Achiziţia serviciilor de consultanţă pentru implementarea proiectului se realizează în cadrul proiectului cu finanţare nerambursabilă “Achiziţie mijloace de transport - autobuze electrice 10 m, Tulcea", cod SMIS 129399, în baza Ordinului nr. 4876/28.10.2019 emis de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin care se aprobă finanţarea nerambursabilă acordată de către Autoritatea de Management pentr...
Achiziţia serviciilor de consultanţă pentru implementarea proiectului se realizează în cadrul proiectului cu finanţare nerambursabilă “Achiziţie mijloace de transport - autobuze electrice 10 m, Tulcea", cod SMIS 129399, în baza Ordinului nr. 4876/28.10.2019 emis de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin care se aprobă finanţarea nerambursabilă acordată de către Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional (AM POR). Durata totală a proiectului este de 38 luni calendaristice, toate activităţile proiectului şi toate contractele încheiate în cadrul proiectului fiind necesar a se raporta la această durată totală.
Metodologia de implementare a proiectului presupune că o parte din procedurile de achiziţii să fie realizate de către minister, în calitate de lider, iar cealaltă parte, Municipiului Tulcea revenindu-I în proiect, în calitate de partener, obligaţia de a realiza proceduri de achiziţii pentru serviciile de proiectare, consultanţă în managementul proiectului (ce includ şi servicii de consultanţă în achiziţii publice), servicii de audit financiar, servicii de informare şi publicitate, servicii de verificare a proiectului tehnic, servicii de asistenţă tehnică (dirigenţie) pe parcursul executării lucrărilor, precum şi lucrările aferente staţiilor a branşamentelor, punctelor/staţiilor de încărcare electrică pentru autobuzele electrice.
Obligaţiile ce revin prestatorului în urma atribuirii contractului de servicii sunt:
1. obligaţii specifice de management proiect ce ţin de implementarea proiectului, prin elaborare rapoarte financiare, cereri de rambursare/plată, rapoarte de progres etc, pentru activităţile care revin partenerului din proiect – Municipiul Tulcea;
2. obligaţii specifice activităţii de consultanţă în achiziţii publice (realizarea proceselor de achiziţii publice aferente proiectului, în toate etapele procedurilor, cu întocmirea tuturor documentelor), prin :
-întocmirea documentaţiilor de atribuire (pentru toate serviciile şi lucrările achiziţionate pentru proiect, independent de caracterul eligibil sau neeligibil al cheltuielilor, respectiv: servicii de informare şi publicitate, servicii de audit financiar, servicii de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului, servicii de verificare a proiectului tehnic, execuţie lucrări prevăzute în cadrul proiectului, precum şi pentru serviciile de asistenţă tehnică (dirigenţie) pe parcursul executării lucrărilor;
-întocmirea răspunsurilor la solicitările de clarificări primite în cadrul procedurilor de achiziţie publică din cadrul proiectului;
-întocmirea solicitărilor de clarificări ce se impune a fi adresate de autoritatea contractantă participanţilor la proceduri;
-participare la evaluarea ofertelor prin experţii proprii ai prestatorului, materializată în elaborarea şi prezentarea unui raport de specialitate prin intermediul căruia se exprimă punctul de vedere cu privire la evaluarea fiecărei oferte depuse în cadrul procedurii;
-elaborarea documentelor specifice de achiziţii publice (procese verbale de evaluare, raport al procedurii) ce se prezintă achizitorului spre aprobare.
3. obligaţii specifice activităţilor de monitorizare a contractelor de achiziţii publice încheiate pentru implementarea proiectului, independent de caracterul (ne)eligibil al cheltuielilor, prin urmărirea modului de executare a tuturor contractelor cu încadrarea în preţul contractului, îndeplinirea la timp a tuturor obligaţiilor, lansarea comenzilor, dacă este cazul, elaborarea şi comunicarea corespondenţei cu contractanţii, sesizarea asupra oricăror neregli sau întârzieri, confirmarea prestării serviciilor sau execuţiei lucrărilor, propuneri de aplicare sancţiuni contractuale (calculate, fundamentate, comunicate cu respectarea termenelor contractuale), participare la verificări şi recepţii.