Modernizarea şi reabilitarea infrastructurii locale este necesară în vederea asigurării unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale.
Punerea în siguranţă a infrastructurii locale, în cadrul investiţiei propuse, este necesară în vederea asigurarea desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă şi confort, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale.
Traseele studiate si solutiile afe...
Modernizarea şi reabilitarea infrastructurii locale este necesară în vederea asigurării unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale.
Punerea în siguranţă a infrastructurii locale, în cadrul investiţiei propuse, este necesară în vederea asigurarea desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă şi confort, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale.
Traseele studiate si solutiile aferente prezentului proiect, in conformitate cu cerintele temei de proiectare cat si cu obiectivul propus in vederea cerintelor de crestere economica, se refera la imbunatatirea conditiilor de circulatie auto si pietonala, modernizarea strazilor ce deservesc proprietati si zone cu potential agroturistic ridicat, concurand la dezvoltarea economica locala.
Drumurile de interes local ce fac obiectul proiectului, sunt străzi rurale, drumuri săteşti si drumuri comunale amplasate in administrarea comunei Talea.
Acestea sunt următoarele:
Denumirea străzii/drumului Lungimea(m)
DS243 186
DS146 283
DS446 340
DS500 254
DS828 369
DS823 530.9
DS767-T1 104
DS767-T2 46
DS961 91
DS727 145.5
DS683 185
DS405.1-T1 498
DS405.1-T2 138
DS347 163
DS-Fara nume 40.5
DS199-T1 412
DS199-T2 58
Total drumuri de interes local expertizate 3844
Ţinând seama de avantajele şi dezavantajele prezentate la nivelul documentatiei DALI, se recomandă Varianta I si Varianta II pentru drumurile de interes local din comuna Talea expertizate tehnic.
Soluţia I: structura rutiera supla
DS 199-T1; DS 405.1-T2; DS 683; DS727; DS 767-T1; DS 823; DS 828; DS 146 si DS 500.
Soluţia II: - structura rutiera rigida
DS 199-T2; DS - Fara nume-1; DS 347; DS405.1-T1; DS 961; DS 767-T2; DS 243 si DS 446.
Varianta I supla
• 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16 rul 50/70, BAPC 16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SREN 13 108-1:2006/AC:2008;
• 6 cm strat de legătură din binder de criblura BAD22.4 leg 50/70, BADPC 22.4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108- 1:2006/AC:2008;
• 15 cm strat de bază din piatră spartă/piatră spartă amestec optimal, conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;
• 25 cm strat de fundaţie din balast, conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;
• săpătură.
Varianta II rigida
• 20 cm strat din beton BcR 4,0.;
• folie Kraft;
• 4 cm strat de nisip;
• 30 cm - strat de fundaţie din balast, conform SR EN 13242+A1:2008 si STAS 6400;
• săpătură.
Proiectul propus se incadreaza in obiectivul general al programului Consiliului Local al comunei Talea si al Consiliului Judetean Prahova, care vizeaza sprijinirea si promovarea unei dezvoltari economice si sociale echilibrate a tuturor regiunilor prin imbunatatirea infrastructurii si a mediului de afaceri. Obiectivele strategice ale acestei categorii de proiecte sunt:
- asigurarea unei infrastructuri de baza care sa imbunatateasca calitatea vietii si a conditiilor de desfasurarea a activitatilor socio-economice;
- asigurarea accesului la servicii locale constante de calitate si adaptate cerintelor actuale de calitate a vietii si de protectie a mediului;
- cresterea gradului de siguranta a cetateanului si accesul acestuia la servicii de urgenta in conditii optime;
- reducerea costurilor transporturilor;
- reducerea emisiilor asociate traficului rutier respectiv reducerea emisiilor de carbon.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări inainte de data limită de depunere a ofertelor este de 8 zile. Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 4 zile de data limita de depunere a ofertelor