Conform regimului juridic al drumurilor, stabilit prin Ordonanţa nr. 43/1997, modificata si completata de ordonanta 7 din 29 ianuarie 2010 – aprobată de L. nr. 198 din 9 iulie 2015, tronsonul de DN in zona caruia se doreste construirea unor trotuare noi se încadrează din punct de vedere funcţional şi administrativ-teritorial în clasa tehnică III, cu două benzi de circulaţie de cate 3,50 m, cu acostamente balastate in latim...
Conform regimului juridic al drumurilor, stabilit prin Ordonanţa nr. 43/1997, modificata si completata de ordonanta 7 din 29 ianuarie 2010 – aprobată de L. nr. 198 din 9 iulie 2015, tronsonul de DN in zona caruia se doreste construirea unor trotuare noi se încadrează din punct de vedere funcţional şi administrativ-teritorial în clasa tehnică III, cu două benzi de circulaţie de cate 3,50 m, cu acostamente balastate in latime de 1,00 metru amplasate pe ambele parti ale DN17A, fara santuri deoarece acest tronson de drum national are profil transversal de rambleu, fiind practic rampa podului/pasajului rutier. Din punct de vedere al gradului de perfecţionare tehnica, drumul national are imbracaminte moderna alcatuita din beton asfaltic, traficul are o intensitate medie, circulându-se cu o viteză limitată la 30 km/oră pe tronsonul cuprins intre rampele podului/pasajului si de 50 km/ora pe tronsonul cuprins intre iesirea de pe pod si limita localitatii Dornesti dinspre Ratos(DN 2).
Totodata dorim sa evidentiem necesitatea si oportunitatea acestei investitii avand in vedere urmatoarele aspecte, astfel:pe tronsonul cuprins intre podul/pasajul peste raul Suceava si calea ferata Radauti – Dornesti pietonii nu au un spatiu destinat circulatiei lor nici pe partea stanga si nici pe partea dreapta, acestia fiind obligati sa circule pe zona acostamentului si chiar pe zona partii carosabile a DN17A;pe tronsonul cuprins intre podul/pasajul peste raul Suceava si calea ferata Radauti–Dornesti si strada Pajistilor exista parapete de protectie amplasat partial in acostamentul aferent drumului national astfel ca pietonii sunt constransi sa circule partial pe zona acostamentului si zona aferenta partii carosabile a DN17A;inaltimea rambleului podului/pasajului peste raul Suceava si calea ferata Radauti–Dornesti dinspre Ratos(DN 2) variaza de la 2,00 m la 7,00 m ceea ce face ca pietonii sa nu poata circula pe langa rambleu si apoi sa se urce pe taluzul rambleului rampei podului astfel incat sa nu fie nevoiti sa circule pe partea carosabila a DN17A;avand in vedere si faptul ca toate punctele de interes social din comuna (biserica, scoala, camin cultural, primarie) cat si punctele de aprovizionare cu alimente (magazine) sunt situate in zona centrala a comunei care este amplasata de o parte a podului/pasajului peste raul Suceava si calea ferata Radauti–Dornesti iar o parte semnificativa din comuna din punct de vedere al amplasarii gospodariilor sunt situate de cealalta parte a podului/pasajului peste raul Suceava si calea ferata Radauti–Dornesti rezulta un trafic pietonat important care parcurge acest tronson de drum national care nu are destinata o zona care sa deserveasca traficul pietonal.
Privind siguranta circulatiei in ceea cei priveste pe pietonii care se deplaseaza in lungul acestui tronson de DN, astfel incat este necesar asigurarea unui spatiu de circulatie pietonal care sa intruneasca reale conditii de siguranta si confort pentruparticipantii la traficul pietonal