Obiectul contractului îl constituie realizarea unui studiu de piaţă prin intermediul căruia să obţină informaţii cu privire, în principal, la atitudinile, percepţiile şi, mai ales, la nevoile populaţiei din România (utilizatori finali-persoane fizice) cu privire la serviciile poştale din sfera serviciului universal (grad de satisfacţie, tarife, calitate etc.).
Obiectivele studiului constau în obţinerea de informaţii privi...
Obiectul contractului îl constituie realizarea unui studiu de piaţă prin intermediul căruia să obţină informaţii cu privire, în principal, la atitudinile, percepţiile şi, mai ales, la nevoile populaţiei din România (utilizatori finali-persoane fizice) cu privire la serviciile poştale din sfera serviciului universal (grad de satisfacţie, tarife, calitate etc.).
Obiectivele studiului constau în obţinerea de informaţii privind următoarele aspecte:
• categorii de servicii poştale utilizate în ultimele 12 luni;
• profilul demografic al utilizatorilor de servicii poştale;
• gradul de utilizare (nr. trimiteri, frecvenţa) a serviciilor poştale, pe categorii de trimiteri poştale;
• furnizorul/furnizorii actual/actuali de servicii poştale ale căror servicii sunt utilizate şi criterii de alegere;
• măsura în care utilizatorii cunosc şi alţi furnizori de servicii poştale, în particular pe cei care furnizează servicii în zona în care locuiesc;
• gradul de satisfacţie privind utilizarea serviciilor furnizate de CNPR în calitate de furnizor de serviciu universal;
• criteriile relevante/motivele pentru alegerea utilizării categoriilor de servicii poştale ale CNPR şi ale anumitor furnizori de servicii poştale;
• informaţii privind accesibilitatea tarifelor practicate de CNPR în calitate de furnizor de serviciu universal şi de alţi furnizori de servicii poştale;
• gradul de satisfacţie privind acoperirea teritoriului naţional cu puncte de acces şi puncte de contact (ale CNPR şi ale altor furnizori);
• informaţii privind nevoile utilizatorilor privind furnizarea serviciilor poştale (timpi de livrare, frecvenţa de colectare, respectiv livrare, modalităţile de colectare, respectiv livrare a trimiterilor poştale);
• comportamentul de consum al utilizatorilor finali în condiţiile modificării (menţinere, scădere, respectiv creştere) calităţii serviciilor din sfera serviciului universal pe care le folosesc (timpi de livrare, frecvenţa de colectare, respectiv de livrare, modalităţi de livrare, livrare ecologică etc.), inclusiv din perspectiva tarifelor;
• informaţii privind importanţa tarifului pentru utilizatori în alegerea serviciilor poştale ţinând cont de calitatea acestora;
• cheltuielile medii anuale cu serviciile poştale;
• influenţa unor variabile socio-demografice şi economice asupra comportamentului de consum a utilizatorilor serviciilor poştale (corelaţii între variabile).
Activităţile specifice ce vor fi efectuate de prestator sunt descrise la cap. IV. din Caietul de sarcini ataşat prezentei solicitări de oferte.
Tipul cercetarii, metoda de colectare a datelor, eroarea limita maxima acceptabila, esnationul minim, numarul intrebarilor pentru chestionar si termenul de realizare al studiului este detaliat in Caietul de sarcini.