Se propune atribuirea unui contract de executie lucrari pentru CONSTRUIRE SALĂ DE SPORT ŞI ANEXE "ŞCOALA GIMNAZIALĂ TITU MAIORESCU" IAŞI, asa cum sunt acestea descrise in caietul de sarcini.
Descrierea lucrarilor este disponibila în sectiunea Caietul de sarcini din cadrul prezentei documentatii de atribuire.
Valoarea totala estimata pentru acest obiectiv este de 6.369.571,89 lei fara TVA, conform devizului general.
Durata...
Se propune atribuirea unui contract de executie lucrari pentru CONSTRUIRE SALĂ DE SPORT ŞI ANEXE "ŞCOALA GIMNAZIALĂ TITU MAIORESCU" IAŞI, asa cum sunt acestea descrise in caietul de sarcini.
Descrierea lucrarilor este disponibila în sectiunea Caietul de sarcini din cadrul prezentei documentatii de atribuire.
Valoarea totala estimata pentru acest obiectiv este de 6.369.571,89 lei fara TVA, conform devizului general.
Durata contractului este de 24 luni.
Valoarea estimata fara TVA a contractului este de 6.369.571,89 lei fara TVA, defalcata astfel:
- 1.2. Amenajarea terenului – 19.056,80 lei fara TVA
- 1.3. Amenajari pentru protectia mediului si aducerea terenului la starea initiala – 2.500 lei fara TVA
- 2.1. Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului de investitii – 123.714,36 lei
- 4.1. Constructii si instalatii – 5.802.756,73 lei fara TVA
- 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice si functionale – 38.264 lei fara TVA
- 4.3. Utilaje, echipamente tehnologice si functionale care necesita montaj – 339.330 lei fara TVA
- 5.1.1. Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier – 43.950 lei fara TVA
Valoarea estimată a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU CUPRINDE SUMA AFERENTA CHELTUIELILOR DIVERSE SI NEPREVAZUTE precizată în bugetul proiectului (devizul general), acestea putând fi accesate, după caz, în funcţie de necesităţi, prin modificarea contractului, în condiţiile prevăzute la art.221 din Lg. nr.98/2016 privind achiziţiile publice.
Pot fi permise următoarele clauze de revizuire, aplicabile în funcţie de legislaţia în vigoare şi documentele suport care permit şi încadrează aceste categorii de modificări:
a)aplicare directă a clauzelor prevăzute la nivelul contractului, în conformitate cu prevederile art. 221 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) din Lg.nr.98/2016;
b)opţiunea de suplimentare a cantităţii de lucrări achiziţionate;
c) prelungirea duratei de realizare a unor activităţi în graficul de execuţie a proiectului fără a fi afectată durata totală de implementare a contractului;
d) înlocuirea unui expert cheie în cadrul unui contract de servicii intelectuale;
e) înlocuirea contractantului cu terţul său susţinător în cazul în care întâmpină dificultăţi în implementare iar respectivul terţ susţinător va prelua îndeplinirea obligaţiilor contractuale.
Limitele modificărilor sunt de maximum valoarea aferentă capitolului 5.3 de deviz.
Natura modificărilor va fi pentru diferenţe de cantităţi între situaţia proiectată şi cea real executată, reprezentând diferenţe rezultate în urma remăsurătorilor.
Condiţiile în care se pot aproba aceste modificări:
-vor fi prezentate documente suport care atestă aceste diferenţe iar acestea trebuie să fie aprobate de proiectant şi reprezentantul beneficiarului.
-modificările solicitate nu trebuie să afecteze caracterul general al contractului.
Aprobarea acestor modificări se face exclusiv de către beneficiar.
Cantitatea de lucrări ce poate fi achiziţionată suplimentar, în raport cu cea care trebuie prestată/ executată conform contractului initial va fi direct proporţională cu valoarea aferentă capitolului 5.3 de deviz şi obligatoriu cu încadrarea în acest prag valoric.
Intervalul de timp în care pot opera aceste modificări este egal cu durata contractului de lucrări.
Preţul la care vor fi plătite lucrările achiziţionate suplimentar este dat de preţul unitar ofertat pentru lucrările similare iar pentru cele care nu îşi regăsesc corespondent în oferta financiară se vor lua în considerare preţuri de piaţă pentru materiale/ produse /servicii/lucrări similare sau identice.
Diferentele dintre cantitatile estimate initial (in contract) si cele real executate, fara modificarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nu vor fi interpretate ca o modificare in conditii exceptionale/substantiala/nesubstantiala, in situatia in care aceste diferente sunt datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea initiala si realitatea executiei, fara a fi afectat proiectul tehnic sau
specificatiile tehnice.
Pot fi supuse clauzei de revizuire:
- categoriile de lucrări ofertate în baza Pth la care după întocmirea şi avizarea proiectului tehnic completat cu preţuri unitare apar diferenţe cantitative/valorice;
- diferenţe cantitative/valorice puse în operă rezultate din remăsurători, datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea iniţială şi realitatea execuţiei, fără a fi afectat proiectul tehnic sau specificaţiile tehnice (lucrări ce se regasesc în formularul F3 din Pth);
Decontarea lucrarilor se va face in baza cantitatilor real executate, pe baza masuratorilor realizate in teren.
Diferentele dintre cantitatile estimate initial (in contract) si cele real executate, fara modificarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nu vor fi interpretate ca o modificare in conditii exceptionale/substantiala/nesubstantiala, in situatia in care aceste diferente sunt datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea initiala si realitatea executiei, fara a fi afectat proiectul tehnic sau
specificatiile tehnice.
Daca diferentele de cantitati sunt datorate altor modificari, cum ar fi modificari de proiect tehnic sau ale specificatiilor tehnice, atunci aceste diferente nu vor fi considerate remasuratori, ci vor fi analizate ca modificari ale contractului şi vor fi tratate în conformitate cu prevederile art.221 din Lg.nr.98/2016 şi ale Instrucţiunii ANAP nr.1/2021 privind modificarile contractului de
achizitie publica/contractului de achizitie sectoriala/ acordului-cadru si incadrarea acestor modificari ca fiind substantiale sau nesubstantiale.
La finalul contractului de achiziţie publică suma depăşirilor valorice mentionate în clauza de revizuire trebuie să se încadreze în plafonul aferent "cheltuielilor diverse şi neprevăzute", stabilit conform legislaţiei incidente, respectiv la 10%, în funcţie de situaţia în care se încadrează, respectiv, realizare obiectiv/obiect nou de investiţii sau execuţie lucrări de intervenţie la o construcţie existentă.
Nota: Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 10 zile.
Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 6 zile de data limita de depunere a ofertelor"