Scopul consultării: colectarea de opinii, sugestii sau recomandări în vederea pregătirii achiziţiei, organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire pentru serviciile de consultanţă şi dezvoltare a sistemului de concurs naţional, de elaborare a procedurilor metodologice şi a instrumentelor de organizare a Concursului şi implementarea/derularea concursului naţional extins la celelalte categorii de funcţii publice general...
Scopul consultării: colectarea de opinii, sugestii sau recomandări în vederea pregătirii achiziţiei, organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire pentru serviciile de consultanţă şi dezvoltare a sistemului de concurs naţional, de elaborare a procedurilor metodologice şi a instrumentelor de organizare a Concursului şi implementarea/derularea concursului naţional extins la celelalte categorii de funcţii publice generale din administraţia publică în vederea îndeplinirii jalonului nr.417 – Finalizarea anuală a cel puţin două concursuri naţionale de recrutare a funcţionarilor publici pentru cel puţin 3 categorii/grade ale funcţiei publice, cu condiţia ca utilizarea sau implementarea acestor opinii, sugestii sau recomandări să nu aibă ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei.
În conformitate cu Acordul de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 38921/05.04.2022, semnat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de coordonator naţional pentru Planul naţional de redresare şi rezilienţă, şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în calitate de coordonator de reformă şi investiţii pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Agenţia este responsabilă pentru implementarea măsurii privind efectuarea unei analize ex-post a concursului naţional (pilot) pentru selectarea a două categorii de funcţii publice în administraţia centrală şi desfăşurarea anuală a cel puţin două concursuri naţionale de recrutare a funcţionarilor publici pentru cel puţin 3 categorii/grade ale funcţiei publice.Conform prevederilor Codului administrativ - OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare (art. 619, art. 467, art. 597 alin (1) lit. d)), ANFP are atribuţii în organizarea proiectului pilot de ocupare a unor funcţii publice şi în organizarea concursului naţional de ocupare extins, pentru toate funcţiile publice de stat şi teritoriale.
Astfel, începând cu 30 septembrie 2023 (conform prevederilor art. 597 alin. (1) lit. d) din Codul administrativ), intră în vigoare prevederile art. 467 alin. (3)-(9) din acelaşi act normativ, respectiv extinderea organizării concursului pentru ocupare la toate funcţiile publice de stat şi teritoriale. În acest sens, ministerul cu atribuţii în domeniul administraţiei publice şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici au obligaţia de a propune procedura de organizare şi desfăşurare a acestor concursuri care va fi aprobată de către Guvern.
Subliniem faptul că prin proiectul "Transparenţă şi competenţă în sectorul public", cod SIPOCA 870, se va asigura organizarea şi desfăşurarea proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcţii publice vacante, astfel încât sistemul informatic pus la dispoziţie să ofere suport complet pentru punerea în aplicare a prevederilor legale ce reglementează implementarea proiectului - pilot .
În vederea consultării pieţii, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a pregătit o propunere de specificaţii tehnice aferente achiziţiei de servicii de consultanţă şi dezvoltare a sistemului de Concurs national, de elaborare a procedurilor metodologice şi a instrumentelor de organizare a Concursului şi implementarea/derularea concursului naţional extins la celelalte categorii de funcţii publice generale din administraţia publică, în vederea îndeplinirii jalonului nr.417 – Finalizarea anuală a cel puţin două concursuri naţionale de recrutare a funcţionarilor publici pentru cel puţin 3 categorii/grade ale funcţiei publice, propunere de specificaţii pe care o supune analizei factorilor interesaţi. Subliniem faptul că propunerea de specificaţii a fost dezvoltată pe baza datelor şi informaţiilor deţinute la acest moment de autoritatea contractantă.
Cadrul legal în baza căruia se dezvoltă şi implementează CONCURSUL NAŢIONAL
Conform prevederilor prevăzute în Codul Administrativ (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019) cu privire la dezvoltarea CONCURSULUI NAŢIONAL, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are următoarele atribuţii:
- art. 467 alin. (1) - Concursul pentru ocuparea unei funcţii publice are la bază principiile competiţiei, transparenţei, competenţei, precum şi pe cel al egalităţii accesului la funcţiile publice pentru fiecare cetăţean care îndeplineşte condiţiile legale.
