Obiectivul preconizat al proiectului, îl reprezintă modernizarea următoarelor drumuri de interes local (străzi) situate în intravilanul comunei Vlădeni, asa cum sunt menţionate în Proiectul Tehnic elaborat de S.C. DNH RURAL SOLUTIONS S.R.L., astfel:
1. Aleea Mică 263,00 m
2. Mărgineni Tronson 1 187,00 m
3. Mărgineni Tronson 2 223,00 m
4. Borcea Tronson 3 345,00 m
5. Borcea Tronson 4 88,00 m
6. Borcea Tronson 5 62,00 m ...
Obiectivul preconizat al proiectului, îl reprezintă modernizarea următoarelor drumuri de interes local (străzi) situate în intravilanul comunei Vlădeni, asa cum sunt menţionate în Proiectul Tehnic elaborat de S.C. DNH RURAL SOLUTIONS S.R.L., astfel:
1. Aleea Mică 263,00 m
2. Mărgineni Tronson 1 187,00 m
3. Mărgineni Tronson 2 223,00 m
4. Borcea Tronson 3 345,00 m
5. Borcea Tronson 4 88,00 m
6. Borcea Tronson 5 62,00 m
7. Terasa Dunării Tronson 2 90,00 m
8. Terasa Dunării Tronson 3 80,00 m
9. Bălţii Tronson 3 72,00 m
Total lungime străzi 1.410,00m
Străzile propuse pentru modernizare fac parte din domeniul public al Comunei Vlădeni şi sunt în administrarea acesteia.
Străzile asigură circulaţia fluxurilor de trafic din interiorul comunei precum şi accesul la drumurile publice din zonă. Se asigură de asemenea accesul la serviciile publice din localitate şi la mijloacele de transport în comun spre centrele urbane din judeţ (Feteşti, Slobozia şi Ţăndărei).
La elaborarea documentaţiei în faza Proiect Tehnic şi Detalii de Execuţie s-au avut în vedere şi s-au utilizat datele culese de pe teren.
La proiectarea elementelor acestor străzi, în plan şi spaţiu, s-a ţinut cont de prevederile specifice standardelor şi normativelor în vigoare, şi anume:
1. STAS 10144/1-80 Caracteristici ale arterelor de circulaţie din localităţile urbane şi rurale - Prescripţii de proiectare;
2. STAS 10144/3-81 Elemente geometrice ale străzilor - Prescripţii de proiectare;
3. STAS 10144/4-83 Amenajarea intersecţiilor de străzi - Clasificare şi prescripţii de proiectare;
Pe toată durata execuţiei se impune semnalizarea corespunzătoare în vederea asigurării continuităţii circulaţiei si siguranţei conducătorilor auto.
Ofertantul declarat câştigător trebuie să asigure măsurile organizatorice şi tehnologice corespunzătoare pentru respectarea strictă a prevederilor prezentului caiet de sarcini şi a legislaţiei în domeniul construcţiilor.
Se va asigura prin laborator autorizat propriu sau prin colaborare cu un laborator autorizat efectuarea tuturor verificărilor, încercărilor şi determinărilor necesare şi / sau impuse de normele şi normativele în vigoare.
Ofertantul declarat câştigător este obligat să efectueze, la cererea beneficiarului, dacă va fi cazul, verificări suplimentare faţă de prevederile prevăzute.
Se va ţine evidenţa zilnică a condiţiilor de execuţie a tratamentului bituminos, a încercărilor efectuate şi a rezultatelor obţinute.
În cazul în care se constată abateri din caietul de sarcini consultantul (dirigintele de şantier) va dispune întreruperea execuţiei lucrărilor şi luarea măsurilor care se impun.
La execuţia lucrărilor se vor respecta prevederile cuprinse în caietele de sarcini pe specialităţi, anexate prezentei documentaţii.
Se va respecta cu stricteţe programul pentru controlul calităţii lucrărilor pe faze determinante anexat în proiect.
La executarea lucrărilor se vor respecta toate prevederile legale prevăzute în normele tehnice, în normative, STAS - uri, pentru fiecare gen de lucrare în parte.
În cadrul lucrărilor de organizare a execuţiei, care revin constructorului, se vor lua toate măsurile privind: siguranţa circulaţiei, SSM, P.S.I., semnalizarea pe timp de zi şi de noapte etc.
