2023: 16 zile•Februarie 2023: 15 zile•Martie 2023: 23 zile•Aprilie 2023: 12 zile•Mai 2023: 22 zile•Iunie 2023: 10 zileTotal: 98 zile activitate şcolara. Având in vedere prevederile art. 1 alin (1) din OUG nr. 105/2022 pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 350 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată. Valoarea maximă / beneficiar este de 13,76 lei fără T.V.A., valoare ce cuprinde preţul produselor, cheltuielile de transport, de distribuţie şi de depozitare a acestora, după caz.- Numărul maxim de copii beneficiari ai unităţii de învăţământ este repartizat astfel:93 zile de cursuri x 15 lei, inclusiv T.V.A./ suport alimentar x 288 elevi (toate clasele până la data de 09.06.2022) = 401.760,00 lei inclusiv T.V.A.5zile de cursuri x 15 lei, inclusiv T.V.A./ suport alimentar x 264 elevi (toate clasele, mai puţin calsele a VIII a, p/nă pe data de 16.06.2023) = 19.800 lei inclusiv T.V.A.Valoarea maximă / beneficiar este de 15 lei inclusiv T.V.A/ suport alimentar si fruct/zi, valoare cecuprin de preţul produselor, al ustensilelor sigilate necesare consumului, cheltuielile de transport, de distribuţie şi de depozitare a acestora, după caz.Valoarea este valabila pana la pragul maxim de 421.560,00 lei, inclusiv T.V.A.Valoarea este aferenta anului scolar 2022-2023. Achizitiorul nueste obligat sa cheltuiasca intreaga valoare. Decontarea si plata se va face in functie de serviciile prestate in baza comenzilor ferme primite dela achizitor prin reprezentantul unităţii de învătământ.. Plata se va face lunar, in termen de 30 de zile dela receptia cantitativa si calitativa a serviciilor prin confirmarea zilnica a avizelor de insotire de catre persoana desemnata de directorul unitatii de invatamant