Drumul judeţean DJ 593C îşi are originea în comuna Şag, la intersecţia cu drumul judeţean DJ 593, iar punctul de sfârşit se află în Sânmihaiu Român, la intersecţia cu drumul judeţean DJ 591A.Pe sectorul mai sus menţionat, în lungime de 6,53 km, drumul judeţean nu are structură rutieră, acesta fiind din pământ.Drumul din pământ prezintă multiple defecţiuni de tipul gropilor şi denivelarilor, generând astfel ridicarea p...
Drumul judeţean DJ 593C îşi are originea în comuna Şag, la intersecţia cu drumul judeţean DJ 593, iar punctul de sfârşit se află în Sânmihaiu Român, la intersecţia cu drumul judeţean DJ 591A.Pe sectorul mai sus menţionat, în lungime de 6,53 km, drumul judeţean nu are structură rutieră, acesta fiind din pământ.Drumul din pământ prezintă multiple defecţiuni de tipul gropilor şi denivelarilor, generând astfel ridicarea prafului pe timp uscat.Totodată, drumul nu are amenajate dispozitive de colectare a apelor meteorice, astfel că, pe timp ploios, apele baltesc în corpul drumului, fapt ce maschează adâncimea reală a gropilor, la care se mai adaugă faptul că el poate deveni chiar impracticabil în perioadele în care se înregistrează precipitaţii abundente. Toate aceste dezavantaje fac ca drumurile din pământ să fie improprii pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale de siguranţă, disconfort la care se adaugă şi impactul negativ asupra mediului. Realizarea lucrărilor de modernizare a drumului judeţean va îmbunătăţi considerabil viabilitatea şi starea tehnică a drumului şi, implicit, confortul şi siguranţa tuturor participanţilor la traficul rutier.
În vederea realizării lucrărilor a fost elaborat Studiului de Fezabilitate de către prestatorul de specialitate SC IRICONSTRUCT SRL, împreună cu toate studiile de teren necesare, fiind obţinute avizele/acordurile/autorizaţiile necesare pentru această etapă de proiectare.
Prin HCJ nr. 241/02.11.2021 s-a aprobat cererea de finanţare şi a devizului general estimativ pentru obiectivul de investiţie "Modernizare DJ 593C Şag (DJ 593) - Sânmihaiu Român (DJ591A)" în vederea includerii la finanţare prin Programul naţional de investiţii "Anghel Saligny"
Documentaţia tehnico-economică de execuţie – faza Studiul de Fezabilitate – şi principalii indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi prin HCJ 44/23.02.2022, fiind obţinut şi avizul favorabil CTE nr. 11/16.12.2021.
Prin urmare, în vederea realizării obiectivului, este necesară elaborarea următoarei etape a serviciilor, conform prevedrilor HG 907/2016 Şi Legii 50/1991 actualizată, respectiv elaborarea Proiectului tehnic şi obţinerea Autorizaţie de Construire. Proiectul tehnic va fi elaborate de către un prestator de specialitate şi verificat de către un verificator de proiecte (terţă persoană faţă de societatea care elaborează proiectul şi faţă de cea care execută lucrările). Pe baza Proiectului tehnic verificat, vor fi executate lucrările necesare realizării obiectivului propus.
Conform Devizului general privind cheltuielile necesare realizării investiţiei, întocmit de către proiectantul de specialitate (IRICONSTRUCT SRL – faza SF), aprobat prin HCJ nr. 44/23.02.2022, conform HG 907/2016, se stabileşte:
Valoarea estimată a lucrărilor-16.952.500,00 lei fara TVA, din care :
- Amenajarea terenului- 20.000,00 lei fara TVA
- Amenajări pentru protecţia mediului -30.000,00 lei fara TVA
-Cheltuieli pt.relocarea/protecţia utilităţilor- 250.000,00 lei fara TVA
-Asigurarea utilităţilor-0
-Construcţii şi instalaţii-16.652.500,00 lei fara TVA
-Montaj utilaje tehnologice-0
-Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier- 0
Valoarea estimată a serviciilor de proiectare: 163.500,00 lei fara TVA din care:
-Documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor – faza P.T.E.-5.000,00 lei fara TVA
-Verificarea tehnică de calitate a tuturor proiectelor tehnice de execuţie tehnice de execuţie P.T.E -3.500,00 lei fara TVA
-Proiect tehnic şi detalii de execuţie - drumuri -75.000,00 lei fara TVA
-Proiect tehnic şi detalii de execuţie - CFR-20.000,00 lei fara TVA
-Proiecte tehnice şi detalii de execuţie P.T.E.– utilităţi (electrice, iluminat public, relocare stâlpi, deviere/ protejare reţele telecomunicaţii,.. etc.)-25.000,00 lei fara TVA
-Asistenţă tehnică din partea proiectantului -35.000,00 lei fara TVA
Valoarea totală estimată a contractului de lucrări – proiectare şi execuţie - este de 17.116.000 lei, excl. TVA şi NU conţine valoarea "cheltuielilor diverse şi neprevăzute" (estimată la 5%, din valoarea contractului).În măsura în care modificările nu sunt substanţiale, din contravaloarea cheltuielilor diverse şi neprevăzute, vor fi decontate doar lucrări care pot interveni pe durata implementării contractului, în conformitate cu HG 907/2016), în baza preţurilor unitare ofertate, prin aplicarea prevederilor art.221 alin. (1), lit a) si respectiv lit.e) si f) din Legea 98/2016, dacă este cazul.
Având în vedere că finanţarea contractului se asigură conform prevederilor OUG 95/2021, Ordinul de începere privind execuţia lucrărilor va fi emis doar după semnarea contractului de finanţare între Judeţul Timiş şi M.D.L.P.A.
- Plăţile se vor efectua în funcţie de frecvenţa alocării fondurilor necesare către bugetul autorităţii contractante, conform prevederilor OUG 95/2021 şi ale normelor de aplicare, graficul de execuţie urmând a fi adaptat în mod corespunzător, în vederea terminării lucrărilor la data prevăzută în contract. Graficul revizuit nu îl va scuti pe executant de nici una dintre îndatoririle asumate prin contract.
- Având în vedere fondurile aprobate, conform art. 41 al. (1) din Legea 273/2006, valoarea maximă ce se va putea plăti în anul 2023, nu va putea depaşii valoarea sumelor alocate, cuprinse in lista de investiţii.
Orice referire cuprinsă în documentaţia de atribuire cu privire la specificaţii tehnice, la standardele naţionale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice europene, specificaţii tehnice comune, standarde internaţionale, alte sisteme de referinţă tehnice instituite de către organismele de standardizare europene sau la standarde naţionale, la agremente tehnice naţionale sau specificaţii tehnice naţionale referitoare la proiectarea, calcularea şi execuţia lucrărilor şi la utilizarea produselor, fiecare trimitere este însoţită de menţiunea "sau echivalent". Fiecare trimitere din documentatia de atribuire la un anumit producător, o anumită
origine sau un anumit procedeu care caracterizează produsele sau serviciile furnizate de un anumit operator economic sau care fac trimitrere la marci, brevete, tipuri, la o origine sau la o productie specifica, etc. este insotita de mentiunea"sau echivalent"