Procesul de consultare a pieţei se organizează pentru a obţine o înţelegere suplimentară şi pentru folosirea cunoştinţelor şi a experienţei operatorilor economici care acţionează pe piaţa relevantă pentru a îmbunătăţi Documentaţia de atribuire prin valorificarea sugestiilor, opiniilor şi recomandărilor relevante primite. În concret, Autoritatea Contractantă urmăreşte obţinerea unui DEVIZ GENERAL/lot care să detalieze acti...
Procesul de consultare a pieţei se organizează pentru a obţine o înţelegere suplimentară şi pentru folosirea cunoştinţelor şi a experienţei operatorilor economici care acţionează pe piaţa relevantă pentru a îmbunătăţi Documentaţia de atribuire prin valorificarea sugestiilor, opiniilor şi recomandărilor relevante primite. În concret, Autoritatea Contractantă urmăreşte obţinerea unui DEVIZ GENERAL/lot care să detalieze activităţile aferente serviciilor de elaborare a hărţilor de risc şi costurile aferente fiecărei activităţi subsecvente acestor servicii, pentru a putea fi aprobat prin hotărâre a Consiliului Judeţean Alba.
CONTEXT: În conformitate cu prevederile HG nr.6/2024 privind modificarea anexei la HG nr.932/2007 pentru aprobarea Metodologiei privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren;
Programul privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, este un program naţional multianual, finanţat din bugetele locale ale judeţelor/municipiului Bucureşti şi din bugetul de stat, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie şi a estimărilor pentru legea bugetară anuală, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
Cererea de finanţare va fi elaborată de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi va fi însoţită de hotărârea autorităţii deliberative de aprobare a indicatorilor, inclusiv DEVIZUL GENERAL cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanţează de la bugetul de stat şi a celor suportate din sursele proprii ale bugetului local.
În acest sens, se impune iniţierea unui proiect de hotărâre pentru aprobarea de către Consiliul Judeţean Alba a indicatorilor şi a devizului general pentru elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanţează de la bugetul de stat şi a celor suportate din sursele proprii ale bugetului local.
Conform Anexei nr.3 la Legea nr.575/2001 privind aprobarea Panului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a V-a Zone de risc natural, la nivelul judeţului Alba există un număr de 3 unităţi administrativ- teritoriale urbane amplasate în zone pentru care intensitatea seismică (exprimată în grade MSK), echivalată pe baza parametrilor de calcul privind zonarea seismică a teritoriului României, este ,,VII" (Municipiul Blaj, Oraşul Ocna Mureş, Oraşul Teiuş).
În Anexa nr.7 la Legea nr.575/2001 se regăsesc un număr de 74 de unităţi administrativ- teritoriale din judeţul Alba afectate de alunecări de teren dintre care:
- 14 unităţi administrativ-teritoriale prezintă un grad ridicat de risc (Berghin, Cenade, Cergău, Ciugud, Daia Română, Doştat, Fărău, Hopârta, Lopadea Nouă, Noşlac, Ohaba, Roşia Montană, Şpring şi Unirea);
- 36 unităţi administrativ-teritoriale prezintă un grad de risc mediu şi mediu ridicat (Abrud, Baia de Arieş, Câmpeni, Cugir, Zlatna, Albac, Almaşu Mare, Arieşeni, Avram Iancu, Bistra, Bucium, Ceru-Băcăinţi, Ciuruleasa, Cricău, Gârbova, Gârda de Sus, Horea, Întregalde, Livezile, Lupşa, Meteş, Miraslău, Mogoş, Ocoliş, Ponor, Poşaga, Râmeţ, Rimetea, Roşia de Secaş, Sălciua, Săsciori, Scărişoara, Sohodol, Stremţ, Şugag şi Vidra)
- 24 unităţi administrativ-teritoriale prezintă un grad de risc scăzut, scăzut mediu sau scăzut ridicat (Alba Iulia, Aiud , Blaj, Ocna Mureş, Sebeş, Teiuş, Blandiana, Câlnic, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Galda de Jos, Ighiu, Jidvei, Lunca Mureşului, Mihalţ, Pianu, Rădeşti, Săliştea, Sâncel, Sântimbru, Şibot, Şona, Valea Lungă şi Vinţu de Jos)
Având în vedere anexa 3 la Legea nr.575/2002 referitoare la unităţile administrativ teritoriale aflate în zone cu intensitate seismică VII (exprimată în grade MSK) şi anexa nr.7 referitoare la unităţile administrativ teritoriale aflate în zone afectate de alunecări de teren, achiziţionarea serviciilor de elaborare aferente serviciilor de elaborare a hărţilor de risc va fi realizată prin separarea pe DOUĂ LOTURI a serviciilor achiziţionate. Astfel, LOTUL 1 vizează serviciile de elaborare a hărţilor aferente localităţilor aflate în zone cu intensitate seismică iar LOTUL 2 cuprinde servicii pentru elaborarea hărţilor aferente localităţilor aflate în zone afectate de alunecări de teren.
Având în vedere împărţirea pe cele două loturi menţionate a serviciilor de elaborare a hărţilor de risc, devizele generale vor fi transmise separat pentru cele două tipuri de servicii solicitate.
Valoarea cumulată a celor două devize va fi în limita valorii estimate a serviciilor de elaborare a hărţilor de risc de 1.310.924,36 lei fără TVA, respectiv 1.560.000 lei inclusiv TVA.
În conformitate cu art. 19 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016 şi art. 139 alin. (2) din Legea nr. 98/2016, orice persoană fizică/juridică/entitate interesată poate transmite Autorităţii Contractante opinii, sugestii sau recomandări cu privire la aspectele supuse consultării.
Informaţiile oferite de către respondenţi nu le vor aduce avantaje sau dezavantaje în perspectiva derulării procedurii de atribuire asociate acestei consultări a pieţei. Răspunsurile sau participarea operatorilor economici la această consultare a pieţei nu vor constitui în nici un caz un motiv de excludere în cadrul viitoarei proceduri de atribuire. Respondenţii nu vor depune oferte ca răspuns la această consultare a pieţei deoarece această consultare a pieţei nu are ca scop selectarea unui anumit ofertant pentru viitoarea procedură de atribuire întrucât această consultare precede procedura de atribuire şi nu se substituie procesului de selecţie. Autoritatea Contractantă nu va acorda compensaţii financiare pentru participanţii la consultarea pieţei şi nici nu va rambursa cheltuielile efectuate cu ocazia participării în cadrul acesteia.
Pe parcursul procesului de consultare, Autoritatea Contractantă va lua toate măsurile necesare pentru a păstra confidenţialitatea informaţiilor declarate de către participanţii la consultare ca fiind confidenţiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.