Strada Aleea Cucului supusa lucrarilor de modernizare este un drum de interes local, de clasa tehnica V si trafic foarte redus, încadrându-se în categoria de importanta “C” - constructii de importanta normala (conform HGR 766/2016). Administrativ ampriza dumului este proprietate publica aflata în administrarea Comunei Comu. Lucrarile de modernizare urmeaza a se executa pe un tronson de 86 m. (cuprins între capatul dumului s...
Strada Aleea Cucului supusa lucrarilor de modernizare este un drum de interes local, de clasa tehnica V si trafic foarte redus, încadrându-se în categoria de importanta “C” - constructii de importanta normala (conform HGR 766/2016). Administrativ ampriza dumului este proprietate publica aflata în administrarea Comunei Comu. Lucrarile de modernizare urmeaza a se executa pe un tronson de 86 m. (cuprins între capatul dumului si zona intersectiei cu Strada Primaverii - zona de racordare la aceasta fiind în prezent modernizata / asfaltata - pe o lunbime de 5 metri). Traseul drumului local se desfasoara în estul localitatii Comu de Jos (Com. Comu) si are o singura banda de circulatie, viteza de circulatie proiectata fiind de 20 km/h. Lucrarile de drum au fost astfel proiectate încât sa pastreze traseul actual.
Pe un tronson de 20 metri lungime, cuprins între km 0+025 + 0+045, în care traseul este construit în profil mixt, cu rambleul pe partea dreapta, terenul adiacent drumului (taluzul rambleului) prezinta potential de instabilitate datorita pantei acuzate a taluzului (70° - 80°), pe înaltimi de 5 - 6 metri între baza rambleului (unde este prezent cursul unui pârâu sezonier) si platforma dumului.
Pentru mentinerea si asigurarea conditiilor de stabilitate la nivelul platformei drumului lucrarile de modernizare includ, pe acest tonson de 20 m. lungime, o lucrare de consolidare rol în sprijinirea taluzului de rambleu.
In cadrul documentatiei ce face obiectul verificarii sunt prezentate detaliat elementele lucrarii de consolidare propuse si proiectate pentru mentinerea în siguranta a obiectivului mentionat mai sus, cuprins în intervalul km. 0+025 0+045,
mentionând succint urmatoarele:
• Lucrarea de sprijinire - consolidare va fi realizata prin intermediul unor fundatii adâncite de parapet cu minipiloti ini ectati (verticali), dispusi pe doua rânduri; Caracteristicile principale structurii de sprijin:
lungime totala - 20,00 m.
înaltime elevatie - 1,50 m.
înaltime radier de solidarizare minipiloti - 0,60 m.
latime radier de solidarizare - 2,70 m.
diametru minipiloti - 300 mm.
distanta interax minipiloti pe directie longitudinala - 1,20 m. distanta interax minipiloti pe directie transversala - 2,00 m. lungime minipiloti - 9,00 m.
încastrarea pilotului sub planul de alunecare (în roca de baza) - 7 m.
• Lucrari de drenaj si scurgerea apelor:
rigola de acostament prevazuta la partea superioara a elevatiei; barbacane - tub PVC 06Omm. la partea inferioara a elevatiei