Prezenta procedură are ca obiect realizarea achiziţiei publice de:a)servicii de dezvoltare software personalizat;b)servicii de instruire utilizatori;c)furnizare echipamente hardware şi licenţe software.Achiziţia are caracter mixt.Proiectul este necesar pentru realizarea reformei evidenţei şi monitorizării relaţiilor de muncă prin implementarea unui REGESONLINE, ca sursă unică de informaţie originală în format electronic, la...
Prezenta procedură are ca obiect realizarea achiziţiei publice de:a)servicii de dezvoltare software personalizat;b)servicii de instruire utilizatori;c)furnizare echipamente hardware şi licenţe software.Achiziţia are caracter mixt.Proiectul este necesar pentru realizarea reformei evidenţei şi monitorizării relaţiilor de muncă prin implementarea unui REGESONLINE, ca sursă unică de informaţie originală în format electronic, la nivel naţional, care să permită accesul angajatorilor, persoanelor fizice/salariaţilor/foştilor salariaţi şiautorităţilor într-un system informatic centralizat, contribuind astfel la îmbunătăţirea serviciilor publice pentru cetăţeni şi mediul de afaceri precum şi către terţe autorităţi şi instituţii publice.Astfel, REGES-ONLINE va permite:•Migrarea bazei de date constituite în temeiul HG 161/2006.•Migrarea bazei de date constituită în temeiul dispoziţiilor HG 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor şi actualizată conform dispoziţiilor HG 905/2017.•Migrarea conturilor angajatorilor existenţi;•Întocmirea registrului şi înregistrarea datelor cu informaţii care au intrat în vigoare anterior punerii în funcţiune a sistemului REGES-ONLINE – de exemplu, în situaţia în care un angajator, desi avea obligaţia conform dispoziţiilor legale să înfiinţeze şi să transmită registrul general de evidenţă a salariaţilor, nu a respectat dispoziţiile legale.•Întocmirea registrului general de evidenţă a salariaţilor;•Efectuarea înregistrărilor prevăzute de lege;•Accesul persoanelor fizice, salariaţilor sau al foştilor salariaţi la datele din REGES ONLINE, cu asigurarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal.Dreptul de acces se limitează la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru. Vechimea în muncă şi/sau în specialitate poate fi dovedită şi cu extrasul din registru, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului;•Creşterea accesului la serviciile electronice moderne prin îmbunătăţirea interacţiunii on-line cu administraţia publică;•Asigurarea accesului autorităţilor, instituţiilor publice şi a persoanelor fizice/salariaţilor/foştilor salariaţi la datele din REGES-ONLINE, pe baza unor aplicaţii de interogare specifice, cu asigurarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal;•Creşterea securităţii sistemului informatic REGES şi a accesului la datele conţinute;•Integrarea cu instituţiile partenere şi care au competenţă în domeniul politicilor salariale din RO a datelor relevante aparţinând tuturor categoriilor de salariaţi;•Generarea automată de rapoarte necesare activităţii de control;•Soluţii pentru rezolvarea cazurilor de angajatori dublaţi şi de contracte de muncă dublate;•Respectarea dispoziţiilor Lg. 242/2022;•Respectarea OUG 89/2022.Temeiul legal al înfiinţării registrului general de evidenţă online este Lg. 144/2022.Cu respectarea legislaţiei, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplificarea, debirocratizarea şi digitalizarea fluxurilor de lucru existente, precum şi folosirea eficientă a resurselor.Un avantaj major al implementării complet on-line este îmbunătăţirea timpului de actualizare a modificărilor sistemului, deoarece toţi utilizatorii vor beneficia intotdeauna de ultima versiune a aplicaţiei într-un mod unitar şi mult mai rapid. Utilizatorii vor putea accesa REGES din orice locaţie prin intermediul unor mecanisme web şi mobile fără a mai fi necesară instalarea unei aplicaţii (Revisal).Totodată inspectorii de muncă şi autorităţile vor avea acces imediat, în timp real, la datele introduse de angajatori.Este nevoie de o sporire a securităţii sistemului astfel încât să se asigure un grad ridicat de protecţie şi încredere.Îmbunătăţirea securităţii sistemului informatic se va face în mai multe direcţii:•Se vor folosi metode moderne de control de securitate la nivel software şi de arhitectură, se vor achiziţiona echipamente specializate de asigurare a securităţii aplicaţiilor web şi bazelor de date şi totodată se vor implementa controale avansate de securitate.•Pentru angajatori se va introduce autentificarea cu 2 factori, folosind numele şi parola actuale dar şi certificate digitale calificate, mai ales în contextul în care că majoritatea angajatorilor din RO utilizează deja certificate digitale calificate ca urmare a obligativităţii depunerii declaraţiei 112 la ANAF.•Pentru utilizatorii IM si ITM se va introduce autentificarea folosind certificate digitale calificate.•Pentru angajaţii care vor accesa informaţii despre contractele individuale de muncă se va implementa autentificarea folosind doi factori de autentificare şi/sau identitatea digitală.Rezultatele care trebuie obţinute în urma prestării serviciilor:•Infrastructură hardware şi software suport instalată şi operaţionalizată în centrul de date principal, secundar şi la nivelul inspectoratelor teritoriale de muncă;•Sistemul REGES-ONLINE operaţionalizat, inclusiv date/conturi migrate din sistemele actuale aşa cum sunt acestea menţionate în caietul de sarcini;•Minim 2.000 de utilizatori şi administratori sistem instruiţi;AC achiziţionează servicii de dezvoltare si implementare sistem REGES-ONLINE (analiza şi proiectare, dezvoltare şi implementare, testare funcţională, performanţe, securitate, migrare date, punere în producţie), servicii de instruire utilizatori şi administrator REGES-ONLINE, furnizare echipamente hardware de procesare, stocare, comunicaţii, accesorii + licenţe software infrastructura de bază - COTS, inclusiv servicii de instalare şi configurare (pachet).Oferta va include planificarea detaliată a activităţilor astfel încât să fie respectate atât termenele limită de implementare a etapelor intermediare menţionate în caietul de sarcini, precum şi a întregului contract.