Având in vedere ca structura rutiera actuala este ca si inexistenta, străzile fiind majoritar din pamant sau slab pietruite, că nu asigură o capacitate portantă corespunzătoare, ca soluţie de modernizare pentru aceste drumuri - se va realiza o structura rutiera nouă la o cota care să permită accesele la proprietăţi si racordul la străzile laterale.
Astfel, structura rutiera propusa are in componenţă:
10 cm strat de forma din balast;
15 cm strat fundaţie din balast, sort 0-63mm;
12 cm strat fundaţie din piatra sparta;
6 cm strat legătură din mixtură asfaltică BADPC 22,4 leg 50/70,
4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică BAPC 16 rul 50/70.
Linia roşie va urmări linia actuală a terenului cu mici modificări, cu diferenţe în ax pozitive aproximativ egale cu grosimea structurii rutiere + corecturile necesare, aplicate în aşa fel încât pasul de proiectare prevăzut în STAS 863/65 să fie respectat. Dacă prin aşternerea straturilor asfaltice drumul se înalţă, se va acorda o atenţie deosebită scurgerii apelor, adoptându-se soluţii adecvate, astfel încât dispozitivele de scurgere să preia atât apele de suprafaţă, cât şi apele din curţile învecinate drumului.
Dacă înălţarea drumului îngreunează fluiditatea scurgerii apelor, se va construi structură rutieră în casetă, pastrându-se linia roşie actuală a drumului şi facilitând astfel scurgerea apelor de pe proprietăţile adiacente.
Pentru siguranţa circulaţiei se vor prevedea:
- indicatori de orientare şi avertizare, după cerinţele SR 1848-1;
- marcaje rutiere după cerinţele SR 1848-7;
Drumuri laterale
Drumurile laterale ce se intersectează cu drumurile proiectate se vor amenaja cu aceeaşi structură rutieră ca a drumurilor proiectate, sau cu un strat de balast in grosime de 10 cm, in conformitate cu detaliile de planurile de situaţie.
Scurgerea apelor
Pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale de pe strada Mărgineni Tr.l s-au prevăzut şanţuri din pământ.
Elementele de colectare si evacuare sunt în conformitate cu STAS 2914-84 si STAS 2916-87, cu o secţiune calculată astfel încât să asigure evacuarea apelor provenite din ploi de pe suprafeţele aferente bazinului de acumulare.
Şanţul din pământ se va realiza cu pantele pereţilor de 3:2, lăţimea fundului şanţului va fi de 0,40 iar adâncimea şanţului va fi de 0,40 m.
Accese proprietăţi carosabile - podeţe cu diametrul tubului de 300 mm.
In vederea asigurării accesului la proprietăţile particulare si in vederea realizării continuităţii şanţurilor proiectate, au fost prevăzute podeţe tubulare cu diametrul de 300 mm.
Pentru siguranţa circulaţiei se vor prevedea:
- indicatori de orientare şi avertizare, după cerinţele SR 1848-1;
- marcaje rutiere după cerinţele SR 1848-7;.
Vor fi prevăzute semnalizări si marcaje rutiere atat pe perioada execuţiei cat si definitive, de reglementare a priorităţii si pentru restrictionarea vitezei la 25 - 30 km/h.
Realizarea unor parametri tehnici optimi privind pantele longitudinale, transversale, marcarea şi semnalizarea corespunzătoare, asigurarea colectării şi scurgerii rapide a apelor pluviale, asigurarea vizibilităţii, asigură un grad înalt al siguranţei circulaţiei pe întreg obiectivul proiectat.
Vizibilitatea se va asigura prin măsurile de semnalizare ce trebuie luate pe timpul exploatării obiectivului. Vor fi semnalizate si marcate corespunzător: circulaţia auto şi pietonală, dirijarea fluxurilor în intersecţii pentru evitarea conflictelor între fluxuri şi respectiv între participanţii la trafic.
Obiectivul va fi semnalizat şi marcat conform SR 1848-1 - Siguranţa circulaţiei. Indicatoare rutiere. Clasificare simboluri şi amplasare şi STAS 1848-7. Siguranţa circulaţiei. Marcaje rutiere.