Contract de lucrări (proiectare si executie) “INFIINTARE SISTEM APA POTABILA, SAT GRUIU, ORAS BUDESTI, JUDETUL CALARASI"
Autoritatea contractanta decide folosirea contract de lucrari (proiectare si executie).
In justificarea alegerii contractului de lucrari ca tip de contract stau urmaoarele:
Autoritatea Contractanta a elaborat Studiul de Fezabilitate prin proiectantul SC VEST INSTAL SRL, in anul 2021. Prin documentatia teh...
Contract de lucrări (proiectare si executie) “INFIINTARE SISTEM APA POTABILA, SAT GRUIU, ORAS BUDESTI, JUDETUL CALARASI"
Autoritatea contractanta decide folosirea contract de lucrari (proiectare si executie).
In justificarea alegerii contractului de lucrari ca tip de contract stau urmaoarele:
Autoritatea Contractanta a elaborat Studiul de Fezabilitate prin proiectantul SC VEST INSTAL SRL, in anul 2021. Prin documentatia tehnica complexa au fost determinate in mod clar lucrarile ce urmeaza a fi proiectate si executate in vederea realizarii obiectivului de investitie.
1. - Reglementarile HG 907/2016 care pun bazele un proces de tip proiectare si executie
2. - Legislatia care reglementeaza calitatea in constructii, autorizarea constructiilor, etc
3. - Interdependenta tuturor lucrarilor si necesitatea gestionarii acestora un mod unitar, de catre un antreprenor unic (inclusiv asociere de firme)
4. - Existenta unui deviz de lucrari generat de Studiul de Fezabilitate
5. - Aprobarea indicatorilor proiectului si asigurarea bugetului
Urmare a aspectelor prezentate mai sus, Autoritatea justifica decizia de a nu imparti pe loturi obiectivul de investitie.
In cadrul obiectivului de investitii nu exista obiecte de constructie cu functionalitate distincta, fiecare activitate / categorie de lucrari fiind intercorelata intr-un ansamblu unitar care nu se poate separa.
Mai mult decat atat, fiecare categorie de lucrari se adreseaza aceleiasi piete a muncii si aceluiasi cod COR / CAEN ceea ce conduce la o utilitate maxima prin incredintarea contractului unei singure companii / asocieri.
Complementar, decizia autoritatii de a nu imparti pe loturi achiztia are in vedere si urmatoarele argumente:
a. Tipul contractului – proiectare si executie – prespune elaborarea proiectarii la nivel PT si a DDE si emiterea Autorizatiei de Construire. Avand in vedere abordarea unitara a serviciilor de proiectare PTE in baza documentatiei SF existenta si emiterea unei singure Autorizatii de Construire, nu se justifica lotizarea executiei.
b. Se creaza premisele incalcarii scopului principal al achizitie publice, anume acela de a asigura conditii de eficienta economica, deoarece, in cazul de fata, impartirea s-ar putea face doar pe servicii de proiectare / executie lucrari, astfel s-ar genera costuri multiplicate atat in cadrul autoritatii contractante in vederea atribuirii procedurilor si in vederea derularii managementului de contract. Mai mult, contractele de tip proiectare si executie transfera riscul financiar asupra Contractorului.
c. Se creaza premisele restrangerii concurentei deoarece achizitii de valori estimate foarte mici nu sunt atractive pentru multi dintre operatorii economici in domeniu, existand posibilitatea nedepunerii niciunei oferte avand in vedere ca exista costuri de organizare de santier, mobilizare si demobilizare utilaje si personal, care sunt aceleasi si pentru o lucrare de 1 km si pentru una de 6 km, nefiind rentabil un contract de valori mici.
d. Organizarea pe loturi a contractului ar conduce la un timp mai lung de evaluare a ofertelor.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări inainte de data limită de depunere a ofertelor este de 12 zile. Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 7 zile de data limita de depunere a ofertelor.