Se vor achiziţiona lucrări de execuţie cu privire la obiectivul de investiţie "Modernizare prin asfaltare drum comunal DC 56, situat în comuna Răducăneni, judeţul Iaşi", care vizează o lungime de 5,5 km:
• Tronsonul nr. 2 de la km. 1+915 la km. 3+332 (2024);
• Tronsonul nr. 1 de la km. 0+000 la km. 1+915 (2025);
• Tronsonul nr. 3 de la km. 3+332 la km. 4+205 (2026);
• Tronsonul nr. 4 de la km. 4+205 la km. 5...
Se vor achiziţiona lucrări de execuţie cu privire la obiectivul de investiţie "Modernizare prin asfaltare drum comunal DC 56, situat în comuna Răducăneni, judeţul Iaşi", care vizează o lungime de 5,5 km:
• Tronsonul nr. 2 de la km. 1+915 la km. 3+332 (2024);
• Tronsonul nr. 1 de la km. 0+000 la km. 1+915 (2025);
• Tronsonul nr. 3 de la km. 3+332 la km. 4+205 (2026);
• Tronsonul nr. 4 de la km. 4+205 la km. 5+500 (2027).
Se propun următoarele categorii de lucrări:
. Tronsonul nr. 1 de la km. 0+000 la km. 1+915
Structura rutieră proiectată are următoarea alcătuire:
Strat de uzură din BAPC 16/MAS16:4,00 cm;
Strat de legătură din BADP 22,4:6,00 cm;
Strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier:16,00 cm;
Strat de fundaţie din balast:18,00 cm;
Strat de formă de pământ stabilizat cu liant hidraulic: 20,00 cm;
Particular pentru interesecţia cu DN 28 se va adopta o altă structură rutiera pe primii 25 m între km 0+000 şi 0+025. Pe acestor sector se va realiza următoarea structură rutieră:
Strat de uzură din BAPC 16/MAS16:4,00 cm;
Strat de legătură din BADP 22,4:6,00 cm;
Strat de bază din anrobat bituminos ABPC 22,4:16,00 cm;
Strat de fundaţie din agregate naturale stabilizate cu liant hidralic rutier:16,00 cm ;
Strat de fundaţie din balast:18,00 cm;
Strat de formă de pământ stabilizat cu liant hidraulic: 20,00 cm;
Rostul straturilor rutiere ale drumului communal şi national se va realiza decalat la nivelul straturilor rutiere, iar după execuţia stratului de baza anrobat bituminous se va poza material geocompozit cu rol R (ranforsare)+STR (antifisură)+B (sigilare), peste care se va executa stratul de legătură şi stratul de uzură.
Sistemul de colectare a apelor pluviale este proiectat cu rigole/santuri betonate, rigole de acostament şi santuri din pamant. Descarcarea apelor se face cu ajutorul podeţelor dalate, podeţe tubulare şi podeţe tip P2.
Acostamentele se vor realiza din balast sau betonate cu lăţimea de 0.50 m.
S-au proiectat 3 tronsoane de parapet directional cu nivel de protectie N2. S-au prevăzut marcaje rutiere şi indicatoare pentru reglementarea priorităţii.
Tronsonul nr. 2 de la km. 1+915 la km. 3+332
Structura rutieră proiectată are următoarea alcătuire:
Strat de uzură din BAPC 16/MAS16:4,00 cm;
Strat de legătură din BADP 22,4:6,00 cm;
Strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier:16,00 cm;
Strat de fundaţie din balast:18,00 cm;
Strat de formă de pământ stabilizat cu liant hidraulic: 20,00 cm;
Sistemul de colectare a apelor pluviale este proiectat cu rigole/santuri betonate, rigole de acostament şi santuri din pamant. Descarcarea apelor se face cu ajutorul podeţelor dalate şi podeţe tubulare
S-au proiectat 2 tronsoane de parapet directional cu nivel de protectie N2. S-au prevăzut marcaje rutiere şi indicatoare pentru reglementarea priorităţii.
Tronsonul nr. 3 de la km. 3+332 la km. 4+205
Structura rutieră proiectată are următoarea alcătuire:
Strat de uzură din BAPC 16/MAS16:4,00 cm;
Strat de legătură din BADP 22,4:6,00 cm;
Strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier:16,00 cm;
Strat de fundaţie din balast:18,00 cm;
Strat de formă de pământ stabilizat cu liant hidraulic: 20,00 cm;
Sistemul de colectare a apelor pluviale este proiectat cu rigole/santuri betonate, rigole de acostament şi santuri din pamant. Descarcarea apelor se face cu ajutorul podeţelor dalate şi un podeţ tip P2.
Acostamentele se vor realiza din balast sau betonate cu lăţimea de 0.50 m.
Tronsonul nr. 4 de la km. 4+205 la km. 5+500
Structura rutieră proiectată are următoarea alcătuire:
Strat de uzură din BAPC 16/MAS16:4,00 cm;
Strat de legătură din BADP 22,4:6,00 cm;
Strat de bază din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier:16,00 cm;
Strat de fundaţie din balast:18,00 cm;
Strat de formă de pământ stabilizat cu liant hidraulic: 20,00 cm;