Scopul consultării: colectarea de opinii, sugestii sau recomandări în vederea pregătirii organizarii şi desfăşurarii procedurii de atribuire pentru dezvoltarea şi implementarea a două soluţii IT, cu condiţia ca utilizarea sau implementarea acestor opinii, sugestii sau recomandări să nu aibă ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei.
În prezent, ANFP implementează, în p...
Scopul consultării: colectarea de opinii, sugestii sau recomandări în vederea pregătirii organizarii şi desfăşurarii procedurii de atribuire pentru dezvoltarea şi implementarea a două soluţii IT, cu condiţia ca utilizarea sau implementarea acestor opinii, sugestii sau recomandări să nu aibă ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei.
În prezent, ANFP implementează, în parteneriat cu Universitatea Babeş - Bolyai Cluj Napoca, proiectul "Transparenţă şi competenţă în sectorul public", cod MySMIS2014+140086, SIPOCA 870, finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă.)
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea şi implementarea de politici şi instrumente unitare şi moderne de management a resurselor umane, pentru asigurarea transparenţei, coerenţei şi competenţei în sectorul public.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1.Contribuţie la asigurarea unui management unitar şi coerent al resurselor umane prin dezvoltarea sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public – SENEOSP.
2.Proceduri transparente şi incluzive de planificare, recrutare şi selecţie prin dezvoltarea şi operaţionalizarea noului concept administrativ de concurs naţional pilotat pentru categoria de funcţie publică grad profesional debutant şi o altă categorie de funcţie publică identificată conform nevoilor în etapa de analiză.
3.Cunoştinţe şi abilităţi ale personalului din departamentele de resurse umane şi ale personalului de conducere din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale îmbunătăţite în domeniul digitalizării, managementului resurselor umane şi formării de formatori prin asigurarea instruirii specifice.
Activităţile principale ale proiectului prevăd:
1. Dezvoltarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public – SENEOSP;
2. Dezvoltarea şi pilotarea noului concept administrativ de concurs naţional pentru categoria de funcţie publică de debutant şi o altă categorie de funcţie publică identificată conform nevoilor în etapa de analiză;
3. Formarea personalului din departamentele de resurse umane ale instituţiilor publice (7.300 cursanţi, din care 7.200 cursanţi în sistem e-learning şi 100 cursanţi în sistem clasic, prezenţa faţă în faţă), în domeniul managementului resurselor umane, al digitalizării şi dobândirii competenţelor de formator (cod COR 242401). Responsabil activitate: Universitatea Babeş - Bolyai Cluj Napoca.
Cadrul legal în baza căruia se dezvoltă Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public – SENEOSP:
Conform prevederilor prevăzute în Codul Administrativ (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019) cu privire la dezvoltarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public (SENEOSP), Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are următoarele atribuţii:
- Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici realizează evidenţa şi managementul funcţiei publice şi ale funcţionarilor publici (art. 401 alin. (1) lit. d));
- Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici administrează Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public şi realizează evidenţa personalului plătit din fonduri publice (art. 401 alin. (1) lit. i));
- Evidenţa personalului plătit din fonduri publice se realizează pe baza Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public pentru categoriile de personal prevăzute în legislaţia cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (art. 411 alin. (1));
- Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public operează cu date colectate din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii, în condiţiile alin. (5), cu date colectate direct de la autorităţi şi instituţii publice, precum şi, după caz, cu date colectate de la alte persoane juridice în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislaţia cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. (art. 411 alin. (2) teza II);
- Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public este administrat, dezvoltat şi operat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (art. 411 alin. (3));
- În vederea întocmirii, actualizării şi administrării evidenţei personalului bugetar plătit din fonduri publice, încadrat cu contracte individuale de muncă, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi Inspecţia Muncii asigură interconectarea sistemelor informatice şi stabilesc modalităţile concrete de colaborare încheind în acest sens un protocol de colaborare. (art. 411 alin. (5)).
Motivarea necesităţii proiectului:
- prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- infrastructura virtuală se va realiza conform bunelor practici din domeniu, un exemplu fiind modelul disponibil la adresa: https://docs.microsoft.com/en-us/virtualization/hyper-v-on-windows/reference/hyper-v-architecture;
- în conceperea specificaţiilor tehnice s-a ţinut cont de necesarul de resurse estimat şi utilizând instrumente de configurare online de la mai mulţi producători de echipamente de tip server şi storage, respectiv echipamente de securitate;
- echipamentele achiziţionate vor creşte gradul de conformitate a sistemului informatic ANFP (care utilizează o serie de componente achiziţionate în cadrul altor proiecte cu finanţare externă nerambursabilă) la cerinţele actuale de redundanţă, interoperabilitate şi securitate.
