In cadrul acestui proiect se propune amenajarea de PISTE PENTRU BICICLETE în localitatea Tudora, comuna Tudora, din judeţul Botoşani, pe un tronson în zona drumului judeţean DJ 208 I, identificat funcţie de amplasament şi kilometrajul drumului judeţean adiacent, administrat de Consiliul Judeţean Botoşani prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, şi pe un tronson de drum comunal DC55 administrat de UAT Comuna Tudora.P...
In cadrul acestui proiect se propune amenajarea de PISTE PENTRU BICICLETE în localitatea Tudora, comuna Tudora, din judeţul Botoşani, pe un tronson în zona drumului judeţean DJ 208 I, identificat funcţie de amplasament şi kilometrajul drumului judeţean adiacent, administrat de Consiliul Judeţean Botoşani prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, şi pe un tronson de drum comunal DC55 administrat de UAT Comuna Tudora.Pistele proiectate urmăresc configuraţia limitelor de proprietate existente cu corecţiile în plan care s-au impus.
In plan, în mare parte, pistele proiectate sunt adiacente limitelor de proprietate private, fiind amplasate după acostamentul şi după şanţul din pământ al drumului judeţean respectiv comunal. Aici, scurgerea apelor pluviale va fi asigurată prin şanţurile existente.
Mai sunt tronsoane unde pistele proiectate sunt adiacente drumului judeţean fiind amplasat după acostamentul drumului judeţean, care se va consolida cu beton de ciment pe o lăţime de 0,50 m. Aici, scurgerea apelor pluviale va fi asigurată prin tuburi corugate cu rigiditate SN4 cu DI=500 mm.
Profilul longitudinal; In profil longitudinal linia roşie a fost proiectată deasupra nivelul terenului existent cu corecţiile care s-au impus datorită denivelărilor existente, în special a celor de acces la proprietăţi, respectiv pentru a se asigura evacuarea apelor pluviale.
Pantele în profil longitudinal sunt reduse. In dreptul accesurilor la proprietăţi linia roşie se va adapta la situaţia existentă din teren fără a fi afectat accesul la proprietăţi.
In acest caz, linia roşie va respecta cotele existente de acces la proprietăţi.
Pentru realizarea profilului longitudinal al pistelor de biciclete se vor realiza săpături sau umpluturi.
Profilul transversal tip. Structura; Pistele de biciclete vor avea o lăţime totală de 2,00 m, conform STAS 10144-2/91 - Străzi, trotuare, alei de pietoni si piste de ciclişti, pentru a asigura o circulaţie confortabilă în ambele sensuri.
Lăţimea nu include bordurile mici cu dimensiunile 10x20 cm pe fundaţie de beton C12/15 care încadrează pistele.
In dreptul stâlpilor de electricitate se va asigura un spaţiu de liberă trecere de minim 50 cm; astfel se va amenaja un podeţ tubular din tuburi corugate SN4 cu DI=500mm şi umplutură din balast conform detaliilor ataşate pentru a fi deviată pista şi a asigura continuitate şanţurilor existente.
Panta transversală a pistelor de biciclete va fi de 2,5%, spre şanţurile existente din pământ.
Acolo unde nu există spaţiul necesar, se va betona acostamentul existent cu beton simplu clasa C30/37 cu grosimea de 10 cm aşezat pe strat de poză din nisip de 5 cm, iar pista va fi încadrată cu bordură mare 20x25cm pe fundaţie din beton C12/15 30x15 cm, spre partea drumului judeţean şi cu bordură mică 10x15cm spre partea cu proprietăţi.
In dreptul bordurilor terenul va fi taluzat corespunzător.
Structura pistelor de biciclete este următoarea:
• 15 cm – strat de fundatie din balast amestec optimal;
• 10 cm – strat de baza din balast stabilizat cu 5% ciment sau lianti hidraulici;
• 4 cm – strat de uzura din beton asfaltic – BA 8;
• Borduri mici prefabricate din beton (10x15 cm) pe fundatie de beton.
Executia pistelor de biciclete se va adapta la situatia existenta din teren in functie de accesurile existente la proprietatile, respectiv existenta stalpilor de electricitate.
Asigurarea colectării si evacuării apelor pluviale:
Scurgerea apelor de pe pistele de biciclete se va realiza spre şanţurile de pământ existente.
Modul de iluminare a zonei:
Iluminarea zonei se realizează de către iluminatul public al localităţii.
Modul de asigurare a circulaţiei rutiere pe durata de execuţie a lucrărilor:
Pe perioada de executiei lucrarilor, pentru instituirea de restrictii de circulatie, constructorul va solicita un aviz din pasrtea administratorului drumului judetean cu acordul politiei rutiere.
La realizarea lucrărilor se vor utiliza numai materiale agrementate conform regl