Obiectivul preconizat al proiectului, îl reprezintă modernizarea unor străzi, nouă la număr, asa cum sunt menţionate în Proiectul Tehnic elaborat de S.C. PROCIVIL S.R.L. La execuţia lucrărilor se vor respecta prevederile cuprinse în caietele de sarcini pe specialităţi, anexate proiectului.
Prin proiect se propune:
• îmbunătăţirea stării tehnice a străzilor, din punctul de vedere al asigurării cerinţelor minime esenţiale de...
Obiectivul preconizat al proiectului, îl reprezintă modernizarea unor străzi, nouă la număr, asa cum sunt menţionate în Proiectul Tehnic elaborat de S.C. PROCIVIL S.R.L. La execuţia lucrărilor se vor respecta prevederile cuprinse în caietele de sarcini pe specialităţi, anexate proiectului.
Prin proiect se propune:
• îmbunătăţirea stării tehnice a străzilor, din punctul de vedere al asigurării cerinţelor minime esenţiale de calitate în construcţii, potrivit legii;
• realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale;
• asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiţii optime;
Au fost stabilite dispozitive de scurgere a apelor pluviale în concordanţă cu posibilităţile reale de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă.
Caracteristicile lucrării:
• lungimea totală a traseelor străzilor proiectate este 2.260,72ml
• lăţimea părţii carosabile - 2.75m si 4.00m
• latimea acostamentelor - 0.50m, 0.375m, 0.10 m
• rigole triunghiulare din pamant – 1,00 m lăţime
Sistemul Rutier
Soluţia de modernizare, conform expertizei tehnice, care se va aplica pe străzile din prezentul proiect, este următoarea, astfel:
5 cm BA 16 RUL 50/70 conform AND 605
12 cm strat din piatră spartă conform SR EN 13242+A1;
scarificare şi reprofilare zestre existentă;
Proiectantul îşi asumă răspunderea pentru rezistenţa şi stabilitatea structurii rutiere proiectate.
In alegerea soluţiei de structura rutiera s-a tinut cont de expetiza tehnica, DALI si datele furnizate de către beneficiar in privinţa traficului si operatorilor economici/institutiilor din zona.
Panta transversala a părţii carosabile este de 2.5% tip acoperiş, iar cea de pe acostamentele pietruite de 4% spre rigole.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor meteorice este asigurată prin pante longitudinale şi transversale.
Pentru colectarea apelor pluviale s-au proiectat rigole de acostament din beton dispuse la marginea platformei străzilor conform STAS 10796/2 - 79. Dimensiunile si clasele de beton se regăsesc in profile tip.
Semnalizări şi marcaje
La terminarea lucrărilor străzile vor fi semnalizate corespunzător cu marcaje şi indicatoare de circulaţie conform planului de situaţie proiectat si respectând prevederile următoare:
- pentru indicatoare rutiere: SR 1848 - 1,2,3/2011
- pentru marcaje rutiere: SR 1848-7/2015
Semnalizarea precum şi asigurarea siguranţei circulaţiei pe timpul execuţiei lucrărilor se vor face în conformitate cu "Normele metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului" - emise de Ministerul de Interne şi Ministerul Transporturilor în octombrie 2000.
Se va acorda o atentie deosebita semnalizării lucrărilor prin indicatoare si balize cu lămpi care au lumina galben intermitent sau in cascada pe perioada execuţiei fucrarilor. Constructorul isi va realiza propriul plan de management al traficului in timpul execuţiei lucrărilor in funcţie de graficul pe care si-l face pentru realizarea lucrărilor, avand obligaţia sa semnalizeze prezenta lucrărilor cu lămpi luminoase pe timp de noapte.
Având in vedere ca unele strazi/drumuri intersectate sunt modernizate si prezintă o oarecare semnalizare rutiera verticala existenta, se va face o reorganizare generala dpdv al semnalizării rutiere verticale astfel ca unele indicatoare care sunt vechi sau greşit dispuse, se vor inlocui/demonta conform planului proiectat in care se prezintă semnalizarea rutiera conform normelor in vigoare. Toate indicatoarele dispuse vor fi noi.
Se va respecta cu stricteţe programul pentru controlul calităţii lucrărilor pe faze determinante anexat în proiect.
La executarea lucrărilor se vor respecta toate prevederile legale prevăzute în normele tehnice, în normative, STAS - uri, pentru fiecare gen de lucrare în parte.
În cadrul lucrărilor de organizare a execuţiei, care revin constructorului, se vor lua toate măsurile privind: siguranţa circulaţiei, SSM, P.S.I., semnalizarea pe timp de zi şi de noapte etc.