Strazile propuse spre reabilitare/ modernizare prin prezenta documentaţie au o lungime totala de 3,460 km si se desfasoara în intravilanul satului Bengesti din comuna Bengesti- Ciocadia, fiind dispuse pe drumul comunal DC21, sector DN 67- limta comuna Albeni, identificata prin Plan de amplasament si delimitare a imobilului, extras de carte funciara nr. 35982, in temeiul reglementarilor Documentatiei de urbanism nr. 4/2012...
Strazile propuse spre reabilitare/ modernizare prin prezenta documentaţie au o lungime totala de 3,460 km si se desfasoara în intravilanul satului Bengesti din comuna Bengesti- Ciocadia, fiind dispuse pe drumul comunal DC21, sector DN 67- limta comuna Albeni, identificata prin Plan de amplasament si delimitare a imobilului, extras de carte funciara nr. 35982, in temeiul reglementarilor Documentatiei de urbanism nr. 4/2012, faza PUG, aprobata prin HCL nr. 6/30.01.2016.
Strada Linia Mare: cu originea (km 3+085 al DC21) limta comuna Albeni şi punct final (km 5+957,89 al DC 21)
Strada Caminului: cu originea (km 5+957,89 al DC 21) şi punct final (km 6+645,46 al DC21) in DN 67.
Elementele geometrice in profil transversal sunt:
lăţimea platformei: 6,50 m;
lăţimea carosabilului: 5,00 m;
lăţimea acostamentelor: 2 x (0.50...0,75 ) m;
pantă transversală carosabil 2,5 % şi acostamente 4 %
latime santuri – 1,10 m (variabil);
Structura rutiera proiectata
Strazi- structura rutiera
VARIANTA 1
-frezare strat de uzură bituminos existent în grosime de 3...4 cm.
- 4,0 cm strat de uzură din beton asfaltic de tip BA16 ;
- 5,0 cm strat de legătură din mixtură BADPC 22,4 ;
-se păstrează structura rutieră existentă.
Acostamentele existente se vor curăţi până la stratul de material pietros după care se vor complecta cu piatră spartă 0/60 mm împănată cu mixtura rezultată din frezare.
Pod peste râul Gilort
-Frezare îmbrăcăminte bituminoasă existentă cu degradări pe carosabil pe toată grosimea
-Etanşarea carosabilului cu mixtură asfaltică de tip MAP.
-Montarea grătarelor şi a tuburilor de prelungire a gurilor de scurgere a apei de pe pod.
- Frezare îmbrăcăminte bituminoasă existentă cu degradări pe trotuare
- Realizarea unei îmbrăcăminţi bituminoase pe trotuare.
- Realizarea accesului pe trotuarele podului
-Refacerea vopsitoriei şi completarea parapeţilor pietonali
-Amenajarea albiei râului Gilort în zona pilelor şi culeilor
Lucrarile necesare sunt lucrari de intretinere curenta, conform Indicativ CD 99-2001.
Trotuare strazi ( zona Caminului Cultural)
Varianta I- structura pietonala
- 6,00 cm pavele autoblocante;
- 4,00 cm strat de nisip pilonat;
- 15,00 cm strat de fundaţie din balast stabilizat;
- 5,00 cm strat izolator şi drenant din nisip.
Amenajare parcare BISERICA
Varianta 1. Structură rutieră - parcare:
-5 cm strat de uzură din BA 16;
-15 cm dală din beton armat;
-20 cm strat din balast 0/63.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor de pe partea carosabila este asigurata prin pantele transversale ale profilurilor iar in lungul drumului prin şanţurile existente ce vor fi aduse la profil si prin cele proiectate. Apele pluviale vor fi dirijate catre podetele existente si cele proiectate.
Santuri
S-au proiectat lucrari privind santurile:
Santurile pereate cu Ltot= 4059 m sunt de sectiune trapezoidala, triunghiulara sau dreptunghiulara cu latimea si inaltimea variabila, conform detaliilor anexate. Santurile pereate se vor proteja cu beton C25/30 in grosime de 10 cm, turnat in campuri la fata locului pe un strat de nisip de 5 cm.
Santuri ranforsate cu Ltot=141 m proiectate in zonele cu eroziuni versant sunt din beton C25/30, armate cu plasa STNB Ø110 mm. In spatele elevatiei se va realiza un dren din umplutura de balast. Pentru evauarea apelor din spatele elevatiei s-au prevazut barbacane din 3,00 m in 3,00 m din tevi PVC Ø110 mm. Adancimea de scurgere a apleor in santul este de 0,40 m.
Rigolele de acostament cu Ltot = 208 m sunt din elemente prefabricate cu latimea de 0,60 m.
Podete-Apele din şanţuri se vor descărca transversal prin podeţe tubulare de dimensiuni corespunzătoare, existente sau proiectate şi se va studia modul de scurgere a acestora transversal sau longitudinal drumului, urmărindu-se îndepărtarea lor din zona construcţiei. Se vor înlocui podeţele tubulare subdimensionate gabaritic si hidraulic şi se vor prevedea lucrările de reparaţii necesare