- art. 467 alin. (3) Concursul pentru ocuparea funcţiilor publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2), cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii, are două etape:
- etapa de recrutare care constă în verificarea cunoştinţelor generale şi competenţelor generale necesare ocupării unei funcţii publice, realizată prin concurs naţional;
- etapa de selecţie care constă în verificarea cunoştinţelor de specialitate şi competenţelor specifice necesare ocupării unei funcţii publice vacante, realizată prin concurs pe post.
- art. 467 alin. (4) Persoanele care promovează concursul naţional prevăzut la alin. (3) lit.a) nu dobândesc calitatea de funcţionar public. Promovarea concursului naţional conferă dreptul de participare la concursul pe post pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării concursului naţional.
- art. 467 alin. (5) Concursul prevăzut la alin. (3) lit. a) se organizează pe baza unui plan de recrutare a funcţionarilor publici care se elaborează de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi prin care se previzionează, pentru o perioadă de maximum 3 ani, necesarul de resurse umane din funcţia publică de la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2), cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii. Planul de recrutare se supune spre aprobare Guvernului. Informaţiile necesare elaborării Planului de recrutare a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de transmitere a acestora se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
- art. 467 alin. (6) Anunţul privind concursul naţional prevăzut la alin. (3) lit. a) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului.
- art. 467 alin. (7) Concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante din administraţia publică locală sunt concursuri pe post în care se verifică cunoştinţele generale şi cele specifice, precum şi competenţele generale şi cele specifice necesare ocupării funcţiilor publice prevăzute la art. 385 alin. (3).
- art. 467 alin. (9) La concursul pe post pot participa şi persoane care au deja calitatea de funcţionar public. (...)
- art. 385 – Funcţiile publice de stat, teritoriale şi locale
- art. 469 – Competenţa de organizare şi desfăşurare a concursului naţional şi a concursului pe post
- art. 469 alin. (1) - Concursul naţional prevăzut la art. 467 alin. (3) lit. a) se organizează, în condiţiile legii, de către ANFP pe baza Planului de recrutare a funcţionarilor publici.
- art. 469 alin. (2) - Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului naţional, ANFP poate solicita sprijinul autorităţilor şi instituţiilor publice.
art. 597 – Dispoziţii tranzitorii
- art. 597 alin. (1) lit. d) - prevederile art. 467 alin. (3) - (9), art. 469, 470 şi 484 intră în vigoare la 30 septembrie 2023;
Având în vedere cele de mai sus, în vederea asigurării tratamentului egal, transparenţei şi liberului acces la informaţie, concurenţei loiale, nediscriminării, pentru pregătirea achiziţiei din punct de vedere tehnic si financiar prin prezentarea de soluţii inovative, prin raportare la obiectul contractului de achiziţie publică, ANFP organizează întâlniri individuale/comune pentru persoanele/organizaţiile interesate, în temeiul art. 19 alin.(4) din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Modalitatea de desfăşurare:
Perioada în care se desfăşoară procesul de consultare: 27.10.2022-10.11.2022.
Întâlnirile individuale sunt programate a fi realizate în perioada 01.11- 02.11.2022.
Întâlnirile se vor realiza online, prin intermediul unei platforme de videoconferinţă, iar participanţii interesaţi vor primi pe email datele de logare cu indicarea zilei şi a intervalului orar de desfăşurare a întâlnirii.
La solicitarea expresă a operatorilor interesaţi întâlnirile se pot organiza şi în format fizic în condiţiile încadrării în perioada programată pentru întâlnirile individuale.
Data şi intervalul orar pentru fiecare dintre operatorii interesaţi se vor stabili, de comun acord, conform solicitărilor primite anterior perioadei programate.
În acest sens se va transmite o solicitare de participare la adresele de email: elena.constantinescu@anfp.gov.ro, Telefon de contact: 0374.112.701/ daniel.mihăilescu@anfp.gov.ro, Telefon de contact: 0374.112.800/ noemi.marin@anfp.gov.ro, Telefon de contact: 0374.112.802.
Întâlnirea comună cu toţi operatorii interesaţi este programată în data de 04.11.2022.
Transmiterea opiniilor, propunerilor, sugestiilor, recomandărilor ca urmare a analizării specificaţiilor tehnice puse la dispoziţie, a participării la consultărilor individuale/comune, se face în scris, pe adresele de email specificate mai sus, până la data 07.11.2022.
Informaţiile cu privire la rezultatul consultării vor fi publicate pe www.e-licitatie.ro.
Termenul până la care se pot transmite propunerile persoanelor interesate în cadrul procesului de consultare este: 07 noiembrie 2022.