Centrul Naţional de Cartografie este instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. CNC a fost înfiinţat în conformitate cu prevederile legii 133/2012, prin preluarea integrală a patrimoniului şi personalului Centrului Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie. CNC se finanţează din sumele repartizate de ANCPI, conform preve...
Centrul Naţional de Cartografie este instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. CNC a fost înfiinţat în conformitate cu prevederile legii 133/2012, prin preluarea integrală a patrimoniului şi personalului Centrului Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie. CNC se finanţează din sumele repartizate de ANCPI, conform prevederilor art. 9 alin. (4) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Rolul principal al CNC constă în asigurarea suportului tehnic de specialitate pentru realizarea şi actualizarea bazelor de date geodezice şi cartografice la nivel naţional în vederea realizării atribuţiilor ANCPI şi a oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară. De asemenea, Centrul Naţional de Cartografie administrează Sistemul Românesc de Determinare a Poziţiei (ROMPOS).
CNC îşi desfăşoară activitatea pe baza strategiei aprobate de conducerea ANCPI, rezultată din strategia acesteia. Strategia se defalcă în proiecte şi obiective la care, pe lângă acţiunile stabilite prin acestea, se adaugă activităţile curente care intervin în procesul de execuţie. Controlul îndeplinirii proiectelor şi obiectivelor se exercită de către directorul şi directorul adjunct al CNC şi de către şefii de servicii.
Prin Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, a fost instituit Programul naţional de cadastru şi carte funciară, denumit în continuare Program naţional, obligatoriu a fi implementat în perioada 2015-2023, prin care se urmăreşte realizarea înregistrării sistematice a tuturor imobilelor de pe teritoriul ţării, aceasta constituind, totodată, o prioritate a programului de guvernare.
O activitate importantă în Programul naţional este realizarea de ortofotoplanuri pentru 320 de oraşe şi municipii, conform pct. 2 "Activităţi de geodezie, cartografie, topografie şi fotogrammetrie" din Anexa la HG 294/2015. Aceste produse sunt importante atât pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică, pentru verificarea calităţii documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea înregistrării proprietăţilor în cadrul înregistrării sporadice, cât şi pentru realizarea planurilor urbanistice generale (PUG) şi întocmirea documentaţiilor de urbanism.
Proiectul Realizarea de ortofotoplanuri în 320 de unităţi administrativ-teritoriale din mediul urban, va fi derulat de către CNC, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea ANCPI, în mai multe etape, astfel:
ETAPA I "Servicii pentru realizarea de ortofotoplanuri pentru toate localităţile din mediul urban din regiunile Bucureşti-Ilfov, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia Şi Vest şi Servicii pentru dezvoltarea şi implementarea Sistemului Informatic de Automatizare a Proceselor de Recepţie, Gestiune şi Stocare a Datelor". - achiziţia prezentă care va avea la bază această consultare de piaţă.
ETAPA II "Servicii pentru realizarea de ortofotoplanuri pentru toate localităţile din mediul urban din regiunile Nord-Vest şi Centru" şi "Servicii pentru realizarea de ortofotoplanuri pentru toate localităţile din mediul urban din regiunile Nord-Est şi Sud-Est" - achiziţie viitoare cu termen limită de implementare 31.12.2023.
Având în vedere cele de mai sus, în conformitate cu prevederile art.139 din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, coroborat cu prevederile art.18, alin. (1) din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările şi modificările ulterioare, potrivit cărora: "În condiţiile art. 139 din Lege, autoritatea contractantă poate derula un proces de consultare a pieţei, ca parte a procesului de achiziţie publică, care se iniţiază prin publicarea în SICAP, precum şi prin orice alte mijloace, a unui anunţ privind consultarea, în cazul în care doreşte achiziţionarea unor produse/servicii/lucrări cu grad ridicat de complexitate tehnică, financiară sau contractuală, ori din domenii cu un rapid progres tehnologic.", Autoritatea contractantă, CNC, desfăşoară procesul de consultare a pieţei având în vedere următoarele:
obţinerea informaţiilor reale şi actuale cu privire la competiţia operatorilor economici, participanţi la procedurile de achiziţie anterioare în domeniu, informaţii necesare Autorităţii contractante pentru a estima cât mai corect şi aproape de nivelul pieţei de profil valoarea achiziţiei, resursele umane necesare a fi implicate, etapele/activităţile şi timpul de realizare a serviciilor, plecând de la informaţiile detaliate în Caietul de sarcini ţi formulare ataşate;
asigurarea unui proces transparent, credibil şi eficient în materie de achiziţii publice;
punerea în aplicare a noilor prevederi privind actualizarea preţurilor, respectiv:
- art. 12 din Legea nr. 98/2016 cu modificările şi completările ulterioare prevede: ,,Valoarea estimată a achiziţiei se determină înainte de iniţierea procedurii de atribuire şi este valabilă la momentul iniţierii procedurii de atribuire."
- art. 2, alin. 5, lit. c) din HG nr. 395/2016, conform căruia în funcţie de natura şi complexitatea necesităţilor identificate în referatele de necesitate, compartimentul intern specializat transmite informaţii cu privire la preţul unitar/total actualizat al respectivelor necesităţi, în urma unei cercetări a pieţei sau pe bază istorică.
necesitatea demarării de urgenţă a procedurilor de achiziţie publică, având în vedere perioada ramăsă pentru implementarea proiectului “Realizarea de ortofotoplanuri în 320 de unităţi administrativ-teritoriale din mediul urban, activitate importantă în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară 2015-2023“,având ca obiect principal realizarea cadastrului în România, prin înregistrarea sistematică a tuturor imobilelor de pe teritoriul ţării, constituind totodată o prioritate a Guvernului României.