Costul estimat al sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (SENEOSP) -evidenţa personalului bugetar este de 4.000.000 lei cu TVA.
Această componentă presupune furnizarea de echipamente hardware, licenţe software şi/sau servicii cloud, precum şi servicii de dezvoltare.
Furnizorul va evalua posibilitatea livrării soluţiei software în sistem cloud sau instalarea acesteia pe o infrastructură hardware redundantă la sediul beneficiarului.
1. DESCRIEREA SISTEMULUI SENEOSP
Furnizorul va dezvolta soluţiile software pe platforma .NET şi MS SQL Server, în conformitate cu tehnologiile utilizate de beneficiar.
Sistemul dezvoltat trebuie să fie portabil în sistem Cloud (Cloud Ready).
Transformarea, curăţarea datelor, precum şi rapoartele, tablourile de bord vor fi dezvoltate în MS SQL Server cu instrumente BI si Integration Services.
Toate codurile sursă rezultate din dezvoltarea acestui sistem vor rămâne în proprietatea ANFP.
Toate integrările cu alte aplicaţii/ baze de date ce rezultă din proiect vor fi realizate de către furnizor.
Sistemul informatic ce urmează a fi dezvoltat (SENEOSP) va colecta date din mai multe surse de date (în principal de la Inspecţia Muncii şi Ministerul Finanţelor Publice) şi are ca scop evidenţa personalului plătit din fonduri publice.
Datele solicitate de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici se transmit de către autorităţile şi instituţiile publice, în formatele stabilite, pentru fiecare dintre categoriile de mai jos. Dacă în statul de personal al unei instituţii publice se regăsesc posturi din mai multe categorii (A-D), aceasta va raporta datele pentru fiecare categorie în parte, potrivit detaliilor solicitate.
Principalele etape în dezvoltarea sistemului:
1. Transformare şi preluare date, etapă ce presupune crearea depozitului de date, dezvoltarea componentei software de extragere si transmitere a datelor catre depozitul de date şi crearea infrastructurii necesare.
Această etapă presupune furnizarea de:
- Echipamente de comunicaţii şi securitate.
- Un server de BD în datacenter-ul ANAF.
- Licenţe SO, SGBD (Microsoft SQL SE), Instrumente de dezvoltare
Această soluţie va facilita implementarea fără a presupune modificări în structura BD a deţinătorului datelor.
Costuri suplimentare dezvoltării pe care furnizorul trebuie să le prevadă:
Livrare hardware si software (apx 7% proiect)
Echipamente de comunicatii si solutii de securitate
Echipamente de preluare date + licente OS
Licente SGBD(Microsoft SQL SE) - software
Instrumente de dezvoltare - software
Dezvoltare componentă software de extragere şi transmitere a datelor către depozitul de date. Etape de dezvoltare:
- Analiza de business
- Dezvoltare şi Testare
- Punere în funcţiune
2. Colectare date de la instituţii
Acest proces presupune realizarea unei aplicaţii web pentru instituţiile din administraţia publică şi/sau instituţii cu statut special. Pentru personalul din administraţia publică datele vor fi colectate prin intermediul portalului de management al funcţiilor publice (Migbook şi Portal), care trebuie extins. Se vor colecta date suplimentare altele decât cele preluate din depozitul de date.
Funcţionalitatea presupune extinderea sistemului de management a funcţiilor publice existent cu interfeţe pentru colectare de date specifice fiecărei categorii de personal.
Analiza modalităţii de implementare şi pilotarea unui modul standardizat de transmitere automată a datelor direct din cadrul sistemelor HRM de la nivelul unor autorităţi / instituţii publice către DEPOZIT şi a operaţionalizării acestuia pentru iniţierea constituirii unui Registru Naţional.
Dezvoltarea de aplicaţii presupune:
- Analiza de business
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicaţiilor deja dezvoltate si utilizate în Agenţie. Testare
- Punere în funcţiune
3. Managementul funcţiei publice – adăugare de noi funcţionalităţi
Dezvoltarea portalului de management al funcţiilor publice şi a aplicaţiei Migbook cu noi funcţionalităţi precum şi solicitarea de informaţii suplimentare specifice funcţiei publice. Dezvoltarea acestora presupune:
- Analiza de business
- Dezvoltare în tehnologii similare a aplicaţiilor deja dezvoltate şi utilizate în Agenţie. Testare
- Punere în funcţiune
4. Raportări şi tablouri de bord