Recensământul populaţiei şi locuinţelor, care reprezintă o cercetare statistică de mare anvergură, nu se poate realiza fără implicarea activă a persoanelor care fac obiectul recenzării. Pt. implicarea activă a unei proporţii cât mai mari din populaţia ce face obiectul recenzării din anul 2021, OUG nr. 19/2020, modif., complet. şi aprobată prin Legea nr. 178/2020, prevede că, în procesul de recenzare, sunt necesare: 1. Conce...
Recensământul populaţiei şi locuinţelor, care reprezintă o cercetare statistică de mare anvergură, nu se poate realiza fără implicarea activă a persoanelor care fac obiectul recenzării. Pt. implicarea activă a unei proporţii cât mai mari din populaţia ce face obiectul recenzării din anul 2021, OUG nr. 19/2020, modif., complet. şi aprobată prin Legea nr. 178/2020, prevede că, în procesul de recenzare, sunt necesare: 1. Conceperea unei campanii de popularizare a recensământului. 2. Derularea acţiunilor de popularizare a recensământului. În conformitate cu planul de acţiune pt. implementarea strategiei de comunicare, Autoritatea Contractantă INS achiziţionează serviciile necesare pt. realizarea campaniei integrate de comunicare, servicii care trebuie: a) să reflecte Strategia de comunicare a RPL2021; b) să fie aliniate cu preved. OUG nr. 19/2020, modific., complet. şi aprobată prin Legea nr. 178/2020; c) să asigure “targetarea" fiecărei persoane care face obiectul recenzării (aşa cum este definită aceasta la art. 5 din OUG nr. 19/2020, modificată, completată şi aprobată prin Legea nr. 178/2020). Pt. desfăşurarea corespunzătoare a recensământului, toate activităţile necesare, inclusiv popularizarea recensământului, trebuie realizate conform planificărilor şi prevederilor OUG nr. 19/2020, modificată, completată şi aprobată prin Legea nr. 178/2020, sub coordonarea INS. Serviciile aferente CAMPANIEI DE PROMOVARE A RECENSĂMÂNTULUI POPULAŢIEI ŞI LOCUINŢELOR, ORGANIZAT ÎN ROMÂNIA, RUNDA 2021 - RPL2021 se realizează în vederea implementării Strategiei de promovare şi comunicare a recensământului, aşa cum este aceasta aprobată de Comisia Centrală pentru recensământul populaţiei şi locuinţelor, runda 2021 (CCRPL2021). Acest lucru constă mai ales în încurajarea auto-recenzării la nivelul populaţiei, ţinând cont de situaţia existentă la nivel naţional cauzată de posibilitatea continuării pandemiei Covid-19, dar şi în acţiuni de informare a populaţiei cu privire la existenţa şi la desfăşurarea recensământului, pt. ca, o parte a acesteia să fie disponibilă de a răspunde chestionarului de recensământ, prin intermediul recenzării cu recenzori. Prin intermediul campaniei integrate de comunicare a recensământului populaţiei şi locuinţelor din anul 2021, implementată în cadrul Contractului ce urmează a se atribui, se urmăreşte: 1. Atingerea unei rate cât mai mari de autorecenzare. 2. Conştientizarea importanţei şi necesităţii participării fiecărei pers. care face obiectul recenzării. 3. Informarea corectă, completă şi la timp a pers. care fac obiectul recenzării cu privire la: a) necesit. desfăşurării recensământului, a scopului si a obiectivelor acestuia; b) modalităţile concrete de accesare a instrumentarului RPL2021 în vederea autorecenzării; c) modalităţile de organiz. şi desfăşurare. 4. Îmbunătăţirea acurateţei răspunsurilor. Mesajele comunicate prin intermediul campaniei trebuie să accentueze rolul, relevanţa şi independenţa INS în organiz. şi efectuarea RPL2021, să evidenţieze lipsa ingerinţelor politice, să determine sporirea încrederii populaţiei în cercetări statistice de mare anvergură, să convingă pop. cu privire la beneficiile majore ale autorecenzării si să contrib.la îmbunătăţirea colab. cu recenzorii.
Număr de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor: 19 zile. Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificări/informaţiilor suplimentare în a 11-a zi înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor.